Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: Wycieraczki szyby przedniej - nie działają

  1. #11
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Jeśli jesteś laikiem, to właśnie masz okazję zdobyć trochę wiedzy. Przestaniesz być laikiem, resztę zaczniesz ogarniać sam.

    Pytania podstawowe:
    - Czy zaglądałeś tam? Jak to wygląda? Zielone, zaśniedziałe przewody? Skorodowane konektory (wsuwki)? Spalona podstawka przekaźnika?
    - Czy na dnie puszki stoi woda?
    - Czy masz odpowiednie narzędzia? Miernik napięcia, lutownicę, zaciskarkę do konektorów? Topnik do lutowania, koszulki termokurczliwe?

    No chyba że chcesz to zrobić jak najłatwiej i najszybciej byle tylko działało...
    To wtedy nie umiem pomóc, bo takie pomysły a la McGyver to pojawiają się w trakcie pracy z problemem, na miejscu, a nie na odległość.

    Jeśli chcesz się nauczyć co-nieco, to mogę dać parę wskazówek.

    Sprawdzanie przekaźnika:

    a) potrzebne narzędzia i części
    - podstawka pod przekaźnik - koniecznie z kabelkami
    - oprawka bezpiecznika z kabelkami + bezpiecznik 5A lub 7,5A (większego lepiej nie stosować)
    - oprawka do żarówki z kabelkami + żarówka 12V 21W (żeby obciążyć obwód)
    - trochę przewodów typu samochodowego (0,5 - 1,5 mm2 linka, a nie drut tak jak w budowlance)
    - izolacja
    - kostka elektryczna
    - nożyk lub przyrząd do zdejmowania izolacji

    b) sprawdzanie
    - odizoluj końcówki kabelków około 1cm
    - podłącz do kostki
    - podłącz do masy
    - podłącz do +12V
    - możesz sprawdzać przekaźnik zwierając odpowiednie kabelki ze sobą
    UWAGA na zwarcia +12V do masy.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	sprawdzanie_przekaznika.jpg
Wyświetleń:	18
Rozmiar:	55.4 KB
ID:	5219
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar SIWEK30283
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    273
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    Wrocław
    Podepne się co do wycieraczek ale troszke z innej strony nie działa regulacja włączania się wycieraczek oznaczona I,II,III na dźwigni od wycieraczek czy to jakiś częsty problem bo pierwszy raz się spotkałem z tym , wycieraczki chodzą lecz nie ma reakcji.
    Gdzie szukać , dżojstik czy gdzieś dalej może jakiś przekaźnik za to jest odpowiedzialny albo sensor jest padnięty.
    Ostatnio edytowane przez SIWEK30283 ; 14-01-2013 o 20:47

  3. #13
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    21
    BMW
    BMW e38 728
    Skąd
    polska
    Witam:) Panowie od niedawna jestem posiadaczem e38 i jak inni mam problem z wycieraczkami nie działają,a spryskiwacze tak,jeśli ktoś ma schemat podłęczania kabli z pinami bo mam urwane cztery przewody nie chcę robić metodą prób i błędów bo boje się,że jeszcze coś spalę.Wiem,że na przekaźniku są numery może ktoś pomoże bo jazda bez wycieraczek jest trochę kłopotliwa :)

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chytrusek
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    889
    BMW
    e38 740 M62B44
    Skąd
    Krasnystaw
    Sprawdź dwa przekaźniki fioletowe na dnie skrzynki bezpieczników pod komputerami. Często stoi tam woda i padają od korozji. Co do przewodów, to nie napisałeś które i w którym miejscu masz poprzerywane. Może wtedy ktoś prędzej się odezwie.

  5. #15
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    21
    BMW
    BMW e38 728
    Skąd
    polska
    Witam, patrzałem te przekaźniki oczyściłem oby dwa piny były całe zaśniedziałe,ale jak wcześniej mówiłem mam odlutowane cztery kable i są to kolory dwa czerwono brązowe,brązowo niebieski i brązowo biały nie wiem gdzie jaki ma przychodzić na przekaźniku jest numeracja może ktoś się spotkał już z takim problemem i podpowie jak się uporać z tym problemem.Pozdrawiam:)

  6. #16
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    21
    BMW
    BMW e38 728
    Skąd
    polska
    Koledzy proszę o pomoc czy ktoś wie pod jakie konektory podłączyć te kolory kabli dodaje fotkę tych upalonych kabli.
    Załączone miniatury Załączone miniatury DSC_0219.JPG  

  7. #17
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    6
    BMW
    e38 750
    Skąd
    stg
    Siema. Odgrzewam kotleta. Mam problem z wycieraczkami i dzięki temu wątkowi dowiedziałem się gdzie szukać. Znalazłem problem.... Mam ugnite kable od przekaźników pod komputerami... Z 7 sztuk chyba. Ma ktoś jakiś schemat żebym wiedział jaki kolor gdzie?
    Pacjent to e38 750 z 94 roku.

  8. #18
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2019
    Posty
    25
    BMW
    E38 728
    Skąd
    Białystok
    Witam, również mam problem z wycieraczkami, na dole skrzynki bezpieczników jest woda, jak się jej pozbyć? Jak dostać się do tych przekaźników na dole skrzynki? Pozdrawiam.

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Prezeslaw
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    637
    BMW
    E38 4.0 M60
    Skąd
    Warszawa
    Widzę, że temat stary, ale dorzucę swoje parę groszy bo ostatnio przerobiłem sprawę kompleksowo i może komuś się przyda:

    Najpierw oczywiście bezpieczniki wycieraczek (są trzy - dwa pod maską i jeden w bagażniku).
    Po wyjęciu sterowników skrzyni i silnika na dole są przekaźniki od wycieraczek. Może być kilka albo jeden, zależnie od rocznika. Pod przekaźnikami jest odpływ, który często bywa zapchany. U mnie od góry wszystko wyglądało na suche, a od spodu trochę mokro i wystarczyło, żeby małe przewody od sterowania cewkami w przekaźnikach się poukręcały. Można wymienić całe podstawy przekaźników. Ja zrobiłem wersję szybszą, bo było jeszcze co ratować. Porozwiercałem od góry "chore" gniazda i wrzuciłem tam żeńskie wsuwki, które bardzo ładnie pasują na nogi przekaźnika i dalej można spiąć złączkami wago lub lutować. Górny (biały) dekielek podstawy sobie już odpuściłem - do góry nie poleci.

    Jeśli chodzi o podłączenie zupełnie poodrywanego przekaźnika to z tego filmiku fajnie to wynika:
    https://www.youtube.com/watch?v=FEXM7y6nL0c
    Oczywiście patrzymy na oznaczenia przekaźników, a nie lokalizację pinów (to akurat się różni).
    Generalnie cienkie przewody do sterowania cewką, a grube to przelot od aku do silnika wycieraczek. Zamienienie cienkiego z cienkim lub grubego z grubym nie powinno być kłopotem.
    Żeby lepiej się robiło można wyciągnąć szynę, na której montowane są przekaźniki (2 wkręty) i poodpinać od niej podstawy przekaźników (są na plastikowym klipsie i łatwo wychodzą).

    Jeśli z przekaźnikami wszystko w porządku to warto sprawdzić manetkę wycieraczek, tylko trzeba potem dobrze poskładać bo mogą… np. się wycieraczki nie wyłączać. Manetka wychodzi na klipsie i nie trzeba zdejmować kierownicy. Wystarczy dolna i górna osłona.

    Można też sprawdzić sam silnik na krótko. Niestety trzeba zdemontować podszybie (a przynajmniej kawałek od strony kierowcy. Dojście jest za/nad pompą… hamulcową…. Czasami też urywa się masa na silniku wycieraczek.

    Poza ww. jest gdzieś moduł, przez który idzie sygnał wycieraczek (zdaje się, że moduł komfortu, w którym też jest wycieraczkowy przekaźnik), ale tego akurat mocno nie przerabiałem. Jeśli moduł komfortu, to jest na prawo od prawego kolana pasażera, przed drzwiami. Trzeba zdemontować listwę na progu i trochę pod schowkiem oraz odchylić kawałek wykładziny.

    Tyle wiem i tyle pomogło mi naprawić moje wycieraczki.
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 04-09-2023 o 16:08

  10. #20
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,272
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Wyedytowałem żeby były polskie znaki ;)

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •