Jestem świeżo po wymianie tylnych sprężyn na BILSTEIN wzmocnione, przy okazji założyłem nowe amory Meyle, auto prezentuje się tak
Jeździ się bardzo dobrze, samochód jest twardszy ale przy tym pewniejszy, zrobiłem dopiero około 400 km.
Jestem świeżo po wymianie tylnych sprężyn na BILSTEIN wzmocnione, przy okazji założyłem nowe amory Meyle, auto prezentuje się tak
Jeździ się bardzo dobrze, samochód jest twardszy ale przy tym pewniejszy, zrobiłem dopiero około 400 km.
Ostatnio edytowane przez PrzemoS ; 30-12-2012 o 00:30
Pozdrawiam, Przemos
Witam
Podzielę się tym co ustaliłem:
do mojej 740d mają być sprężyny na tył nr bmw 33 53 1 091 940
czyli wg. katalogu firmy K+F będą pasowały od wersji L - nr 10151400
Zamówiłem za 160 zł szt.
Po zamontowaniu postaram sie o dokumentację foto.
Edycja dn. 28.02.2014. Po przejechaniu 5 tys. km i badaniu na stacji diag. amorów ( KYB ) założonych do sprężyn K&F na tył wynik wyszedł 61%.
Ostatnio edytowane przez Antek ; 28-02-2014 o 21:24
Szukam sprężyn do 740i z dodatkowym obciążeniem na tyle, wg ETK jest to 33 53 1 091 940. Zamiennikiem dla nich K+F jest chyba 101 519 00 (with standard chassis; Heavy Duty Version), a nie 101 514 00 (with standard chassis; mark: iL). Rozkminiałem wg katalogu http://www.kraemer-und-freund.de/fil...n_GB_final.pdf.
Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia lub opisać wrażenia wysokościowo-twardościowe po założeniu K+F 101 519 00?
Jaka jest różnica w ogóle miedzy ORI, a K+F - charakterystyka, wytrzymałość?
Ostatnio edytowane przez kuba__s ; 08-04-2014 o 07:17
Hej,
i mnie dotknął przymus czytania tego niekrótkiego wątku...
Najwięcej pozytywnych opinii naliczyłem na temat sprężyn K+F, na przód zwykłe na tył wzmacnianie (po których nie doznam szoku twardej dxxx)
Potrzebuję sprężyn do E38 740i z amortyzatorami KYB EXCEL-G 335907/335906 (przód) i 341211 (tył), z resztą też wybrane wg opinii forumowiczów.
Firma K+F została przejęta przez Bilstein. Czy ktoś się orientuje czy bilstein'owe sprężyny 36-129201 (przód, zwykła) i 36-129157 (tył, wzmocniona) to "stare" K+F, czy zupełnie inny twór Bilstein'a??
Ostatnio edytowane przez kuba__s ; 16-12-2013 o 16:39
Na sprężynach K+F kupowanych w ostatnim czasie przed przejęciem były już podwójne oznaczenia K+F oraz Bilstein więc pewnie to to samo.
no właśnie ja nie mogłem znaleźć tych k&f i mapowania na billstein, więc wziąłem oryginały z obciążeniem (wyposażeniem dodatkowym) +50kg według tabeli bmw, bo mam gaz ...i jest idealnie, tył nie siedzi, a kosztowały około 400 brutto/szt
musisz dobrać wedle wyposarzenia + 50KG wyposażenie dodatkowe za. GAZ, wszystko więc zależy od tego co masz zainstalowane (dlatego tak trudno dobrać i wiele osób ma problemy)
dobierasz według online ETK (gdzieś na forum jest instrukcja logowania tam)
u mnie zarówno wysokość jak i odczucia jezdne są jak trzeba (wymieniałem tez amortyzatory na Sachs)
z przodu mam sprężyny kayaba (wymieniane wcześnie) i odczucia z jazdy są mnie wiecej takie same jak przed wymianą
zmieniło się dopiero po zmianie amortyzatorów - całe auto jest przyklejone bardziej do drogi zamiast pontonowate, zarówno przód i tył, oczywiście żadne sportowe czy twarde zawieszenie to nie jest
oryginalne sprężyny na tył kosztowały mnie w ASO 400-500 zł za sztukę, i to była dobra decyzja bo mam wysokość i charakterystykę jazdy tak jak chciałem
Po przejechaniu około 5000 km stwierdzam że Bilstein wzmacniany jest za twardy i za wysoki
Ostatnio edytowane przez PrzemoS ; 28-02-2014 o 16:18
Pozdrawiam, Przemos