Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 38

Wątek: Wspomaganie problem

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez JointoVicz Zobacz posta
    PROBLEM NADAL AKTUALONY!!:/:/

    wspomaganie jest ale jakby sie zacinalo co pol obrotu... nie chodzi plynnie tylko co pol obrotu sie jakby przycina i trzeba uzyc wiecej sily do tego - jedna reka niekomfortowo.. tak samo przy skrecie - kierownica odbija ale tak nieplynnie co pol obrotu i NIGDY do prostych kol tylko zostaje lekko skrecona..
    Kolego już Ci odpowiadam bo miałem DOKŁADNIE ten sam problem i dziś odebrałem auto z naprawy :)

    U mnie winny był krzyżak który się zapiekł. Mam go w domu i jest tak sztywny że trzeba go młotkiem przestawiać i naprawdę trzeba walić z całej siły żeby się ruszył. Ręką ani drgnie. Jestem w szoku że coś takiego jest w ogóle możliwe i ciesze się że nic się z tym poważnego nie stało bo działają tam takie siły że mogłoby się połamać. Uczucie na kierownicy takie że co pół obrotu się wieszała, po przekroczeniu pół obrotu znów było lekko i potem znów to samo. Robiłem przy okazji wymiany krzyżaka całą hydraulikę od przewodów po pompę i przekładnię ale nie ma wątpliwości co do przyczyny tego zjawiska.
    Ostatnio edytowane przez Inur ; 07-03-2012 o 12:28

  2. #12
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez JointoVicz Zobacz posta
    NIE WIADOMO CZY POMOZE
    Układ kierowniczy składa się z:
    1) kolumny kierowniczej
    2) przekładni kierowniczej
    3) drążka środkowego + "końcówek" drążków
    4) zwrotnic z łożyskami i kół
    5) przewodów oleju + zbiorniczka
    6) pompy oleju
    7) paska klinowego z napinaczami

    Niektóre już wymieniłeś na nowe, niektóre na używane a niektóre są łatwe do sprawdzenia.
    proponuje wykluczyć: 1, 3, 4, 5 -- zgoda?
    wymieniłeś na używkę: 6
    naprawione było: 7

    zostało do sprawdzenia: 2 - ale nie wiadomo czy pomoże....

    Jak chcesz mieć na 100% diagnozę, to demontujesz pompę + przekładnię + przewody ze zbiorniczkiem i zawozisz do regeneracji na samo tylko sprawdzenie.
    Oni podłączą na stanowisko testowe i uruchomią -- pomierzą ciśnienia, pokręcą wałkiem i powiedzą co dolega.

    kilak uwag:
    - pasek jest w miarę tani, więc od jego wymiany zacząłbym cokolwiek naprawiać - wymieniłeś?
    - wymiana pompy na inną używaną nie daje gwarancji, że cokolwiek się poprawi -- bo może się zdarzyć, że u Ciebie wystąpiła bardzo częsta usterka i ta druga pompa też ją ma.
    - uszkodzona przekładnia kierownicza może zabić pompę opiłkami - i odwrotnie, uszkodzona pompa może zabić przekładnię
    - uszkodzona przekładnia może też spiętrzać olej i mocno obciążać pompę, przez co po wjechaniu w kałużę i zwilżeniu paska cały napęd pasowy staje, bo się ślizga na kole pasowym wału.
    To takie domysły na podstawie informacji z wątku

    EDIT: o, jak widać kolumnę też by trzeba sprawdzać. Zapamiętam na przyszłość.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    254
    BMW
    E38 740i + Porsche Cayenne 4.5
    Skąd
    Cheіmno
    Wiosna 2012 to chyba okres padających układów wspomagania :( właśnie jadę do zaufanego zakładu sprawdzić mój układ wspomagania... Objawy dokładnie takie same jak u Was. Wspomaganie "zacina " się co jakieś pół obrotu kierownicą... Raz chodzi, raz nie. Późnym popołudniem napiszę co tam chłopacy wymyślili. Może komuś pomoże...

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar JointoVicz
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1,019
    BMW
    e32 EX 730 88' m30b30 r6 & e38 730i 95' m60b30 v8
    Skąd
    Torun
    Cytat Zamieszczone przez przemol Zobacz posta
    Wiosna 2012 to chyba okres padających układów wspomagania :( właśnie jadę do zaufanego zakładu sprawdzić mój układ wspomagania... Objawy dokładnie takie same jak u Was. Wspomaganie "zacina " się co jakieś pół obrotu kierownicą... Raz chodzi, raz nie. Późnym popołudniem napiszę co tam chłopacy wymyślili. Może komuś pomoże...
    ahaa... no to kolego dawaj znac!:)

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar JointoVicz
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1,019
    BMW
    e32 EX 730 88' m30b30 r6 & e38 730i 95' m60b30 v8
    Skąd
    Torun
    Cytat Zamieszczone przez Inur Zobacz posta
    Kolego już Ci odpowiadam bo miałem DOKŁADNIE ten sam problem i dziś odebrałem auto z naprawy :)

    U mnie winny był krzyżak który się zapiekł. Mam go w domu i jest tak sztywny że trzeba go młotkiem przestawiać i naprawdę trzeba walić z całej siły żeby się ruszył. Ręką ani drgnie. Jestem w szoku że coś takiego jest w ogóle możliwe i ciesze się że nic się z tym poważnego nie stało bo działają tam takie siły że mogłoby się połamać. Uczucie na kierownicy takie że co pół obrotu się wieszała, po przekroczeniu pół obrotu znów było lekko i potem znów to samo. Robiłem przy okazji wymiany krzyżaka całą hydraulikę od przewodów po pompę i przekładnię ale nie ma wątpliwości co do przyczyny tego zjawiska.
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...96&hg=32&fg=30 chodzi CI kolego o czesc nr 1 na rysunku?:> sam tego pewnie nie wymienie..:/ sprobuje psiknac od dolu wd40 jak bedzie poprawa jakakolwiek(jak w przypadku wjechania w snieg) i bede dzialal:)

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez JointoVicz Zobacz posta
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...96&hg=32&fg=30 chodzi CI kolego o czesc nr 1 na rysunku?:> sam tego pewnie nie wymienie..:/ sprobuje psiknac od dolu wd40 jak bedzie poprawa jakakolwiek(jak w przypadku wjechania w snieg) i bede dzialal:)
    Tak, właśnie to. WD40 raczej nic nie da bo te przeguby są permanentnie uszczelnione - nie da się tego nasmarować. No ale psiknąć na pewno nie zaszkodzi. Jeśli masz opór na kierownicy to przegub jest już tak sztywny że go nie ruszysz.

    U siebie mam teraz nowy przegub, na pewno nie był kupowany w serwisie. Podejrzewam, że w IC.

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    254
    BMW
    E38 740i + Porsche Cayenne 4.5
    Skąd
    Cheіmno
    U mnie już po robocie. Zawór pompy się przycinał. Nasmarowany, przeczyszczony i jest ok.

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar e4r5t
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    395
    BMW
    e38 3.0 v8 aut.
    Skąd
    wrocław
    Mialem podobny problem, ze kierownica jakby przeskakiwala podczas skretu, mechanik powiedzial ze mam o kilka mm za dlugi pasek, wiec kupil krotszy i jest ok, wspomaganie dziala, ale nie tak lekko jak e innych autach ktorumi jezdzilem, nie wiem czy tak ma byc czy jeszcze cos jest do zrobienia? Nigdy nie zwracalem na to uwagi, ale wydaje mi sie, ze od samego poczatku kietownica podczas skretu nie prostuje sie i jezdzac po jakis kostkach, czy przejazdach slychac jakies drgania i czuc kierownice jakby miala luzy, bylem na przegladzie, facet sprawdzil i wszystko niby jest ok, jakies sugestie? Dodam, ze plynu mam jakies 3cm pod sitkiem czytalem, ze ma byc ponad sitko, czy taki maly niedobor moze miec taki wpływ jak opisalem?

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar technics
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    1,547
    BMW
    octavia 1.9tdi ex e65 745 2002 rok ex e38 735
    Skąd
    Szwecja
    Ja tylko dodam ze nie spotkalem sie z e38 w jakim kierownica wracala do pelnego wyprostu po skreceniu , a jechalem juz kilkoma . Wspomaganie ogolnie choci ciezko w bmw czy to z servtronikiem czy bez . Wogole nie ma co porownywac do np mercedesa . A co do ukladu kierowniczego w e38 to mam wrazenie ze bardziej precyzyjny jest w oplu tigra mojej zony . Nie wiem czy to przez moje felgi i opony czy przez juz lekko zajechana przekladnie ...

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar e4r5t
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    395
    BMW
    e38 3.0 v8 aut.
    Skąd
    wrocław
    Tylko, ze u mnie w ogole kierownica sama nie wraca

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •