Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Wątek: [mechanika] Płyn chłodzący ucieka po otwarciu (??)

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,985
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    A ja mysle ze po odkreceniu go - odpowietrzyles jeszcze troche uklad i plyn sie jeszcze "ulozyl".

    Najwazniejsze to - SPOKOJ :D

    Ja tez przeszedlem cala historie z plynem - juz tez myslalem o najgorszym - a okazalo sie ze puszczalo plyn pod felernymi objemkami wezy na goracy silnik a tam juz odparowywal.

    Nie pamietam juz kiedy dolewalem plynu - ale zrobilem juz na pewno z 7 tys. km.

    Postaraj sie codziennie po odstawieniu auta - odekrecac korek i spuszczac - powoli powietrze z ukladu i wedlu potrzeby na nastepny dzien sprawdzac stan i dolewac. Po paru dniach powinien byc spokoj a plynu nie powinno ubywac.

    Daj znac co bylo.

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Dobra - tak właśnie zrobię i zobaczymy. Dzięki za wszystkie porady
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Skąd
    Warszawa
    Michał, Ja miałem podobną historię po wymianie pompy wody, odpowietrzyli mi układ, a po paru dniach: "KUHLWASSERSTAND", dolałem niecały litr i od tamtej pory wszystko OK... ;)
    Wydaje mi się, że masz podobną sytuację, także bez stresów... ;)

  4. #4
    Spokojnie. Jesli chcesz,to dla pewnosci wymien sobie korek w chlodnicy - w nim jest zawor upustowy. Tak jak Sebek mowi - obserwuj. Powodzenia!

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    No więc - mam dalsze obserwacje.

    Korek w chłodnicy wydaje się ok - tzn. nie zauważyłem żeby coś tamtędy podciekało (na moje oko). Natomiast wiem już że jakiś przeciek jest na pewno.

    Wczoraj na zimnym znów był trochę niski poziom, więc dolałem (weszło ok. 0.5L). Po odpaleniu fury - pod autem ok. Zajechałem jednak do kumpla (tyle że motor zdołał się zagrzać) i jak stałem pod jego blokiem zauważyłem że kapie po kropelce (bardziej w tylej części, za przednimi kołami). Jeszcze w trakcie tego postoju przestało. Później znów przejechaliśmy parę kilometrów i po zatrzymaniu było ok.

    Dzisiaj na zimnym poziom był - o dziwo - dobry, jednak ta sama historia: przejechałem parę kilometrów i na pierwszym postoju lekko kapało. Pojechałem do centrum handlowego - po powrocie ochroniarze powiedzieli mi że pod autem była spora kałuża. Wróciłem do domu - po zgaszeniu motoru nic nie kapało.

    Wygląda więc na to, jakby zaczynał kapać kiedy płyn osiągnie pewną objętość (bo na zimnym jest spokój, a na ciepłym po pewnym czasie przestaje, zapewne kiedy pewna ilość wypłynie). Ciekawe co to może być, oby jakaś pierdoła (a nie np. nagrzewnica - ale w środku odpukać sucho...)
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Witam ponownie.

    Wydaje się że problem został zażegnany (oby...) - więc dla potomności piszę "co sie stało sie" ;)
    Rozszczelniony był jakiś aluminiowy element (mechanik użył nazwy "komin"), który znajduje się ponoć przy głowicy silnika i od którego odchodzą różne węże. Główna trudność polega na tym żeby się tam dostać. Na razie po przejechaniu iluś tam kilometrów w upale i miejscami w korkach - po zatrzymaniu auta nic nie cieknie. Oczywiście będę jeszcze obserwował.

    Naprawę robiłem na Burakowskiej 14 (dzięki, Słowik) i kosztowała ta zabawa 200 PLN (nie wiem czy to drogo, bo nie mam porównania).

    Na koniec ciekawostka - kiedy jechałem do warsztatu wczoraj (ok. 30°C, lekkie korki) TEST 07 chwilami pokazywał 110°C. Wracając dzisiaj (takie same warunki) - miałem wskazania 107-108, rzadko 109°C.
    Nie mam pojęcia jak miałoby się to wiązać z uszczelnionym elementem, ale... :)
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  7. #7
    No i OK. W M60 temperatura robocz to okolo 100 stopni, a czasami i nawet 115. Uklad jest cisnieniowy i temperatura wrzenia wzrasta wiec przy 110 jeszcze sie nie gotuje. Jak uklad jest bez cisnienia (nieszczelny) to gotowanko slychac az na glowicach ;( . Pilnuj plynu i do przodu!
    P.s. Pozdrow Pawla z Mineralnej ode mnie

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Sylwek, tylko ja mam M62 :) Ale te temperatury chyba dużo się nie różnią, o ile wiem.

    PS. pozdrowię, jak się będziemy widzieli ;) A swoją drogą - czy my się kiedyś nie spotkaliśmy w Inchcape na Wrocławskiej (jakoś zimą, miałem problem z kluczykiem/autoalarmem)??
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mik735
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    130
    BMW
    735i M62
    Skąd
    lubuskie
    (w tylnej czesci, za przdnimi kolami)... czyli chodzi ci o to za kapalo powiedzmy z nad skrzyni? z tylu silnika mam kanal wodny taka rurke za glowicami mozesz to sprawdzic, przynajmniej ja mialem w tym miejscu wyciek.

    dobra nie przeczytalem tematu do konca :hah: :hah: :hah:

  10. #10
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    32
    temat podobny więc dołączę tu swoją dolegliwość. Wymieniłem ostatnio jeden z cienkich węży między pompą wody a zbiorniczkiem wyrównawczym. Wydawało się że w miejscu gdzie był połamany plastikowy uchwyt była dziurka na wężu. Po wyjęciu wąż okazał się wyglądać cały. I tak założyłem nowy. Podczas tej wymiany uciekło mi sporo płynu chłodniczego więc po robocie uzupełniłem brakującą część. No i się zaczęło...co jakieś 2-3 dni czasem dłużej dostaje informacje na kompie że sprawdź poziom płynu chłodzącego. Raz dolałem nie tak dużo. Potem za każdym razem (było ich ok 5) odkręcałem korek(na zimnym silniku) i patrze że pływak pokazuje niski poziom. Jak tylko odkręciłem śrubkę odpowietrzającą poziom płynu wraca na swoje miejsce tak ok połowy pomiędzy min - max. Kontrolowałem temp. i cały czas jest ok. Tylko już mnie szlak trafia z tymi informacjami z kompa! O co chodzi czy aż tak bardzo zapowietrzyłem układ? Jak długo może trwać taki stan rzeczy??? Teraz będę chciał wymienić czujnik temp. i nie wiem czy powinienem podjąć jakieś specjalne kroki??? Pomocy panowie.....

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •