Pokaż wyniki od 1 do 10 z 196

Wątek: Spręzyny tylne-wymiana, jaka firma.

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    46
    BMW
    e38 750i
    Skąd
    Pruszków
    z tego co wiem to geometrii z przodu się nie ustawia(jedynie zbieżność...no chyba ze jestem w błędzie). Co do tyłu to masz racje, jeszcze nic nie ustawiałem...czeka mnie jeszcze wymiana piasty(na początku tygodnia ma być wymieniana) i chce to zrobić po jej wymianie...choć panowie mechanicy wszystko sobie poznaczyli i poskładali i poustawiali tak jak było. Myślę ze jest w tym sporo winy zdjęć...staniesz pod trochę innym kątem i już inaczej to wygląda...myślę ze najlepiej będzie pomierzyć jak to stoi...i wspólnie ustalimy jak jest...moze i jest za wysoko...choć jak patrze na fotki nowych e38 to myślę ze jest podobnie. Co do tyłu to spodziewam się że usiądzie jakieś 2-3cm(tak było z przodem). Opony 235/50/18

  2. #2
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez Domanus Zobacz posta
    z tego co wiem to geometrii z przodu się nie ustawia(jedynie zbieżność...no chyba ze jestem w błędzie). Co do tyłu to masz racje, jeszcze nic nie ustawiałem...czeka mnie jeszcze wymiana piasty(na początku tygodnia ma być wymieniana) i chce to zrobić po jej wymianie...choć panowie mechanicy wszystko sobie poznaczyli i poskładali i poustawiali tak jak było. Myślę ze jest w tym sporo winy zdjęć...staniesz pod trochę innym kątem i już inaczej to wygląda...myślę ze najlepiej będzie pomierzyć jak to stoi...i wspólnie ustalimy jak jest...moze i jest za wysoko...choć jak patrze na fotki nowych e38 to myślę ze jest podobnie. Co do tyłu to spodziewam się że usiądzie jakieś 2-3cm(tak było z przodem). Opony 235/50/18
    OK, po wymianie warto zrobić spokojnie trochę km bo nowe springi zawsze usiądą i się ułożą (właśnie te 2-3cm) gorzej jak po 3,4,6 miesiącach zaczynają dalej opadać wtedy można nerwicy dostać.
    Geometrię ustawia się wszystkich kół i przód zależny jest od tyłu i wzajemnie.
    Geometrię ustawia się zawsze gdy coś wymieniasz, względnie zbieżność możesz ustawić po wymianie np. końcówki drążka.
    Geometrię ustawia się tylko komputerowo, ja nie wierzę, że da się ją ustawić prawidłowo starymi metodami nawet gdy ma się 16" czyli 4 równe felgi.
    Geometria w naszych autach jest dość wrażliwym tematem, niewiele trzeba aby się zmieniła i ciężko znaleźć fachowców, którzy dobrze ją ustawią.
    Mało jest inżynierów, którzy słuchają poleceń programów takich jak:
    -pełen bak
    -obciążenie tyłu odpowiednią wagą
    -obciążenie fotela pasażera z przodu odpowiednią wagą
    Ma to symulować pojazd z pasażerami, do tego idealne ciśnienie w oponach plus solidne sprawdzenie czy nie ma jeszcze gdzieś jakichś luzów.
    Dopiero gdy w ten sposób ustawią geometrię to człowiek czuje jak auto się świetnie prowadzi i jak dobrą ma trakcje i wyważenie 7er.

    Po Twoich zdjęciach widzę, że jak ustawisz geometrię, to optycznie prześwit jeszcze się zmniejszy i wtedy powinno to wyglądać dobrze, teraz ewidentnie koła schodzą się do wewnątrz choć nie jest źle.
    Ostatnio edytowane przez coboss ; 29-03-2012 o 10:00
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •