Jak w temacie na zimnym silniku zapala na dotyk a na ciep³ym trzeba troche pokrêciæ ok 10s.
725TDS ^96
Jak w temacie na zimnym silniku zapala na dotyk a na ciep³ym trzeba troche pokrêciæ ok 10s.
725TDS ^96
Znany problem. W tdsie zazwyczaj oznacza to problem z glowica pompy wtryskowej. Mozesz zrobic test. Rozgrzej motor do jego nominalnej temp pracy, zgas silnik. Otworz maske. Lejac zimna wode na pompe wtryskowa, obniz jej temp. Je¶li odpali bez problemow. To masz jasno¶æ. Problem z glowica pompy.
Rozwi±zania:
- regeneracja pompy
- dodatkowy modul (jakies gowno z allegro - dokladnie nie wiem jak dzialajace - nigdy sie tym nie interesowalem)
- poprawka w programie sterujacym, poprawiajaca rozruch
Pozdrawiam
Kuba
I may make You feel, but I can't make You think...
"Make the suspension adjustable and they will adjust it wrong - look what they can do to a Weber carburetor in just a few moments of stupidity with a screwdriver" - Colin Chapman
Jak mia³em TDSa w e34 by³o to samo, pó³ roku siê mêczy³em, a¿ w koñcu zmieni³em stacjê benzynow± na Shell-a i jak rêk± odj±³. Nie wiem gdzie tankujesz ale tak najpro¶ciej sprawdziæ, mo¿e bêdzie to samo. Wymiana filtra paliwa te¿ nie zaszkodzi.
Ewidentnie masz s³aba pompê wtryskow± i nic nie pomo¿e z tego co koledzy radz±.
Jedynie mo¿esz sprawdziæ dawke itp ,jak to nie pomo¿e ,szukaj pompy.
Po prostu sekcja t³ocz±ca jest zu¿yta ,to normalne po wiêkszym przebiegu w TDSie :)
Z urz±dzeniami z allegro daj sobie spokój to zwyk³y opornik za du¿e pieni±dze i bêdziesz wymienia³ potem ¶wiece ¿arowe bo bêda siê za ka¿dym razem w³anczaæ nie mówiê o wiêkszym zu¿yciu paliwa.
tak jak ELVIS mowi.
pompa powoli mowi papapa. Przerabialem ten temat i tankowanie na innych stacjach nie dawaly zadnego rezulatu.
Bywa tez tak ze jak akumulator nie jest pierwszej mlodosci to na cieplym odpala gorzej(mimo ze wydaje sie ze kreci OK- sprawdzone) ale to sie jednak rzadko zdarza.
W TDSie siedzialem 2,5 roku wiec jestem pewien tego co pisze i jak napisalem, bedzie to wina pompy.
dziêki wszystkim pocieszyli¶cie mnie :(
niestety mialem tez, co prawda 524TD, ale zasada dzialania ta sama - wyrobiona glowiczka w pompie - po rozgrzaniu ON jest duzo rzadszy, materialy sie rozszerzaja i brakuje juz cisnienia, nie polecam kupowania uzywek z allegro - nie wiesz co kupisz, lepiej oddac do regeneracji, ja jak sie dowiadywalem to ok 700 zl(jakies 5 lat temu).
U mnie w 525TD winna by³a tylko pompka w baku. Objawy takie jak opisujecie na zimnym pali³ zawsze ³adnie, jak siê rozgrza³ musia³ d³u¿nej krêciæ nawet do 10s.
V8 Garage
pompke w baku wymieni³em juz jaki¶ czas temu, ale jednak g³owiczka wys³u¿ona, koszt regeneracji pompy
2000z³.
Gdybys potrzebowa³ górê z pompy to mam :)