Strona 13 z 20 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 196

Wątek: Spręzyny tylne-wymiana, jaka firma.

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    46
    BMW
    e38 750i
    Skąd
    Pruszków
    opony są od e38...235/50/18

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Przy 235 to chyba 55 powinien być hm? Przeciez na oko widac że piasty nie wypelniaja te oponki

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar technics
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    1,547
    BMW
    octavia 1.9tdi ex e65 745 2002 rok ex e38 735
    Skąd
    Szwecja
    Jakiej piasty ? Opona powinna byc taka jak kolega napisal 235/50/18 oczywiscie jak mowimy o orginalnych felgach . A moim zdaniem auto stoi prawidlowo .

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kotsylwester
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    109
    BMW
    V8 Manual
    Skąd
    Józefów
    Witka,

    Po kilku dniach na kanale, w końcu złożyłem auto z nowymi kolumnami tylnymi.

    Opiszę wymianę:
    Tylne siedzisko wyciągamy - szarpiemy z przodu i wysuwamy.
    Zagłówki wyciągamy do góry (ja nie miałem elektrycznych)
    Kanapę tylnę wyciągamy do góry, ale najpierw odkręcamy nakrętkę pod kanapą przy podłokietniku, potem śrubę przy listwie progowej, którą też wyjmujemy (zaczepy w progu). Odkręcamy pasy pod kanapą - polecam zostawić rozwinięte - ja zaczepiłem o przednie fotele (po moich złych doświadczeniach wiem że pas po złożeniu, lub obróceniu kasety potrafi się zaciąć).
    Podłokietnik też do góry i też dwie nakrętki od dołu najpierw.

    Potem demontujemy lampi w słupkach - podważamy od góry, pod spodem trzy śrubki. Boczki demontujemy wyciągając uszczelkę i przesuwamy do przodu auta.

    Tylna półka - u mnie bez głośników, wiec 4 spinki z przodu, dwie śruby i nakrętka od strony bagażnika. Roletę odpinamy - kabelek ma wtyczknę w połowie oparcia prawego.

    Pod półką jest czarny plastik - chyba 7 spinek - ja je wszystkie uszkodziłem, więc zamówiłem nowe w ASO.

    Odchylamy żółtą gąbkę (z lewej jeszcze czarną), ściągamy gumy na kolumnach i mamy 3 śruby na klucz 13. Polecam krótką przedłużkę aby nie pukać kluczem w szybę.
    Ale na razie ich nie odkręcamy!

    DRUGI ETAP.

    Kanał niepotrzebny. Tył auta na dwa lewarki żaba, ściągamy koła. Potem ściągamy tylne wahacze - dwa klucze 18 konieczne przy osi auta a przy kole chyba 21 i nasadka 10. BARDZO ciężko było poluzować nakrętkę bo nie ma jak puknąć :) Ale poszło.
    Potem ściągamy zacisk hamulcowy, dwa ampule chyba 7, ścisk stolarki totłoczków i zacisk podwieszamy - akurat są tam fajne gumy na których ładnie leży :)

    Okręcamy śrubę dolną amorka - chyba klucz 21?.

    I najgorsze.
    Ja psikałem penetratorem, opukałem młotkiem, znowu peenetrator, waliłem młotkiem 1kg i nic. W końcu wziąłem palnik, zwykły pod butlę do kuchenki domowej, pogrzałem, potem długi mesel, młot 5kg i po 10 uderzeniu zeszło. Wtedy od góry 3 śruby i zeszło. Z drugiej strony mimo 5kg młota bez palnika nie poszło.

    Springi miałem pęknięte więc strzał z kolumny i zeszło.
    Odkręcanie amorka (centralnej śruby) polecam robić tak: Wkładamy górę w imadło, wcześniej założywszy klucz oczkowy, potem idzie samo (uwaga na strzał).

    Skręcanie:
    Ściągacz do sprężyn musiałem założyć na talerzyk dolny - takie długie te springi :)
    Skłądamy odwrotnie do demontażu.


    Użyte części u mnie:
    Poduszki górne nowe FEBI a w środku BOGE :)
    Springi Monroe SP 2307 (drut 12mm, długość ok 41cm)
    Amorki SRL SO11324G
    Odboje nie wiem, miałem kiedyś kupione do innego BMW, osłony założyłem dłuższe.

    Fotki:














    Po przejechaniu kilku km, za tydzień będą fotki po 4tys km wycieczka do Włoch :)
    AUTO brudne bo po trasie na Litwę od razu wziąłęm się za robotę :)








    Jestem mega zadowolony z wysokości tyłu bo siedział niżej, przód poszedł w dół, jeździ się bardzo komfortowo.
    Dodam to co pisałem wcześniej że nowe monroe są 1-1,5 cm wyższe od ori i ciut twardsze bo są nowe a nie 18letnie.
    Amorki SRL są identyko jak Boge - mówię o wysokości talerzyka - upewniłem się przed składaniem.
    Ostatnio edytowane przez kotsylwester ; 02-06-2012 o 10:34

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    SRL to nie chińszczyzna najtańsza?

    Nie ważne :)

    M-CARS odpowiedziało w sprawie K+F wzmacnianych na tył:

    Witam. Posiadamy taką sprężynę w ofercie pod zamówienie czas realizacji do 2 tygodni
    170 zł szt.

  6. #6
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez Michal750 Zobacz posta
    SRL to nie chińszczyzna najtańsza?
    Nie, to produkt niemiecki, nie jest jakiś wybitny ale nie jest gorszy od zwykłych zamienników z za zachodniej granicy a ceną miażdży.
    Ja miałem SRL, w sumie jeszcze mam, zrobione ponad 50kkm i tył już pada ale wydaje mi się, że przyczyniły się do tego sprężyny CS Germany zwykłe, które od samego początku siedzą cholernie nisko patrząc na zdjęcia jak chłopaki powymieniali sprężyny na KF wydaje mi się, że to całkiem niezły wynik jak na amor który kosztował 70kilka złotych szt. dla porównania SACHS ok 500zł/szt. co nie zmienia faktu, że nie mam zamiaru więcej zakładać "tanich zamienników" :p
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kotsylwester
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    109
    BMW
    V8 Manual
    Skąd
    Józefów
    Moze i tanie ale na razie daja rade i wlasnie przechodza test 4000km pod obciazeniem.

  8. #8
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Tak sobie czytam i myślę ,że nie trzeba wymontowywać obu tych górnych wahaczy przecież :)

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kotsylwester
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    109
    BMW
    V8 Manual
    Skąd
    Józefów
    Pewnie ze nie, wystarczy po jednym na strone!

  10. #10
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Nie pamiętam dobrze ,ale jak wymieniałem w starej e 38 to chyba wcale ich nie wykręcałem ,mam na myśli tych górnych :)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •