Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 72

Wątek: swap czy remont

  1. #11
    Leszek VIP Vip Awatar siudema
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1,833
    BMW
    było e32 m30b35 II89r będzie ...?
    Skąd
    Trzebnica -DeTRoit
    Cytat Zamieszczone przez Coscast Zobacz posta
    Koszty remontu tego silnika nie są aż tak duże. Mam już to za sobą więc mogę powiedzieć co i ile kosztuje.
    1. Przygotowanie bloku: honowanie-20zł od cylindra, zabielenie (lub jak kto woli planowanie) 70zł. Z tym że to drugie nie jest konieczne.
    2. Przygotowanie wału: powiem tak że rozebrałem 4 silniki M30B35 i żaden z wałów nie kwalifikował się do szlifu. Każdy był w bardzo dobrym stanie i nie trzeba było szlifować. Czy szlifować czy nie to możesz sprawdzić przejeżdżając paznokciem w poprzek czopu wału. Jeżeli nie zaczepia to jest ok.
    3. Tłoki jeżeli mają czarne rysy wzdłużne to bierzesz papier ścierny np.1000 lub 1500 i szlifujesz żeby je wygładzić.
    4. Koszt nowych panewek korbowych ok. 120zł., panewki główne ok.150zł, pierścienie ok. 350-400zł (komplet na 6cylindrów)
    5. Uszczelka pod głowicę to już zależy jaką sobie wybierzesz. Bedziesz miał 2 grubości do wyboru to lepiej wziąć cieńszą (nieznacznie zwiększysz stopień sprężania). koszt 60zł-150zł
    6. Koszt zregenerowania głowicy to 400zł (bez wymiany zaworów, wymiana zużywających się części + dotarcie zaworów + planowanie)
    7. 2 simmeringi- koszt ok.50zł sztuka.
    8. Ja więcej żadnych uszczelek nie kupowałem. Silikon czarny na wysokie temeratury kosztuje ok.10zł. Kleiłem na niego pompe wody, obudowy rozrządu, miske olejową (sam silikon bez uszczelki). Od remontu minął prawie rok i pod autem sucho, silnik jest czysty, oleju nie ubywa. Uszczelki pod kolektory założyłem stare bo były w dobrym stanie.
    9. Płyn chłodniczy możesz zastosować ten co do tej pory miałeś chyba że nie robi Ci różnicy 70zł w jedną czy w drugą to możesz zmienić na nowy.
    10. Olej wlej stary ten co miałeś w silniku+ do tego nowy filtr oleju i po ok.500-800km wymień go na nowy wraz z nowym filtrem. Koszt filtra ok.15zł. Olej polecam Valvoline MaxLife 10W-40 syntetyk koszt ok.150zł.
    11.Jeżeli bedziesz sam wszystko robił to nie zapomnij oczywiście posmarować panewek olejem zanim je założysz.
    Jak coś chcesz jeszcze wiedzieć to pisz. Mogłem o czymś zapomnieć. Oczywiście po remoncie silnik jedzie jak trzeba. Nie bierze oleju, pracuje równo i cicho. Powiem nawet że miałem okazję jeździć bmw 740 z dobrym silnikiem, a nie żużlem i różnica jest niewielka. Sam mam w planie zakupić 4.0 V8 (do remontu) i zrobić swapa ale to jeszcze nie pora. Najpierw musze skumulować fundusze, a później szukać całego auta bo sam silnik to nie wszystko. Kupując wszystko oddzielnie to troche kasy wyjdzie, silnik już nawet patrząc z osprzętem to koszt conajmniej 2500zł, skrzynia automat (dobra a nie zajechana) to conajmniej 1000zł. Układ hamulcowy, wydechowy, dolotowy, chłodniczy i inne drobnostki to myśle że z 4500zł wyjdzie conajmniej za wszystko.
    W całym opisie ,nie wspomniałeś o wałku rozrządu ,a to jest najszybciej zużywająca się rzecz w m30
    Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy






    http://dachy-trzcinowe.pl/

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Patrzę na te 10 podpunktów i coraz bardziej dociera do mnie jakiego rodzaju jest to dekalog.

    Sprawdzenie "na paznokieć" zamiast średnicówki, zabielanie papierem na kolanie, uszczelka pod głowice za 60 zł, wypierdziane uszczelki pod kolektory, a na koniec zmont wszystkiego na sylikon i wjazd ze zużytym olejem.

    Mnie w szkole kutwienia na wszystkim i remontów na zbutwiałych reliktach w akompaniamencie chińskości nie było, także nic nie doradzę.
    Czarne e32 w benzynie!


  3. #13
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    45
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    w-m
    Możesz jeszcze sprawdzić czy magistrala olejowa na głowicy jest dobrze dokręcona bo czasami lubi się poluzować i ona właśnie jest przyczyną wycierania się wałka.
    Zalanie układu używanym płynem jest jakimś grzechem? Stracił właściwości od ostatniej wymiany? Bez jaj jak ktoś kupuje nową czyściutką chłodnicę, nowiutkie węże to może sobie kupić nowy płyn żeby nie zasyfić układu. Ja użytkownikowi radze jak zrobić remont żeby nie napędzić się na koszty. Jak chcesz to możesz kupić nowy, jak nie to sobie przesącz przez coś żeby ewentualne brudy wyciągnąć. Przecież chyba nikt tam nie sypał gnoju...

    Poza tym stary olej można wykorzystać na dotarcie silnika. Jeżeli zostanie zastosowany z nowym filtrem to silnikowi nie ma prawa sie nic stać. No ale jak ktoś sobie życzy to może dać 100zł żeby po 500-800km wywalić ten olej. Te 100zł można dołożyć do uszczelki jak komuś nie pasuje ta za 60zł. No bo przecież za 60zł jest zła bo wycięta z kartonu i otwory na szpilki samemu trzeba dociąć. A ta uszczelka za 150zł jest dobra bo jest za 150zł. Mój kolega złożył ponad rok temu silnik na uszczelce za 60zł i jeździ do dziś bez żadnych komplikacji.

    Co do sprawdzania na paznokieć to nie jest żaden profesjonalizm ale można w ten sposób określić czy wał nadaje się do szlifu. Żeby wał zbadać średnicówką to trzeba troche czasu na to poświęcić żeby go odpowiednio zamontować i uzyskać dokładny pomiar. Jak wał będzie wyrżnięty to będzie widać gołym okiem że nadaje się do szlifu. koszt szlifu to ok. 300zł. Równie dobrze możesz drobne ryski zlikwidować skórzanym paskiem. Ale możesz też zapłacić i efekt bedzie ten sam.

    Co do tego zabielania na kolanie to nie wiem o co chodzi bo napisałem że koszt zabielenia to 70zł. O żadnym papierze i robocie na kolanie nie pisałem.
    W ogóle to z tymi uszczelkami pod kolektor też wyjechałeś. Jeżeli uszczelki nie są zniszczone to nie widze przeciwwskazań żeby je założyć z powrotem. Ja już ponad 10 razy odkręcałem kolektory wydechowe i co za każdym razem miałem nowe uszczelki dawać? Przewyższyło by to koszt samochodu. To nie jest opel że co chwila pierdzi spod kolektora. Akurat pod ssący uszczelki to jeszcze można sobie kupić nowe bo są ważne żeby nie łapać lewego powietrza ale jeżeli nie są przerwane to czemu miałyby nie uszczelnić połączenia...
    Co do tego silikonu to też nie wiem czemu ma się nie sprawdzić? Widziałeś oryginalną uszczelke pod pompe wody? Cieniutka jak kartka z zeszytu i takie coś ma zaszczelnić układ chłodzenia... Ja u siebie wszelkie obudowy od rozrządu, pompe wody, miske olejową uszczelniałem silikonem i minął rok od tego momentu a z silnika nie ma kropelki wycieków. Na mieście widze wiele nowiutkich autek salonówek serwisowanych w ASO wszystko oryginał, każda uszczelka, każda śrubka a jak odjeżdżają to zostaje plama oleju. Po moim e32 nigdy kropla nie zostaje i chociaż nie wstydze że zasyfiłem pół parkingu. No ale jak ktoś ma kase to może sobie kupić i te uszczelki wszystkie- komplet pewnie ze 100-200zł. No i bedzie miał super nowe uszczelki i bedzie sie lało jak z rynny.
    Widze że masz wiedzę czysto teoretyczną ale rąk to chyba nie lubisz sobie pobrudzić. Nie chcem się tutaj kłócić ani nic w tym stylu bo zaraz zacznie sie licytowanie "a ja to składałem 1200 takich silników...a ja to a ja tamto...". Idąc Twoją drogą to koszt remontu przewyższyłby koszt swapa na 4.0

    Poniżej fotka mojego bloku obrabianego na kolanie:D Jako ciekawostkę mogę powiedzieć że jest to blok od 3.0 przehonowany na 3.5 (trudna dostępność bloków od 3,5 zmusiła mnie do tego). Koszt takiej roboty w zakładzie to 1200zł. Po znajomości 300zł.

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Nie wierzyłem że przyjdzie mi z mojego padołu niewiedzy dyskutować z tak zaawansowaną mechaniką...

    Nie chce mieć wpływu na to kto i jak miesza w swoim śmietniku, jednak wolno mi NIE zalewać ponownie zużytego oleju obojętne czy z nowym filtrem czy bez. Dla mnie jest to po prostu przepalony, przepracowany olej, a tłumaczenie że "nie ma prawa sie nic wysrać" śmieszy mnie do łez. Tym nie mniej nie zamierzam nikogo pouczać - każdemu wolno sobie jeździć na przepale i zacierać wszystko po kolei.

    Cedzenie zlanego raz chłodziwa przez szmate też nie moja liga. Polecam jednak poczytać sobie o właściwościach antykorozyjnych i zdolności do niezamarzania.
    Na butelce z płynem hasło "trwałość". Nie zastanawiało cie kiedykolwiek po co jest określana?

    Z tym mierzeniem "na oko" nie chce mi sie prowadzić dyskusji. O chłopie co na oko w szpitalu umarł zapewne słyszałeś.

    Czy argument że dokładny pomiar czy sprawdzenie zajmuje czas przekona kogokolwiek żeby tego nie robić? Mnie na pewno nie. Powiedzenie o podcieraniu d*py szkłem pewnie znasz ?

    Silikon należy do moich ulubionych. Naprawde wielki szacun. Obsrywanie wszystkiego sylikonem musi być dobre. Składanie na nowych uszczelkach to zbrodnia, BMW musiało mocno sie mylić projektując tyle uszczelek w tak grabieżczych cenach.

    Pytanie o pompe wody mocno mnie rozbawiły. Widziałem, zobacze jeszcze nie raz. Widziałem nawet nowe :D Podobnie jak nową chłodnice i termostat, niewiarygodne nieprawdaż? Że też komuś do głowy przyszło je zmieniać i to bez sylikonu - perwersja.

    Misa kładziona bez uszczelki na sylikon przywodzi mi na myśl zapchloną dziurę gdzie łomem naprawiają polonezy.

    Przyszło ci kiedykolwiek na myśl że ukochany przez ciebie glut, po dokręceniu misy zostaje w środku w nadmiarze? Żeby w to uwierzyć pewnie musisz go znaleźć w pompie olejowej dopiero jak się zatka.

    Czy koszt jakichkolwiek prac opisanych przezemnie przekroczy jakąś przekładke ze świata majzla, młota, siekierki i wiadra z wodą?

    Nawet jeśli, to cóż - a jakże mi z tego powodu wszystko jedno.

    Co do tworu powyżej - gratulacje. Teoretykiem zostałem już ochrzczony, rzuce więc teoretyczne podchwytliwe pytanie: o wykorbieniu kiedykolwiek słyszałeś?

    Jeśli sądzisz że rozwiert tego bloku z trzy litrówki na wyssane z palca "3.5" robi z niego motor b35 to gratuluję pomysłowości.

    Potrzebujesz jeszcze wału z 3.5 - zapewne po szlifie "skórzanym paskiem".
    Czarne e32 w benzynie!


  5. #15
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    45
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    w-m
    Człowieku skończ bo masz na celu jedynie obrażenie mnie. Teraz jestem pewny że nigdy rąk sobie nie brudziłeś. Na wymiane żarówek jeździsz do mechanika... Teraz idź szybko zmień olej bo już jeździsz na przepalonym. Płyn w chłodnicy też już masz zużyty więc też go wymień.
    W ogóle nie wiem jakie ty masz wyobrażenia o silikonie. Nie umiesz stosować to kupuj uszczelki. Jak nawalisz całą tubke na pompe wody to i owszem glut bedzie w środku. Silikon stosuje się w znikomych ilościach prawie że go nie ma.
    Swoimi wypowiedziami nic nie wnosisz tylko bardzo zniechęcasz człowieka to podjęcia się naprawy silnika bo myśli że wszystko musi być nówka sztuka a jak nie to sie rozsypie po odpaleniu.
    Co do wykorbienia to w 3.0 wał ma na promieniu 3mm mniejsze wykorbienie i tłok nie dochodzi 3mm do płaszczyzny bloku. Ja mam wał od 3,5. A blok który widać na zdjęciu już ponad rok jeździ w moim samochodzie. Dla ciebie to zbyt trudne do pojęcia że można coś dobrze zrobić bez dużych nakładów finansowych. Te 3.5 nie jest wyssane palca tylko jest to rzeczywista pojemność.

  6. #16
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Tak czytam i czytam i nie wiem skąd u sz4al0nego tyle kwasu ,masakra.
    Wiekszość e32 to totalne szroty zwłaszcza z silnikami M30 ,
    Coscast napisał po normalnemu jak w miare tanio doprowadzic M30 żeby można nim jeżdzić i nie stracic majatku ,zrobił co opisał i napisał tez ,że jeżdzi jakiś czas i nic się nie dzieje ,więc nie jest tak żle.
    Osobiście nigdy nie smarowałem uszczelek silikonem ,może nie miałem takiej potrzeby ,ale pewnie jak sie umie posługiwać silikonem to jest temat uszczelniania do opanowania :)

    Coscast ,mam pytanie ,w M30 cos mi lekko cieknie chyba spod pokrywy przedniej ,duzo jest roboty z uszczelnieniem tego ?:)

    Pozdrawiam

  7. #17
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    45
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    w-m
    Mówisz o tej obudowie do której jest wkręcony napinacz łańcuszka? Przyznam że troche z tym jest zabawy. Najtrudniejsze to odkręcić tą nakrętke z przodu (klucz 36), najlepiej żeby to był klucz calowy bo zwykłe 1/2 cala ukręcisz na 100% jeżeli wcześniej nie była odkręcana ta śruba. No i jako przedłużkę zastosuj solidną rurę o długości conajmniej 1,5m:D Rzeczy do rozebrania też troche jest. Pokrywe zaworów trzeba ściagać, kopułke, palec, i tą aluminiową obudowę przy kopułce, koło pasowe pompy wody, paski wszystkie, czujnik położenia wału, oczywiście koło sygnałowe też, i później jak odkręcisz tą dużą nakrętkę to najlepiej posłużyć się ściągaczem żeby wyciągnąć tą całą tuleje na której trzymają się wszystkie koła z przodu, Z dołu kilka śrub od miski olejowej też jest przykręconych do tej obudowy. Teoretycznie można tą obudowe ściągnąć bez zdejmowania pokrywy zaworów i kopułki ale praktycznie to ona jest zakleszczona między miską olejową a górną obudową i jej nie wyciągniesz. Być może simmerring już u Ciebie przepuszcza, albo ta tuleja ma wyrobiony rowek.

  8. #18
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    23
    BMW
    e32 m30b35 / e38 m62tu b44
    Skąd
    Kraków
    Witam.
    Około 2tyg temu wskrzeszałem moje m30b35 (lpg sekwencja)mogę na gorąco przekazać moje wrażenia.
    Samochód kupiłem z "padniętym" silnikiem tzn jeździł ale słabo stukał itd. itp.
    Oleju nie pobierał jeździł na półsyntetyku.

    Jako że nie jestem zwolennikiem wymiany bo zazwyczaj wsadza się "lepsze zło" chyba że mówimy o fiacie SC gdzie kupujemy i wkładamy słupek za powiedzmy 300pln gdzie jest szansa kupić z auta o przelocie 100tys z dość młodego rocznika. W samochodzie klasy e32 trzeba liczyć że samochód ma 20 lat robiąc średnio 30tys rocznie (licze to dość pobłażliwie bo auta tej klasy robią przynajmniej przez pierwsze lata ok 60tys rocznie, jako nowe nikt tych samochodów nie kupuje żeby jeździć do sklepu po bułki:) ) Większość ale napewno nie wszystkie w tym roczniku maja przekroczone te 600tys wiec silniki tak czy inaczej są wyeksploatowane chociaż wiadomo że jeżeli był użytkowany w sposób prawidłowy nie były przegrzane itp to taki przelot nie świadczy o złym stanie silnika. Moim zdaniem "remont" jest znacznie pewniejszym rozwiązaniem.

    Mój silnik sprawiał wrażenie trupa a skończyło sie tak...
    Okazało sie że wałek rozrządu jest w stanie agonalnym. 4 krzywki zupełnie wytarte, 2 pierwsze miały ponad 3mm rant!!!
    Kompresja wyszła książkowa na wszystkich 6 cylindrach. Po zdjęciu głowicy okazało się że zawory i gniazda są ok. Zawory nie wypalone a gniazda nie były "wpadnięte". Gładzie na cylindrach idealne bez rantów ani żadnych złych oznak:)
    Wałek- oddałem do regeneracji do Pana Halczyńskiego (ktoś kto miał styczność z wałkami sportowymi powinien kojażyć to nazwisko) zostały tam napawane 4 krzywki reszta szlifowana i wsio wypolerowane - koszt 350zł (zależny od stopnia zużycia wałka)
    Koniki- 6 poszło na śmietnik dobrane były inne używane wszystkie zostały na odpowiedniej maszynie wyszlifowane a następnie wypolerowane
    Wymiana "śrubek" i podkładek pod magistralą olejową
    Głowica- planowanie, wymiana uszczelniaczy i prowadnic zaworowych, wszystko zostało dotarte i spasowane- głowice i koniki miałem wykonane przez kolegę który ma zakład zajmujący sie głowicami koszt ok 200pln myślę że cena rynkowa takiej usługi zamyka się w okolicach 450pln
    Uszczelka pod głowice erling koszt ok 70pln Pod wydech ok 35pln 2 szt. olej Valvoline 10W40 150pln z filtrem Płyn chłodniczy 45pln. Jeszcze jakieś oring przy aparacie zapłonowym i inne drobne uszczelki i oringi. Uszczelka pod dekiel zaworów cena chyba 40pln erling już nie pamiętam. Filtr powietrza był na aucie świeżutki.
    Czas pracy ok 6 godzin rozebranie, ok tydzień oczekiwania na wałek i głowice i ok 6 godzin składania z regulacjami. Mnie całość wyszła ok 1000pln bez kosztów montażu. Silnik pracuje jak zegarek, cichutko i jest bardzo mocny jak dam rade to przy najbliższej okazji wybiorę się na hamownie zobaczymy ile wypluje. Porównywałem z inną "zdrową" 735i bez lpg również w automacie(ja byłem na lpg)... była bez szans odchodziłem ją na kilka długości. Myśle że te naprawy miały sens koszt myślę znośny:)

    Podsumowując:
    Mam naprawdę zdrowe i rześkie m30b35 na nowych płynach za kwotę ok 1000pln Robiąc to "z ulicy" u kogoś kto ma względne pojęcie o produkcie bmw myślę że kwota wyniosła by ok 1700pln Tyle że dół mam zdrowy.
    Tyle odemnie w tym temacie:) mam nadzieje że nie było za długo:)

  9. #19
    Vip Vip Awatar Marecki7er
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2,307
    BMW
    e32 740iA M62B44
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez morfonysta Zobacz posta
    nie chodzi mi o coś co będzie tańsze po prostu co będzie lepsze.
    Odpowiadając na Twoje pytanie, lepszy będzie remont m30 niż swap na m60.

    Chyba że zrobisz i swap i remont :)

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Źle trafiłeś, ale skoro sam sie prosisz to:

    Nie obchodzą mnie twoje domysły na temat mojej osoby, nie potrafisz się odnieść do konkretnych argumentów to masz problem.

    Masz pole do prowadzenia merytorycznej dyskusji to błyskaj intelektem, chcesz sie bawić w kabarety to poszukaj innego forum.

    Co wnoszą moje wypowiedzi, dla ciebie może niewiele, zważ też na to jak odebrało twoje zalecenia już kilku przedmówców.

    Fajnie że zauważyłeś kwestie wykorbienia dopiero po tym jak ci to zostało wytknięte, może warto mieć ugruntowaną wiedze na konkretny temat zanim zacznie sie pouczać kogokolwiek na otwartym forum?

    10 porad które udzieliłeś odnośnie remontu czy cokolwiek to miało być, przy M30 nie zawiera słowa na temat szpilek głowicy, zakupu nowych - a może przeciągania po raz któż-wie-który używanych? Nie było słowa o momentach z którymi mają być dokręcane, ani stopniach.

    Śmierdzi mi to druciarstwem, chociaż przecież ja tu jestem teoretykiem, jeżdże wymieniać żarówki do ASO i publicznie namawiam do nowego oleju i płynów :D

    Istotna kwestia, może udzielając porad wypadało o tym wspomnieć?

    To nie jest zaproszenie do dyskusji.

    Będzie od tego nowy wątek. Z nowymi częściami, nowymi uszczelkami, bez sylikonu, zużytego oleju i cedzenia przez szmate. Mojego autorstwa, może nawet specjalnie na tą okazje "pobrudze sobie ręce" :D Chyba że wcześjiej przerośnie mnie zmiana żarówek :D
    Czarne e32 w benzynie!


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •