Pokaż wyniki od 1 do 10 z 72

Wątek: swap czy remont

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    45
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    w-m
    Koszty remontu tego silnika nie są aż tak duże. Mam już to za sobą więc mogę powiedzieć co i ile kosztuje.
    1. Przygotowanie bloku: honowanie-20zł od cylindra, zabielenie (lub jak kto woli planowanie) 70zł. Z tym że to drugie nie jest konieczne.
    2. Przygotowanie wału: powiem tak że rozebrałem 4 silniki M30B35 i żaden z wałów nie kwalifikował się do szlifu. Każdy był w bardzo dobrym stanie i nie trzeba było szlifować. Czy szlifować czy nie to możesz sprawdzić przejeżdżając paznokciem w poprzek czopu wału. Jeżeli nie zaczepia to jest ok.
    3. Tłoki jeżeli mają czarne rysy wzdłużne to bierzesz papier ścierny np.1000 lub 1500 i szlifujesz żeby je wygładzić.
    4. Koszt nowych panewek korbowych ok. 120zł., panewki główne ok.150zł, pierścienie ok. 350-400zł (komplet na 6cylindrów)
    5. Uszczelka pod głowicę to już zależy jaką sobie wybierzesz. Bedziesz miał 2 grubości do wyboru to lepiej wziąć cieńszą (nieznacznie zwiększysz stopień sprężania). koszt 60zł-150zł
    6. Koszt zregenerowania głowicy to 400zł (bez wymiany zaworów, wymiana zużywających się części + dotarcie zaworów + planowanie)
    7. 2 simmeringi- koszt ok.50zł sztuka.
    8. Ja więcej żadnych uszczelek nie kupowałem. Silikon czarny na wysokie temeratury kosztuje ok.10zł. Kleiłem na niego pompe wody, obudowy rozrządu, miske olejową (sam silikon bez uszczelki). Od remontu minął prawie rok i pod autem sucho, silnik jest czysty, oleju nie ubywa. Uszczelki pod kolektory założyłem stare bo były w dobrym stanie.
    9. Płyn chłodniczy możesz zastosować ten co do tej pory miałeś chyba że nie robi Ci różnicy 70zł w jedną czy w drugą to możesz zmienić na nowy.
    10. Olej wlej stary ten co miałeś w silniku+ do tego nowy filtr oleju i po ok.500-800km wymień go na nowy wraz z nowym filtrem. Koszt filtra ok.15zł. Olej polecam Valvoline MaxLife 10W-40 syntetyk koszt ok.150zł.
    11.Jeżeli bedziesz sam wszystko robił to nie zapomnij oczywiście posmarować panewek olejem zanim je założysz.
    Jak coś chcesz jeszcze wiedzieć to pisz. Mogłem o czymś zapomnieć. Oczywiście po remoncie silnik jedzie jak trzeba. Nie bierze oleju, pracuje równo i cicho. Powiem nawet że miałem okazję jeździć bmw 740 z dobrym silnikiem, a nie żużlem i różnica jest niewielka. Sam mam w planie zakupić 4.0 V8 (do remontu) i zrobić swapa ale to jeszcze nie pora. Najpierw musze skumulować fundusze, a później szukać całego auta bo sam silnik to nie wszystko. Kupując wszystko oddzielnie to troche kasy wyjdzie, silnik już nawet patrząc z osprzętem to koszt conajmniej 2500zł, skrzynia automat (dobra a nie zajechana) to conajmniej 1000zł. Układ hamulcowy, wydechowy, dolotowy, chłodniczy i inne drobnostki to myśle że z 4500zł wyjdzie conajmniej za wszystko.

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar capoZe32
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    674
    BMW
    750iL (not LPG)
    Skąd
    Poznań
    Blog
    4
    Doczepie się do tematu :D Coscast dzieki wielkie za ten post :) Niedługo biorę się właśnie za remont silnika w swojej Buni ;) Pozdrawiam

  3. #3
    Leszek VIP Vip Awatar siudema
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1,833
    BMW
    było e32 m30b35 II89r będzie ...?
    Skąd
    Trzebnica -DeTRoit
    Cytat Zamieszczone przez Coscast Zobacz posta
    Koszty remontu tego silnika nie są aż tak duże. Mam już to za sobą więc mogę powiedzieć co i ile kosztuje.
    1. Przygotowanie bloku: honowanie-20zł od cylindra, zabielenie (lub jak kto woli planowanie) 70zł. Z tym że to drugie nie jest konieczne.
    2. Przygotowanie wału: powiem tak że rozebrałem 4 silniki M30B35 i żaden z wałów nie kwalifikował się do szlifu. Każdy był w bardzo dobrym stanie i nie trzeba było szlifować. Czy szlifować czy nie to możesz sprawdzić przejeżdżając paznokciem w poprzek czopu wału. Jeżeli nie zaczepia to jest ok.
    3. Tłoki jeżeli mają czarne rysy wzdłużne to bierzesz papier ścierny np.1000 lub 1500 i szlifujesz żeby je wygładzić.
    4. Koszt nowych panewek korbowych ok. 120zł., panewki główne ok.150zł, pierścienie ok. 350-400zł (komplet na 6cylindrów)
    5. Uszczelka pod głowicę to już zależy jaką sobie wybierzesz. Bedziesz miał 2 grubości do wyboru to lepiej wziąć cieńszą (nieznacznie zwiększysz stopień sprężania). koszt 60zł-150zł
    6. Koszt zregenerowania głowicy to 400zł (bez wymiany zaworów, wymiana zużywających się części + dotarcie zaworów + planowanie)
    7. 2 simmeringi- koszt ok.50zł sztuka.
    8. Ja więcej żadnych uszczelek nie kupowałem. Silikon czarny na wysokie temeratury kosztuje ok.10zł. Kleiłem na niego pompe wody, obudowy rozrządu, miske olejową (sam silikon bez uszczelki). Od remontu minął prawie rok i pod autem sucho, silnik jest czysty, oleju nie ubywa. Uszczelki pod kolektory założyłem stare bo były w dobrym stanie.
    9. Płyn chłodniczy możesz zastosować ten co do tej pory miałeś chyba że nie robi Ci różnicy 70zł w jedną czy w drugą to możesz zmienić na nowy.
    10. Olej wlej stary ten co miałeś w silniku+ do tego nowy filtr oleju i po ok.500-800km wymień go na nowy wraz z nowym filtrem. Koszt filtra ok.15zł. Olej polecam Valvoline MaxLife 10W-40 syntetyk koszt ok.150zł.
    11.Jeżeli bedziesz sam wszystko robił to nie zapomnij oczywiście posmarować panewek olejem zanim je założysz.
    Jak coś chcesz jeszcze wiedzieć to pisz. Mogłem o czymś zapomnieć. Oczywiście po remoncie silnik jedzie jak trzeba. Nie bierze oleju, pracuje równo i cicho. Powiem nawet że miałem okazję jeździć bmw 740 z dobrym silnikiem, a nie żużlem i różnica jest niewielka. Sam mam w planie zakupić 4.0 V8 (do remontu) i zrobić swapa ale to jeszcze nie pora. Najpierw musze skumulować fundusze, a później szukać całego auta bo sam silnik to nie wszystko. Kupując wszystko oddzielnie to troche kasy wyjdzie, silnik już nawet patrząc z osprzętem to koszt conajmniej 2500zł, skrzynia automat (dobra a nie zajechana) to conajmniej 1000zł. Układ hamulcowy, wydechowy, dolotowy, chłodniczy i inne drobnostki to myśle że z 4500zł wyjdzie conajmniej za wszystko.
    W całym opisie ,nie wspomniałeś o wałku rozrządu ,a to jest najszybciej zużywająca się rzecz w m30
    Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy






    http://dachy-trzcinowe.pl/

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Patrzę na te 10 podpunktów i coraz bardziej dociera do mnie jakiego rodzaju jest to dekalog.

    Sprawdzenie "na paznokieć" zamiast średnicówki, zabielanie papierem na kolanie, uszczelka pod głowice za 60 zł, wypierdziane uszczelki pod kolektory, a na koniec zmont wszystkiego na sylikon i wjazd ze zużytym olejem.

    Mnie w szkole kutwienia na wszystkim i remontów na zbutwiałych reliktach w akompaniamencie chińskości nie było, także nic nie doradzę.
    Czarne e32 w benzynie!


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •