Teraz wlaczylem klime i przy tej temperaturze wentylator stoi, dopiero po zagrzaniu sie ukladu wentylator wejdzie na male obroty.
Teraz wlaczylem klime i przy tej temperaturze wentylator stoi, dopiero po zagrzaniu sie ukladu wentylator wejdzie na male obroty.
---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---
*** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!
sprawdziłem wiązke kabli, jest +, jest - a na sterującym idącym od komputera silnika cały czas 3,58 V - nawet jak uruchamiam wentylator w disie, dodam że to napięcie jest zmierzone zaraz na wyjściu z komputera czyli wiązka do wentylatora jest ok
Padł sterownik silnika?
No to skąd wiesz czy nie ma przerwy na wiązce. Zmierz prąd we wtyczce do której podłączasz wentylator.
To, że coś tam Ci pokazuje Voltomierz to nic nie znaczy. Jak pisałem to nie jest zwykłe stałe zasilanie.
Aby zmierzyć je prawidłowo musiałbyś mieć inne urządzenie pomiarowe. Voltomierz ma Ci tylko powiedzieć, czy na końcu kabla jest jakiekolwiek napięcie, wartościami nie ma się co za dużo przejmować na tym etapie.
Ostatnio edytowane przez coboss ; 29-02-2012 o 14:13
---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---
*** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!
Jak by był uszkodzony sterownik silnika to wentylator by wcale nie działał. Jak by się uszkodził sterownik wentylatora to albo wentylator by nie działał albo by działał na najwyższych obrotach. Jak się włącza przy włączeniu klimy to znaczy że jest wysokie ciśnienie w układzie lub jakiś inny problem co powinien wyjść przy diagnozie kompem. Tego sygnału z kompa do wentylatora nie da się oszukać w prosty sposób. Wszelkie zwarcia w instalacji nie załączą go. Zacznij od sprawdzenia kompem ciśnienia w układzie po włączeniu klimy i temperatur silnika.
Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
Albert Einstein
poprzedni sezon jeździłem z tym błędem wentylatora, control circuit or short circuit to positive B-
w korku podglądając ukryte menu miałem temp. silnika dochodzącą do 110 stopni, a co za tym idzie zmniejszenie wydajności klimy - pilnowałem tego i wyłączałem klimatyzacje, z reguły było 95 stopni
ale w tym sezonie chciałem zrobić ten wentylator i kupiłem nowy w aso, założyłem i błąd ten sam - went nie działa
na kablu + jest tyle ile napięcie na aku, minus wiadomo a kabel sterujący przy wyłączonym zapłonie pokazuje 0.00 V, jak włączę zapłon wyskakuje ~3,58
owe 3,58 nie zmienia sie nawet jak manualnie w disie aktywuje went - czy to 20% czy 90% napicie jest stałe ----> 3,58 !
skoro jest błąd wentylatora to i w disie przechodzę całą procedurę diagnostyczna, wentylator ani drgnie
wiązka jest ok bo we wtyczce wentylatora tak samo wszystko wychodzi - sprawdzałem ciągłość obwodu
dziwne że ze sterownika sygnał się nie zmienia,
coboss 3,58 jest zarówno przy sterowniku silnika jak i przy wtyczce went.
Ostatnio edytowane przez dprxp ; 29-02-2012 o 15:14
Jedź do kogoś co ma oscyloskop i zmierz dokładnie co tam jest na wpiętym wentylatorze.
Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
Albert Einstein
A próbowałeś odczekać aż się tradycyjnie zagrzeje układ klimatyzacji. Niestety temperatury są jakie są i pewnie auto na włączonej klimie będzie musiało postać dłuższą chwilę. Ale jeżeli nie odpali po takiej próbie wentyl to trzeba poprosić WDS aby Ci powiedział co jest po drodze na tym przewodzie i tak bym szukał, punkt po punkcie według tego jak WDS opisuje działanie wentylatora.
---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---
*** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!
Sterownik silnika po włączeniu zapłonu testuje wentylator. Jak zobaczy że nie ma odpowiedzniego sygnału to wyświetli błąd. Nie trzeba grzać.
Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
Albert Einstein
i wyświetla błąd
sygnał sterujący idzie od sterownika silnika do wentylatora...
i to nie jest wina klimatyzacji, w końcu disem wymuszam uruchomienie wiatraka a i tak stoi
wyczytałem że kablem sterującym idzie sygnał "prostokątny", a napiecie nie zmienia sie?
Ostatnio edytowane przez dprxp ; 29-02-2012 o 16:08
Jak idzie sygnał prostokątny to właśnie napięcie się zmienia. Albo jest zero albo jest pełne. Nie ma pośredniego. To jak szybko się kręci wentylator zależy od długości impulsu który regularnie się pojawia. Mierniki pokazują napięcie średnie dlatego jest te 3 wolty.
Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
Albert Einstein