Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Wątek: Czy można odpiąć klemy podczas pracy silnika?

  1. #21
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    OK sprawdziłem pobór prądu po uspieniu. Wygląda to w ten sposób że przez pierwsze 10min po zamknięciu auta i włączeniu alarmu (bagażnik fizycznie otwarty ale zamek oszukany - zamkniety) auto pobiera na przemian 0,63A i 2,21A. Kiedy pobiera 2.21 dioda od alarmu miga szybciej, a kiedy 0.63 wolniej czyli normalnie. nie wiem o co chodzi ale chyba nie jest to wazne.

    Po upływie tych 10 minut auto usypia się i pobór prądu stoi na 0.04A więc prawidłowo.

    Obserwowałem auto parę razy i nie zauwazylem żeby było wybudzone stojąc na parkingu (poznaję po podświetleniu biegów przy wybieraku)


    Wyczaiłem juz gdzie mają urządzenie do sprawdzenia o którym pisaliscie mi powyżej i wybiore się tam może jutro.

    W intercars przynajmniej to w Lbn mogą sprawdzić tylko sam akumulator ale mówią że nalezałoby dac taki "odstany" bo jeśli przed chwilą jeździł odczyt może być zafałszowany.

  2. #22
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Ja mierzyłem kiedyś napięcie bez akumulatora i efekt jest szokujący co nieco. 20 wolt bez obciążenia. Alternator jest tak skonstruowany aby miał obciążenie w postaci akumulatora. Można sporo namieszać przy odpinaniu klem na pracującym silniku.

    Pomiar akumulatora powinno się robić po naładowaniu i odczekaniu 24 godzin co w przypadku auta które przed chwilą przyjechało na kołach jest bez sensu.

    Urządzenie z linku nie służy do sprawdzania akumulatora tylko co najwyżej do mierzenia poboru prądu i rejestracji jego przebiegu przez np noc czy przypadkiem auto się samo nie wzbudza.
    Pracowałem na takim urządzeniu i to nic innego jak oscyloskop.

    Do sprawdzania akumulatorów są inne urządzenia mikroprocesorowe co mierzą rezystancję wewnętrzną i są w stanie określić czy nie ma zwarć wewnątrz aku. Nie zawsze prawdę mówią.
    Przez 3 miechy na stażu się tymi urządzeniami bawiłem bo kontrolowałem stan akumulatorów co kilka dni. One są głównie stosowanie do rozpatrywania gwarancji w sieci autoryzowanych serwisów opla. Mają wbudowaną drukarkę.

    Przykład takiego urządzenia:
    http://allegro.pl/tester-akumulatora...098022989.html
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  3. #23
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Taka mala niespodzianka. Wedlug mnie powinienes miec 2 akumulatory...

    Druga sprawa to mierzy sie zawsze w dwoch miejscach czyli na klemach akumulatora i na alternatorze.

    Trzecia sprawa, jak niektorzy jezdza autami co maja ladowanie 12V to gratuluje i polecam gdzie indziej bajki opowiadac.

    Obciaza sie uklad np. swiatlami itd. po to aby sprawdzic czy regulator napiecia dziala prawidlowo, a dzialajacy prawidlowo utrzymuje stale napiecie bez wzgledu na to co dziala w aucie, wahanie moze byc rzedu 0,2V.
    Prawidlowe ladowanie z tego co kojarze to teoretycznie 14,2-14,8V a w praktyce i z zycia to powinno miec 14,4-14,6V

  4. #24
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    trzeba wytahać cały alternator na stół żeby wymienić regulator napięcia...?

  5. #25
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,141
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez coboss Zobacz posta
    Obciaza sie uklad np. swiatlami itd. po to aby sprawdzic czy regulator napiecia dziala prawidlowo, a dzialajacy prawidlowo utrzymuje stale napiecie bez wzgledu na to co dziala w aucie, wahanie moze byc rzedu 0,2V.
    Prawidlowe ladowanie z tego co kojarze to teoretycznie 14,2-14,8V a w praktyce i z zycia to powinno miec 14,4-14,6V
    Bez przesady- prawidlowe napiecie ladowania mierzone na aucie bedzie w przedziale 13,7-14,3V
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  6. #26
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    I od czego to zalezy? Ja czytalem o innych wartosciach i wszystko co do tej pory mierzylem zawsze stalo 14,2-14,4V. Wszystko co mialo mniej niz 14,2V narzekalo na siadajace baterie, nawet stosunkowo nowe i markowe. Ogolnie to mam alternator po naprawie (zjaral sie wirnik) i chetnie sprawdze na pacjencie jak sie ma teoria do praktyki :)
    Obstawiam, ze bede mial stale 14,4V czy bedzie sie swiecila choinka w aucie czy wszystko lacznie z nawiewami bedzie wylaczone.

    ps. a co powiesz na sytuacje gdzie skacze prad przy obciazaniu ukladu, chocby z zakresu o jakim napisales? Ja z wlasnych doswiadczen nie zauwazylem zadnych wahniec lub minimalne przy sprawnym ukladzie elektrycznym, wedlug mnie jak komus lata napiecie od 13,7-14,3 a bez obciazenia widnieja wartosci 13,8-14V powinien juz odlozyc troche monety na naprawe a przynajmniej na dobre kable jak przyjdzie w nocy -25*C to sie rano przydadza jak i zyczliwy sasiad ;)

    Tyle co do moich obserwacji, moze praktyka ma sie ni jak do teorii albo ja mam za malo markowy miernik i jakies glupoty mi pokazuje ;D
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 13-02-2012 o 23:06

  7. #27
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Ładowanie jak jest około 13,7 pod obciążeniem to nic złego się nie dzieje. Sam mam koło 13,6 i to działa bez zarzutu. A wartość napięcia ładowania zależy od wielu czynników. Między innymi akumulator ma tu bardzo dużo do powiedzenia. U mnie na innym aku jest 13,9.

    Fordy np mają normę od 14,3 do 14,9. BMW nawet momentami ponad 15,9 w e65 czy e60 gdzie na klemie jest czujnik prądu i temp.

    Nie ważne czy jest 13,7 czy 15. Ważne jest aby pod obciążeniem to niżej nie spadło. Jak jest niżej to aku się nie doładowuje i od tego się uszkadza.

    Wahnięcia ładowania są normą w niektórych układach. Zwłaszcza fordy. Nie ma ładowania cały czas jak po drucie tylko wraca do normy jakieś 2 sekundy po włączeniu danego odbiornika.

    Tak się składa że pracuję z człowiekiem który naprawia alternatory i rozruszniki od 20 lat i często mu w tym pomagam. Dziennie teraz sprawdzam z nim przynajmniej 5 aut z niedomaganiami i po naprawie. Sam nie naprawiam bo tego nie lubię ale sporo tego przemieliłem.

    Są regulatory co powoli zwiększają ładowanie do odpowiedniej wartości a inne od razu ładują na max. Wszystko zależy od konstrukcji alternatora i użytego regulatora a różnic w działaniu jest naprawdę wiele. Zawsze przed zamontowaniem do auta są sprawdzane na stole poza tymi co się nie da sprawdzić bo sterownik silnika pełni rolę regulatora i niektórymi fordami. Dzięki temu mam porównanie i czuję pod jakim obciążeniem działa bo niektóre prawie wyrywają wiertarkę z ręki.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  8. #28
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,141
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez coboss Zobacz posta
    I od czego to zalezy? Ja czytalem o innych wartosciach i wszystko co do tej pory mierzylem zawsze stalo 14,2-14,4V. Wszystko co mialo mniej niz 14,2V narzekalo na siadajace baterie, nawet stosunkowo nowe i markowe. Ogolnie to mam alternator po naprawie (zjaral sie wirnik) i chetnie sprawdze na pacjencie jak sie ma teoria do praktyki :)
    Obstawiam, ze bede mial stale 14,4V czy bedzie sie swiecila choinka w aucie czy wszystko lacznie z nawiewami bedzie wylaczone.

    ps. a co powiesz na sytuacje gdzie skacze prad przy obciazaniu ukladu, chocby z zakresu o jakim napisales? Ja z wlasnych doswiadczen nie zauwazylem zadnych wahniec lub minimalne przy sprawnym ukladzie elektrycznym, wedlug mnie jak komus lata napiecie od 13,7-14,3 a bez obciazenia widnieja wartosci 13,8-14V powinien juz odlozyc troche monety na naprawe a przynajmniej na dobre kable jak przyjdzie w nocy -25*C to sie rano przydadza jak i zyczliwy sasiad ;)

    Tyle co do moich obserwacji, moze praktyka ma sie ni jak do teorii albo ja mam za malo markowy miernik i jakies glupoty mi pokazuje ;D
    Coboss jak wlaczysz duze odbiorniki pradu naraz to nie ma mozliwosci napiecie sie zawaha - pamietaj jeszcze o jednym- kazdy alternator ma okreslona moc i nie ma sily jak zblizysz sie do jego wartosci granicznej zawsze napiecie poleci w dol.
    Twoj alternator daje max 140A czyli niecale 1700W- wlaczajac z 0 nawiew na max momentalny pobor pradu skacze w zal od sprawnosci silniczka nawiewu do 1500W i po rozkreceniu sie na max obroty stabilizuje sie na okolo 500W i nie ma sily w tym czasie bedziesz mial zauwazalny spadek napiecia.
    Najstabilniejszymi alternatorami z tamtych lat sa te z silnikow M62TU 150A chlodzone ciecza- ale i tak nie sa w stanie utrzymac napiecia na tak idealnym poziomie jak podajesz.
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  9. #29
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,273
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez coboss Zobacz posta
    Taka mala niespodzianka. Wedlug mnie powinienes miec 2 akumulatory...
    Nie każda 750 miała. Dopiero w 99roku jak pojawiły się podgrzewane katalizatory to na stałe weszły 2 akumulatory w 750.
    2 aku było też możliwe w 728i
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  10. #30
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Z tego co nazwiedzałem się WDS to wychodzi na to, że faktycznie system dwóch akumulatorów był montowany w niektórych benzynkach i towarzyszył temu inny system rozłączania prądów, był dodatkowy moduł i dzięki temu nie słyszałem aby były jakiekolwiek problemy z usypianiem się takich aut w odróżnieniu od Diesli i ich cholernych przekaźników, gdzie najmniejszy problem z jakąkolwiek elektroniką powiązaną pośrednio lub bezpośrednio z zamkniętym obiegiem prądu daje właścicielowi wieli ból głowy.

    Co do samych pomiarów to dowiedziałem się teraz wielu ciekawych rzeczy. Moje doświadczenia opierają się tylko na dieslach i zapewne dlatego nie dopuszczałem mniejszych łądowań. Dzięki Panowie za informacje :)
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •