Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: wentylator klimatyzacji

  1. #11
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Teraz wlaczylem klime i przy tej temperaturze wentylator stoi, dopiero po zagrzaniu sie ukladu wentylator wejdzie na male obroty.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  2. #12
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    47
    BMW
    730d `2001
    Skąd
    Zamość
    sprawdziłem wiązke kabli, jest +, jest - a na sterującym idącym od komputera silnika cały czas 3,58 V - nawet jak uruchamiam wentylator w disie, dodam że to napięcie jest zmierzone zaraz na wyjściu z komputera czyli wiązka do wentylatora jest ok

    Padł sterownik silnika?

  3. #13
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez dprxp Zobacz posta
    dodam że to napięcie jest zmierzone zaraz na wyjściu z komputera czyli wiązka do wentylatora jest ok
    No to skąd wiesz czy nie ma przerwy na wiązce. Zmierz prąd we wtyczce do której podłączasz wentylator.
    To, że coś tam Ci pokazuje Voltomierz to nic nie znaczy. Jak pisałem to nie jest zwykłe stałe zasilanie.
    Aby zmierzyć je prawidłowo musiałbyś mieć inne urządzenie pomiarowe. Voltomierz ma Ci tylko powiedzieć, czy na końcu kabla jest jakiekolwiek napięcie, wartościami nie ma się co za dużo przejmować na tym etapie.
    Ostatnio edytowane przez coboss ; 29-02-2012 o 14:13
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  4. #14
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Jak by był uszkodzony sterownik silnika to wentylator by wcale nie działał. Jak by się uszkodził sterownik wentylatora to albo wentylator by nie działał albo by działał na najwyższych obrotach. Jak się włącza przy włączeniu klimy to znaczy że jest wysokie ciśnienie w układzie lub jakiś inny problem co powinien wyjść przy diagnozie kompem. Tego sygnału z kompa do wentylatora nie da się oszukać w prosty sposób. Wszelkie zwarcia w instalacji nie załączą go. Zacznij od sprawdzenia kompem ciśnienia w układzie po włączeniu klimy i temperatur silnika.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  5. #15
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    47
    BMW
    730d `2001
    Skąd
    Zamość
    poprzedni sezon jeździłem z tym błędem wentylatora, control circuit or short circuit to positive B-

    w korku podglądając ukryte menu miałem temp. silnika dochodzącą do 110 stopni, a co za tym idzie zmniejszenie wydajności klimy - pilnowałem tego i wyłączałem klimatyzacje, z reguły było 95 stopni
    ale w tym sezonie chciałem zrobić ten wentylator i kupiłem nowy w aso, założyłem i błąd ten sam - went nie działa

    na kablu + jest tyle ile napięcie na aku, minus wiadomo a kabel sterujący przy wyłączonym zapłonie pokazuje 0.00 V, jak włączę zapłon wyskakuje ~3,58
    owe 3,58 nie zmienia sie nawet jak manualnie w disie aktywuje went - czy to 20% czy 90% napicie jest stałe ----> 3,58 !
    skoro jest błąd wentylatora to i w disie przechodzę całą procedurę diagnostyczna, wentylator ani drgnie
    wiązka jest ok bo we wtyczce wentylatora tak samo wszystko wychodzi - sprawdzałem ciągłość obwodu

    dziwne że ze sterownika sygnał się nie zmienia,

    coboss 3,58 jest zarówno przy sterowniku silnika jak i przy wtyczce went.
    Ostatnio edytowane przez dprxp ; 29-02-2012 o 15:14

  6. #16
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Jedź do kogoś co ma oscyloskop i zmierz dokładnie co tam jest na wpiętym wentylatorze.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  7. #17
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    A próbowałeś odczekać aż się tradycyjnie zagrzeje układ klimatyzacji. Niestety temperatury są jakie są i pewnie auto na włączonej klimie będzie musiało postać dłuższą chwilę. Ale jeżeli nie odpali po takiej próbie wentyl to trzeba poprosić WDS aby Ci powiedział co jest po drodze na tym przewodzie i tak bym szukał, punkt po punkcie według tego jak WDS opisuje działanie wentylatora.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  8. #18
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Sterownik silnika po włączeniu zapłonu testuje wentylator. Jak zobaczy że nie ma odpowiedzniego sygnału to wyświetli błąd. Nie trzeba grzać.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  9. #19
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    47
    BMW
    730d `2001
    Skąd
    Zamość
    i wyświetla błąd

    sygnał sterujący idzie od sterownika silnika do wentylatora...

    i to nie jest wina klimatyzacji, w końcu disem wymuszam uruchomienie wiatraka a i tak stoi

    wyczytałem że kablem sterującym idzie sygnał "prostokątny", a napiecie nie zmienia sie?
    Ostatnio edytowane przez dprxp ; 29-02-2012 o 16:08

  10. #20
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Jak idzie sygnał prostokątny to właśnie napięcie się zmienia. Albo jest zero albo jest pełne. Nie ma pośredniego. To jak szybko się kręci wentylator zależy od długości impulsu który regularnie się pojawia. Mierniki pokazują napięcie średnie dlatego jest te 3 wolty.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •