Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 72

Wątek: swap czy remont

  1. #61
    Doświadczony Użytkownik Awatar arturo193
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    2,178
    BMW
    W planach E38 750i
    Skąd
    Norwegia
    Hmm...ja w moje E32 jak i w każde inne moje auto nie skapię pieniędzy...wolę zrobić coś raz a porządnie na dobrych częściach...w E32 ostatnio włożyłem dużo kasy i wcale tego nie załuję a było tego napewno wiecej jak wspomniane,magiczne 10 tyś...sam nowy wał kosztował mnie ponad 3 tysiaki,następne ponad 2 tyś wydech z nierdzewki,nie wspomnę o dwóch nowych kompletach dobrych opon a na choryzoncie naprawa paskudnej rdzy przy wlewie paliwa i malowanie całego auta z zewnątrz...gdzie niegdzie lakier porysowany i stracił dawny blask.Wiem doskonale,że te naprawy przewyższają pewnie wartość auta ale to nie o to chodzi...to jest moja zabawka i swego rodzaju hobby i jeśli go nie sprzedam a nie zanosi się,za ileś tam lat jak będę już podstarzałym prykiem to auto naprawdę bedzie wiele warte.Teraz mam też trochę dylemat bo tak samo wsadzilem kupe kasy w swoje E320 W124 a miałem zamiar je sprzedać ale wiem,że nie dostane kasy tyle ile to auto naprwdę jest warte wiec zastanawiam sie czy nie sprzedać raczej E38...W124 to świetny samochód na norweskie warunki gdzie mechanicy kroją okrutnie a tego MB naprawia sie pod domem samemu jak duzego Fiata i dlatego mam mieszane uczucia co do sprzedaży E-klasy.E38 jest w super stanie jeśli chodzi o sprawy mechaniczne ale jak coś,nie daj Bo.e się zesra to tutaj koszta są oszałamiające.Sama wymiana np zbiornika to koszt rzędu 20 tyś koron(11 tyś zł) bo o używce tutaj to raczej można zapomnieć.Jeszcze nie wiem które z tych aut sprzedam ale któreś muszę.Wracając do tego ile kto wkląda w swoje E32 to jest to indywidualna sprawa każdego z nas...wszystko zależy od tego jak kto traktuje to auto...czy jak dupowóz,który ma po prostu jeździć czy traktuje właściwie jako swego rodzaju członka Rodziny.Pozdrawiam.
    Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...

  2. #62
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Jędrek poraz kolejny się odzwywasz a nie wiesz o czym mówisz. Tak moje M30 będzie działać 600tyś lub 24 lata bez konieczności ingerowania w głowicę.

  3. #63
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Powiem tak jeśli ktoś chce E32 jako dupowóz mówię tu o dowolnym silniku ale jeszcze naprzykład wybierze m70 i to w gazie to jest fetyszystą albo bardzo zaskoczoną osobą że jest inaczej niż mu się śniło.
    Bo dla mnie definicja dupowozu to samochód do którego wrzucisz potrzebne rzeczy nie zbyt przejmując się że się zarysuje czy ubrudzi ma być w miare mało awaryjny tani w ekspolatacji i nie palący za wiele.
    A E32 zalać trzeba chyba ze ma być "dupowozem" do sklepu to wtedy za te 50zł kilka razy pojedzie po bułki :D zakładając ze trasa ma kilka kilometrów

    Ale są takie osoby jego E32 ssało paliwo ostatnio może 5 lat temu butla zalana za 20zł gozem i jedzie 120 bo jak szybciej to strzeli i się cieszy że ma E32 a stanie to wszystko turkota i sie trzęsie. To już ekstremalny obraz ale polska to przecież extremalne warunki pod wieloma względami i takich E32 jest niestety 80% tych co się widzi

  4. #64
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    299
    BMW
    E24 - 635 CSi, E32 - 750iL, E34 - 530i
    Skąd
    KRK
    Blog
    12
    Hehe, ciekawe, jakie wnioski wyciągnął z tej dyskusji autor wątku :D Skoro już doradziliśmy Mu co lepsze, to teraz polećmy mechanika, który to zrobi.


    @BOSS - i nie da się już tego zatrzymać.

  5. #65
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny Zobacz posta
    Dobrus koneserze jedynego prawdziwego alu V8 OŚWIEĆ nas jak przekładasz M60 w miejsce M30 w kwocie równej albo mniejszej niż podana w tym wątku za remont (PADŁO TUTAJ 1000 zł SŁOWNIE: jeden tysiąc polskich złotych)

    a potem omamiaj dalej wszystkich onanizmem na rzecz "jedynego słusznego M60", bijąc peany do KUPIONEGO Z ALLEGRO silnika M60.

    Licze na obszerną fotorelację gdyż marzy mi się jedyne słuszne M60 we wszystkich posiadanych przezemnie pojazdach, dawno ogłuchłem przez brak cichutkich hydropopychaczy którym nie szkodzi minerał lany przez każdego kmiecia jaki tylko miał styczność z tym motorem, marzy mi się też rozciągnięty podwójny łańcuch rozrządu którego brzękiem będę się mógł delektować co rano, wyruszajac na spotkanie przygody, wyposażony w moje 8 garów ciągnące z samego dołu.

    Oby tylko nie zauważył mnie sąsiad, który swoim 735i z PREHISTORYCZNYM 3.5 M30 z gazem WYMŁÓCI to SŁITAŚNE trzylitrowe M60 jak kombajn pole :D
    chłopaku nie spinaj się tak bo ci żyłka pęknie :D

    naucz sie czytać ze zrozumieniem, bo ja w swoim poście pisalem o remoncie za 10.000 pln a nie o pogrzebaniu w tyłku za 1000 pln, bo tyle to ja zaplacilem za samo napawanie wałka rozrządu w m30, i to dupiate napawanie. a co do reszty pierdół które napisales to jezdzilem przez bity rok (a poprzedni wlascicel zapewne kilka lat) na mineralu w poprzednim silniku w moim 540 i szklanki chodziły cichutko, rozciągnięty podwojny lancuch? zanim on sie rozciągnie to po tym w m30 zostaną wióry.

    z tym młóceniem to bylbym ostrożny bo wg katalogu 735iA ma 9,1s a 730iA V8 9,3s do 100 . co przy 0,5l wiekszej pojemnosci m30 jest wynikiem słabym :) jak juz sie zabierasz za porównania to porównuj mocniejsze wersje danego silnika z mocniejsza, a nie mocniejsza ze slabsza bo sredni to ma sens. 740iA ma 7,4s i robi z tego kultowego 3,5 już konkretny wiatrak.

    Kazdy silnik ma swoje wady. m30? powycierane walki i koniki, bo tutaj dla odmiany nie odkreca sie pompa lecz magistrala oleju. spotkałem się wielokrotnie z popękanymi głowicami a nawet tym ponoć pancernym blokiem (tak bylo w moim przypadku). Do tego układ smarowania tam szału nie robi bo co drugie rozebrane m30 ma poprzycierane panewki i tłoki. dolot poprowadzony tuż nad kolektorami wydechowymi też jest rozwiązaniem co najmniej dziwnym biorąc pod uwagę że po 2 stronie silnika jest kupa miejsca (co zresztą poprawila Alpina). Do tego droga klapkowa przepływka, w razie awarii z tego co pamiętam nie da się wogóle jechać autem dalej.
    Ostatnio edytowane przez dobrus ; 07-03-2012 o 10:15

  6. #66
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Widać miałeś wyjątkowego rupiecia że wszystko naraz padło u mnie akurat głowica reszta jest dobra a do tego widać że czuje się świetnie wstawię może jutro zdjecie mojej głowicy po naprawie za 400zł bo pewnie na jutro już będzie a wstawię też resztę Stuffu w jaki się zaopatrzylem :P
    Poprostu w mojej pierwszej e32 właśnie wykręciła się śruba z magistrali wniosek? M30 to świetny silnik mniej wymagający od innych ale też trzeba o niego umieć zadbać bo tam powycierało mi wałek właśnie.
    A teraz zwyczajnie odkręcam sobie pokrywę zaworów co jakiś czas i kontoluję śruby magistrali oraz luzy zaworowe bo jednak mogą się przestawić dość szybko co zabije silnik a raczej dźwigienki.
    W M60 tak samo jeśli chcesz mieć spokojną głowę to poza nieco większą uwagą niż dla M30 wypada kontrolować jak czuje się pompa oleju i się nie poluzowała niestety w tym przypadku jest sporo więcej trudności i roboty niż Ze ściągnieciem pokrywy zaworów w M30 ale myślę że warto się poświęcić raz na jakiś czas mieć sprawny silnik i spokojną głowę i nie ponosić później kosztów w przypadku np odkręcenia się popmy czy też śruby z magistrali.
    E32 to auto którego głównym konserwatorem i mechanikiem jest właściciel może nie odrazu ale prędzej czy później w większości przypadków tak jest wiec to nic nie kosztuje. Więc porównując tu oba silniki poza standardowym serwisem i wymianą części eksploatacyjnych w M30 jak i M60 w którym ten zakres jest nieco większy warto badać te rzeczy wymienione wyżej wtedy napewno będą służyć dobrze.

  7. #67
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    no ok w m60 trzeba co 200.000km wymienić odmę i co 100.000km dokrecic pompę. Czyli statystycznie przeciętny użytkownik robi te rzeczy 1 raz w ciągu calego okresu posiadania samochodu (no pompę może dokręcać 2 razy). a w m30 trzeba co 20-30 tys km ustawiać zawory i polemizowałbym czy jest z tym mniej roboty niż z dokręceniem pompy oleju w V8. Do tego robisz to 5x częściej, więc nie widzę w czym standardowa obsluga m60 jest trudniejsza :)

  8. #68
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Kolego jeśli kochasz to co masz to nie widzisz problemu a właśnie te 20-30 tyś km to według mnie maks bezpieczna granica przy krótej wartało by zaglądać no nie wiem zależy dla kogo Dla m60 musisz mieć kanał zlać olej odkręcać miche itp robota bardziej brudna dla m30 masz wszystko na wierzchu mniej oleju sprawdzisz śruby i mierzysz luzy ewentualnie na 2 czy 3 zaworach robisz korekte poczym skręcasz.
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 07-03-2012 o 18:01

  9. #69
    Doświadczony Użytkownik Awatar arturo193
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    2,178
    BMW
    W planach E38 750i
    Skąd
    Norwegia
    Panowie nie ma się o co sprzeczać...miałem M30 i mam M60...oba silniki są dobre.Każdy ma to co lubi a jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.W obu przypadkach tzn przy obu silnikach diagnostyka nie jest jakąś katorgą czy udręką.Też sprawdzałem w M60 dokręcenie pompy i cieszę sie,że to zrobiłem bo mam spokojną głowę i dodatkowo założyłem nową uszczelkę pod miskę bo wcześniej jakiś baran nawalił tam 3 garście silikonu.Zatem jest sama uszczelka...nowa z ASO...i nawet kropelka oleju nie skapnie spod miski.Uważam,że oba silniki sa świetne ale jesli chodzi o M30 to raczej wybierałbym B35...tam juz czuc,że ma się troche mocy do rozporządzania.Pozdrawiam.
    Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...

  10. #70
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Jeśli chodzi o naprawę u mnie w świętokrzyskim jest jeden bardzo dobry zakład wykonujący obróbki silników jak i mogę polecić 3 dobrych i niedrogich mechaników co by to poskładali potem

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •