Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 10

W±tek: Jak dobieraæ ci¶nienie wzglêdem rozmiaru dysz?

  1. #1
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Sk±d
    UK

    Exclamation Jak dobieraæ ci¶nienie wzglêdem rozmiaru dysz?

    Czy ma to znaczenie a je¶li tak to jak jest lepiej:


    wiêksze ci¶nienie na parowniku + mniejsze dysze

    czy:

    wiêksze dysze a mniejsze ci¶nienie na parowniku?



    Zak³adamy ¿e chcemy zachowaæ ten sam mno¿nik. Czy czasy wtrysków LPG ulegn± wówczas zmianie?

    Przyk³ad:
    reduktor Zavoli Zeta S/N: 1,2 BAR ,
    wtryskiwacze Hana (green): na zwê¿kach 1,8mm

    Daje:
    mno¿nik: ok 1.4
    czasy wtrysków: TPmin: 3,8 TGmin: 5,7

  2. #2
    Vip Vip Awatar seban123
    Do³±czy³
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Sk±d
    Pu³awy, Lubelskie
    Blog
    1
    Ci¶nienie powinno byæ miêdzy 1.0 a 1.2 a przy takim ci¶nieniu czas wtrysku gazu na wolnych obrotach powinien byæ nieznacznie wiêkszy od benzynowego. Jak jest mniejszy to sterownik gazowy robi za wró¿kê ze szklan± kul± i nie pracuje wtedy poprawnie.

    Po wszelkich zmianach z ci¶nieniem czy dyszami trzeba ustawiaæ na nowo mno¿nik.

    Im wiêksze dysze tym silnik dostanie wiêcej gazu przy tym samym ci¶nieniu. Ma dostaæ odpowiedni± ilo¶æ gazu a jak to osi±gniesz to twoja sprawa.

    Nie wiem po co zak³adasz tyle tematów z gazem ale pisa³em Ci wcze¶niej jakie masz ci¶nienie. Na screenie by³o widaæ ¿e jest 1,2 co w efekcie skutkowa³o ma³ymi czasami wtrysku gazu. Jak by¶ zmniejszy³ ci¶nienie np do 1.0 to mog³o by za³atwiæ sprawê. Jak chcesz zostaæ przy tym ci¶nieniu to musisz zmniejszyæ dysze ale ³atwiej jest ¶rubk± na reduktorze zrobiæ kilka obrotów ni¿ kombinowaæ z dyszami tym bardziej ¿e mia³e¶ zapas.

    Jak jest du¿e ci¶nienie gazu to wtryskiwacze gazowe maj± problemy z otwarciem.
    Mno¿nik przy pe³nym obci±¿eniu ma byæ w granicach 1 ale najlepiej odrobinê wiêcej. Do tego siê d±¿y.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  3. #3
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Sk±d
    UK
    Tak tylko ¿e znaczenie ma chyba tak¿e nominalne ci¶nienie pracy wtryskiwaczy a to w H2000 wynosi 1.2. Wiêc je¶li opu¶ci³bym na 1,0....?

    Widzê bardzo ró¿ne konfiguracje w internecie, niektórzy "¶wiadomi" u¿ytkownicy maj± ma³e dysze i robi± nawet 1,6bar. Wtryskiwacze maj± wtedy trudniej z otwieraniem siê ale czy czemu¶ to s³u¿y? Czy lepiej by³oby zrobiæ wiêksze dysze?

    Z kolei czytujê te¿ ¿e niskie ci¶nienie rzêdu 0,8-1,0bar mo¿e spowodowaæ niedobór paliwa przy du¿ym obci±¿eniu (np. kick-down) czy to prawda? Czyta³em ¿e to kwestia wydajno¶ci parownika.

    Ja u siebie mam jeden reduktor Zeta N a drugi Zeta S (debile z gazowni). Czy ich parametry pracy bêd± siê ró¿ni³y przy ustawieniu tego samego ci¶nienia i czy ma to wp³yw przy tej konfiguracji w tym silniku?


    Co do ustawiania gazu mam zamiar zrobiæ to rêcznie w ten sposób ¿e je¿d¿±c na ró¿nych sta³ych obci±¿eniach pomacham mno¿nikiem tak aby czasy wtrysków benzyny nie ulega³y zmianie. Rozumujê ¿e wówczas parametry pracy silnika pozostan± niemal identyczne na LPG jak na Pb dlatego ¿e sterownik ECU nie bêdzie widzia³ ró¿nicy (nie wzbogacaj±c ani nie zuba¿aj±c mieszanki co oznacza ¿e jest tak samo)

  4. #4
    Vip Vip Awatar seban123
    Do³±czy³
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Sk±d
    Pu³awy, Lubelskie
    Blog
    1
    Po pierwsze z czym teraz masz problem?

    Jakie jest ci¶nienie przy pe³nym obci±¿eniu?
    Jaki masz mno¿nik przy pe³nym obci±¿eniu?
    Jak± masz mieszankê przy pe³nym obci±¿eniu?

    Jak to ustalisz to dopiero na tej podstawie mo¿na podejmowaæ decyzje. Wrzuæ screeny z staga jak to wygl±da.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  5. #5
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Sk±d
    UK
    mieszankê? uczê siê na razie :D

  6. #6
    Vip Vip Awatar seban123
    Do³±czy³
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Sk±d
    Pu³awy, Lubelskie
    Blog
    1
    Jakie napiêcie maj± sondy przy pe³nym obci±¿eniu. Po tym mo¿na stwierdziæ czy ma wystarczaj±c± ilo¶æ paliwa. Dlatego sondy podpina siê do instalacji gazowej. To dla informacji.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  7. #7
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Sk±d
    UK
    A jakie powinny mieæ? Wy¿sze czy ni¿sze na najwiêkszym obci±¿eniu?

  8. #8
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar xsilver
    Do³±czy³
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Sk±d
    .Kraków
    Ja mam wy¿sze ci¶nienie + minimalnie mniejsze dysze. Ca³y uk³ad jest zdecydowanie czulszy (szybciej reaguje na gaz), nie ma problemów z ubog± mieszank± przy max. obci±¿eniu, trudniej zapêtliæ wtrysk... Takie plusy zauwa¿y³em u siebie.

    Kolega je¼dzi³ na ci¶nieniu 1.6 bara, to siê wszyscy za g³owê ³apali, a on tak ponad 100 ty¶ km zrobi³ na jednych wtryskach (valdemar) i jednym reduktorze.

  9. #9
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Sk±d
    UK
    No w³a¶nie w koñcu jaki¶ konkret :) Ale czy to faktycznie zas³uga cisnienia? Jakie masz ustawione u siebie?

    Ja w³a¶nie mam na reduktorze ok czyli 1.2 ale dysze s± po prostu mikro - 1.8mm.

    U mnie mno¿nik jest okolo 1.4 wiêc sporo, czasy wtrysków 3,7 B a 5,8 G wiêc spora ró¿nica. myslê ¿e naleza³oby je zmniejszyc bo auto nadal nie je¼dzi tak jak na Pb po prostu nie ci¶nie z tak± determinacj± tylko po pierwszym zrywie jakby sobie odpuszcza. Minimalnie ale jednak czuæ i wkurza.

    I teraz nie wiem czy je rozwiercaæ na 2.0mm czy lepiej podac mu np. 1,4bar, a mo¿e w ogóle lepiej daæ 2.2mm i ci¶nienie przykladowo 1.0bar...
    Ostatnio edytowane przez Michal750 ; 02-02-2012 o 14:20

  10. #10
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar xsilver
    Do³±czy³
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Sk±d
    .Kraków
    Ja mam z tego co pamiêtam dysze 2.1 albo 2.2 (silnik 3.0) - ci¶nienie ok 1,3/1,4. mno¿nik zaczyna siê ok. 1.3, a koñczy ok 1.


    Ja bym u Ciebie podniós³ ci¶nienie (to siê robi w 30 sekund), je¿eli to nie pomo¿e, to rozwierci³ lekko dysze, a je¿eli ci±gle bêdzie ma³o to wiêcej rozwierci³.


    Przerabia³em ten temat u kolegi, gazownik ustawi³ mno¿nik idealnie, a samochód nie jecha³ (a powinien za... szybko je¼dziæ ;-) ). Podnios³em ci¶nienie, potem trochê mno¿nik na "górze" i samochód o¿y³, ale czuæ by³o ¿e jeszcze czego¶ brakuje - bo ci±gle dysze by³y za ma³e ;-)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •