Strona 17 z 20 PierwszyPierwszy ... 71516171819 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 196

Wątek: Spręzyny tylne-wymiana, jaka firma.

  1. #161
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    149
    BMW
    E38 740d
    Skąd
    Między Bugiem a Wisłą
    Witam
    Podzielę się tym co ustaliłem:
    do mojej 740d mają być sprężyny na tył nr bmw 33 53 1 091 940
    czyli wg. katalogu firmy K+F będą pasowały od wersji L - nr 10151400
    Zamówiłem za 160 zł szt.
    Po zamontowaniu postaram sie o dokumentację foto.

    Edycja dn. 28.02.2014. Po przejechaniu 5 tys. km i badaniu na stacji diag. amorów ( KYB ) założonych do sprężyn K&F na tył wynik wyszedł 61%.
    Ostatnio edytowane przez Antek ; 28-02-2014 o 20:24

  2. #162
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    174
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Łódź

    Post

    Hej,
    i mnie dotknął przymus czytania tego niekrótkiego wątku...
    Najwięcej pozytywnych opinii naliczyłem na temat sprężyn K+F, na przód zwykłe na tył wzmacnianie (po których nie doznam szoku twardej dxxx)
    Potrzebuję sprężyn do E38 740i z amortyzatorami KYB EXCEL-G 335907/335906 (przód) i 341211 (tył), z resztą też wybrane wg opinii forumowiczów.
    Firma K+F została przejęta przez Bilstein. Czy ktoś się orientuje czy bilstein'owe sprężyny 36-129201 (przód, zwykła) i 36-129157 (tył, wzmocniona) to "stare" K+F, czy zupełnie inny twór Bilstein'a??
    Ostatnio edytowane przez kuba__s ; 16-12-2013 o 15:39

  3. #163
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Na sprężynach K+F kupowanych w ostatnim czasie przed przejęciem były już podwójne oznaczenia K+F oraz Bilstein więc pewnie to to samo.

  4. #164
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    no właśnie ja nie mogłem znaleźć tych k&f i mapowania na billstein, więc wziąłem oryginały z obciążeniem (wyposażeniem dodatkowym) +50kg według tabeli bmw, bo mam gaz ...i jest idealnie, tył nie siedzi, a kosztowały około 400 brutto/szt

  5. #165
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    174
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Łódź
    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    wziąłem oryginały z obciążeniem (wyposażeniem dodatkowym) +50kg według tabeli bmw
    możesz podać nr OE??
    z przodu też zmieniałeś, jeśli tak to na co?

  6. #166
    Vip Vip Awatar PrzemoS
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    536
    BMW
    e91 2005 m47 2.0 d
    Skąd
    Jastrzębie - Zdrój
    Po przejechaniu około 5000 km stwierdzam że Bilstein wzmacniany jest za twardy i za wysoki
    Ostatnio edytowane przez PrzemoS ; 28-02-2014 o 15:18
    Pozdrawiam, Przemos

  7. #167
    Vip Vip Awatar PrzemoS
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    536
    BMW
    e91 2005 m47 2.0 d
    Skąd
    Jastrzębie - Zdrój
    Cytat Zamieszczone przez PrzemoS Zobacz posta
    Ja obecnie mam złożone Bilsteiny wzmacniane, jest za wysoko i za twardo, ogólnie nie polecam

    Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
    Cytat Zamieszczone przez kuba__s Zobacz posta
    możesz podać nr OE??
    z przodu też zmieniałeś, jeśli tak to na co?


    Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
    Pozdrawiam, Przemos

  8. #168
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez kuba__s Zobacz posta
    możesz podać nr OE??
    z przodu też zmieniałeś, jeśli tak to na co?
    musisz dobrać wedle wyposarzenia + 50KG wyposażenie dodatkowe za. GAZ, wszystko więc zależy od tego co masz zainstalowane (dlatego tak trudno dobrać i wiele osób ma problemy)

    dobierasz według online ETK (gdzieś na forum jest instrukcja logowania tam)

    u mnie zarówno wysokość jak i odczucia jezdne są jak trzeba (wymieniałem tez amortyzatory na Sachs)

    z przodu mam sprężyny kayaba (wymieniane wcześnie) i odczucia z jazdy są mnie wiecej takie same jak przed wymianą
    zmieniło się dopiero po zmianie amortyzatorów - całe auto jest przyklejone bardziej do drogi zamiast pontonowate, zarówno przód i tył, oczywiście żadne sportowe czy twarde zawieszenie to nie jest

    oryginalne sprężyny na tył kosztowały mnie w ASO 400-500 zł za sztukę, i to była dobra decyzja bo mam wysokość i charakterystykę jazdy tak jak chciałem

  9. #169
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    174
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Łódź
    Cytat Zamieszczone przez Antek Zobacz posta
    do mojej 740d mają być sprężyny na tył nr bmw 33 53 1 091 940
    czyli wg. katalogu firmy K+F będą pasowały od wersji L - nr 10151400
    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    dobierasz według online ETK (gdzieś na forum jest instrukcja logowania tam)
    Szukam sprężyn do 740i z dodatkowym obciążeniem na tyle, wg ETK jest to 33 53 1 091 940. Zamiennikiem dla nich K+F jest chyba 101 519 00 (with standard chassis; Heavy Duty Version), a nie 101 514 00 (with standard chassis; mark: iL). Rozkminiałem wg katalogu http://www.kraemer-und-freund.de/fil...n_GB_final.pdf.
    Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia lub opisać wrażenia wysokościowo-twardościowe po założeniu K+F 101 519 00?
    Jaka jest różnica w ogóle miedzy ORI, a K+F - charakterystyka, wytrzymałość?
    Ostatnio edytowane przez kuba__s ; 08-04-2014 o 06:17

  10. #170
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kazikm3
    Dołączył
    Jan 2014
    Posty
    756
    BMW
    735iA 320ci cabrio
    Skąd
    UK
    dzisiaj pękłami sprężyna z tyłu w mojej 735iA 98r. :(
    teraz pytanie jakie sprężyny kupić ?
    przód mam założony amory i sprężyny od 2.8 mtechnic (tak twierdził sprzedawca)
    kupiłem od kolegi z forum Jamex -35, jeszcze nie założone :(
    teraz pytanie co założyć (lubię lekkie obniżenie) ?
    na Allegro znalazłem nowe Jamex -30 czyli wg. mnie byłoby dobrze ;)

    Zobacz ofertę: **JAMEX** SPRĘŻYNY OBNIŻAJĄCE -30mm BMW E38 tył
    http://allegro.pl/showItem2.php?item=5154005758

    teraz wyglada tak ;)
    Ostatnio edytowane przez Kazikm3 ; 28-03-2015 o 01:18
    Jeżeli miałbym ogolić się na łyso, nosić na szyi złoty łańcuch i „prać” ludzi kijem bejsbolowym, tylko po to, aby prowadzić na co dzień BMW E 38, robię to od razu.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •