Dla jasnosci dodam ze w spalaniu te auto bije się z cayennem turbo o miano najmniej ekonomicznego suva w dziejach ;)
Ale poza tym poezja, jedzie, brzmi - jak stac to brac!
Dla jasnosci dodam ze w spalaniu te auto bije się z cayennem turbo o miano najmniej ekonomicznego suva w dziejach ;)
Ale poza tym poezja, jedzie, brzmi - jak stac to brac!
LPG dziś jest po 1.70pln, więc damy radę :)
Zdaję sobie sprawę z tego że ponad 2.5t wagi i 510km musi swoje "żłopnąć"...
To i tak nic, ja mówię 1.7zł za LPG np. na ARGE, bo mam tutaj stację dosłownie kilometr od domu to tam za LPG w dniu dzisiejszym wynosiło zaledwie 1.56pln !
PB 98 jak i ON też mają w super cenie - chyba najtaniej w mieście, ale ja tam nie tankuje, wole "ciut" drożej ale na zaufanym Shell'u się*zaopatrzyć.
Sory nie róbmy OT :)
U mnie też poniżej 1,8 LPG stoi a co do RSS SC to miałem to gdzieś, dostałem z pełnym bakiem a oddałem ze znacznie mniejsza ilością po krótkim czasie :-)
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...
Jesteś w stanie określić*czy np. 18-22L w mieście to wynik osiągalny przy normalnej jeździe (nie w trybie "emerytowanym")? Czy trzeba raczej liczyć 25-30L ?
Liczyłbym raczej to drugie jeżeli lubisz dynamiczna jazdę. Nigdy nie miałem okazji jeździć dłużej a jak jeździłem to aby jak najwięcej radości użyć. Natomiast przy normalnej jeździe spalanie powinno niewiele odbiegać od zwykłej v8 i wynik ponizej 20 litrów jest osiągalny. Ale mówię raz jeszcze tak dużego doświadczenia z SC nie mam. O zwykłej V8 jeszcze mógłbym się wypowiedzieć bo 16 litrów wychodziło mi przy mojej normalnej jeździe.
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...
Czyli możemy uznać że normalne wyniki są osiągalne, w zależności od stylu jazdy. Najważniejsze że silnik nie jest na bezpośrednim wtrysku jak to ma miejsce w konkurencyjnym Cayenne po 07r i nie zależnie od wersji czy to S/GTS/Turbo, nawet "podstawowa" 3.6 jest już nie możliwe do instalacji LPG.
Zdecydowałem na 100%, jak będę kupował to tylko z tym silnikiem. Nie ukrywam wybiłem sobie z głowy Sporta po tym jak usłyszałem o tych kosztach, o podnoszeniu budy itp.
Ale jestem tak nim zauroczony, tak bardzo mi się podoba jego stylistyka, wnętrze, tak jestem ciekaw komfortu jazdy i tego na jakim "poziomie" się w nim siedzi, tak wysokim "poziomie" patrzymy na wszystkich z góry (w końcu to SUV, a nigdy takiego auta nie miałem, choć zawsze chciałem) przez co było mi sobie go wybić z głowy. Konkurencyjne "X-piątki" czy X6 czy ML czy cała reszta... to nie jest to po prostu, choć to świetne wozy tak samo.
Edit : dowiedziałem sie jednak ze ten silnik jest na wtrysku bezpośrednim - w związku z tym jak można zainstalować w nim LPG?
Ostatnio edytowane przez Arman ; 13-02-2015 o 23:47
Ja serio pisałem z tym spalaniem, bo to nie jest poziom 20l w miescie jak w wiekszosci V8 bmw... :)
Mój znajomy miał takowego tylko w wersji 4.2 (starszy):
![]()
To z latania po lasach i to nie jest chwilowe tylko z ostatnich ~50km (w przedlifcie nie było spalania chwilowego na kompie)
Generalnie zawsze pokazywał mi te średnie bo sam nigdy tego nie liczył, przeważnie było ok 25l, z czasem zeszło mu do 23l, czasami jak robił wieksze trasy udawało mu sie zejsc ze ŚREDNIM spalaniem w okolice 18l. Generalnie auto do dawania funu, nie do kalkulowania...
Cytuję: "Zużycie paliwa w mieście +30 przy normalnej jeździe. Poza miastem ciężko mi było zejść na 18-19. Autostrada @160 km/h - 26l/100km, więc tanio nie jest. Zbiornik na szczęście spory. Przyspieszenie robi wrażenie, bo to ciężka krowa, a w realnym świecie łapie średnie 6s.
Do jeżdżenia na codzień i w teren wziąłbym jednakowoż TDV8 + program. Poza tym RR Sport jest lepszy w terenie od RR."
Kolejna sprawa z LPG, pomijając że do bezpośredniego wtrysku raczej nikt ci do niego nie zapakuje tego, to zbiornik. Nie wiem jak to wygląda w tym akurat rangu, ale w wiekszosci aut masz butle 60l (wchodzi ok 48l gazu) i 80tki (wchodzi ok 65l) czyli w pierwszej konfiguracji przejezdzisz ok 200km na butli, w drugiej ok 300km, warto o tym pamietac bo wiaze sie to z tankowaniem co 2-3 dni co tez jest upierdliwe i irytujace...
Mówię to ja - właściciel 2.6 tonowego klocka z 6.0 V8 z gazem (tyle że ja mam bytle 180l) :)
Podobną średnią i ja wyciskałem na przejażdżkach ale z jazdą codzienną to nie wiele ma wspólnego.
Moja wina co do informacji, o LPG nie wziąłem tego pod uwagę, że wtrysk bezpośredni z 5.0 to problem w odróżnieniu od wtryskiwaczy 4.2. Wysłałem Ci kontakt w tej sprawie, niech oni się wypowiedzą.
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...