Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 14

W±tek: Kilka pytañ o EDC, bezpieczniki i modu³ w baga¿niku

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar Cobi
    Do³±czy³
    Aug 2007
    Posty
    56
    BMW
    e65 745i & e66 750Li
    Sk±d
    Kraków

    Kilka pytañ o EDC, bezpieczniki i modu³ w baga¿niku

    Witam!
    Kilka rzeczy mnie zastanawia, mo¿e kto¶ rozja¶ni co nieco :)

    1.
    Jak dzia³aj± amortyzatory EDC, do amortyzatora wchodz± dwa przewody, domy¶lam siê ¿e jest to sterowanie twardo¶ci± amortyzatora ale w jaki sposób komputer odbiera informacje ¿e jedziemy po wybojach. W instrukcji auta pisze ¿e w trybie COMFORT w zale¿no¶ci od stanu nawierzchni amortyzatory w ci±gu u³amków sekund dostosowywuj± swoj± charakterystykê, a sk±d auto wie jaka jest nawierzchnia, gdzie s± czujniki?

    2.
    Z przodu w schowku z bezpiecznikami jest takie co¶ (nie wiem jak to opisaæ) kawa³ek plastikowej pêtli z pod³±czonymi przewodami, do czego to s³u¿y? Ma eliminowaæ jakie¶ zak³ócenia?

    3.
    Co to za puszka/modu³ w baga¿niku (zaznaczone zielon± pêtl±)?


  2. #2
    u¿ytkownik Awatar ADASIO
    Do³±czy³
    Mar 2008
    Posty
    9,182
    BMW
    BMW 750 LIX G12 FROZEN GREY MAT
    Sk±d
    SILESIA City
    1) Elektroniczna kontrola amortyzacji EDC;

    Gdy zmieni± siê istotne czynniki, jak jako¶æ drogi
    lub warunki u¿ytkowania, kierowanie,
    hamowanie itd. amortyzacja dostosuje siê w
    u³amku sekundy do nowej sytuacji.

    Do wyboru s± dwa programy, które mo¿na
    wybraæ w menu "Settings" – Ustawienia –.

    Program komfortowy
    Program komfortowy mo¿e pozostaæ w³±czony w
    ca³ym zakresie prêdko¶ci i dla ka¿dego
    obci±¿enia.

    Program sportowy
    Z programu sportowego mo¿na korzystaæ, je¿eli
    zdecydowanie potrzebna jest sportowa
    charakterystyka zawieszenia i uk³adu
    kierowniczego.


    2) NIE kojarze o czym mówisz ??

    3) my¶la³em ¿e wzmacniacz od LOGIC 7 ale chyba jednak nie - sam nie wiem musze popatrzeæ u mnie
    https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW G£ÓWNYCH !!!

    ____________________________________________
    ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
    ex - BMW E66 745 Li black metallic
    ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic

  3. #3
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar Cobi
    Do³±czy³
    Aug 2007
    Posty
    56
    BMW
    e65 745i & e66 750Li
    Sk±d
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez ADASIO Zobacz posta
    1) Elektroniczna kontrola amortyzacji EDC;

    Gdy zmieni± siê istotne czynniki, jak jako¶æ drogi
    lub warunki u¿ytkowania, kierowanie,
    hamowanie itd. amortyzacja dostosuje siê w
    u³amku sekundy do nowej sytuacji.

    Do wyboru s± dwa programy, które mo¿na
    wybraæ w menu "Settings" – Ustawienia –.

    Program komfortowy
    Program komfortowy mo¿e pozostaæ w³±czony w
    ca³ym zakresie prêdko¶ci i dla ka¿dego
    obci±¿enia.

    Program sportowy
    Z programu sportowego mo¿na korzystaæ, je¿eli
    zdecydowanie potrzebna jest sportowa
    charakterystyka zawieszenia i uk³adu
    kierowniczego.
    Tyle to ja wiem, mam instrukcje obs³ugi ;) Chodzi mi o zasadê dzia³ania, na jakiej zasadzie system EDC rozpoznaje jako¶æ drogi, gdzie s± czujniki za to odpowiedzialne?

    Co do pytania drugiego to chodzi mi o ten wynalazek:

    ...co to takiego?

  4. #4
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar jaro5
    Do³±czy³
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Sk±d
    radom
    tu sie ³±czy ¶wiat³owód,jak wiadomo e65 ma ¶wiat³owody.

  5. #5
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Aug 2011
    Posty
    86
    BMW
    e65 745d
    Sk±d
    pruszków
    to co zaznaczone jest na zielono to jest modul telefonu z bluetooth, a w bezpiecznikach to podobno jakas petla swiatlowodu

  6. #6
    u¿ytkownik Awatar ADASIO
    Do³±czy³
    Mar 2008
    Posty
    9,182
    BMW
    BMW 750 LIX G12 FROZEN GREY MAT
    Sk±d
    SILESIA City
    Electronic Damper Control (EDC).

    Electronic Damper Control (EDC) automatically or manually adjusts each damper to suit the driving conditions meaning you enjoy outstanding comfort along with the best in BMW on-road safety. EDC reduces variations in wheel load, ensures tyres have excellent traction and counteracts bodyshell movement regardless of the weight your automobile may be carrying or the state of the road’s surface.

    Sensors constantly monitor all factors influencing the vehicle's behaviour and occupants’ comfort, in order to precisely adjust the damper control. In a fraction of a second, the signals are analysed by the EDC microprocessor and orders are sent to the actuators on the shock absorbers, which, with the help of magnetic valves, are variably adjusted to provide optimal suspension. Thanks to Electronic Damper Control, the tendency for the nose to dip when braking is practically eliminated. The influence of potholes and unevenness on the road surface is reduced to minimum.

    In addition to increased driving comfort and improved roll characteristics on the tyres, EDC also contributes to vehicle stability and safety. By reducing the nose’s tendency to dip when braking and improving the tyre traction, EDC shortens the braking distance when braking heavily. The damper adjustment means that even when braking with ABS the vehicle chassis remains upright on the road and all four wheels have the largest possible contact to the surface.

    The Driving Dynamic Control switch lets the driver choose between various programs (like COMFORT, NORMAL, SPORT or SPORT +) and adjust the suspension to suit his individual needs.





    tu masz odpowiedz na Twoje pytanie
    https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW G£ÓWNYCH !!!

    ____________________________________________
    ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
    ex - BMW E66 745 Li black metallic
    ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic

  7. #7
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Aug 2011
    Posty
    86
    BMW
    e65 745d
    Sk±d
    pruszków
    wyczerpujaca odp. ale nie kazdy ma mgr z ang :D i to dotyczy bardziej F01 skoro jest tyle ustawien zawieszenia. w e65 sa tylko dwa comfort/sport
    Ostatnio edytowane przez Tomaszenko ; 31-01-2012 o 22:40

  8. #8
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    6,978
    BMW
    E23/E38/E65
    Sk±d
    DZG
    Blog
    1
    Tak jak opisales - EDC na zywo monitoruje zachowanie samochodu i steruje twardoscia zawieszenia + kierownicy.

    Sterownik to nr. 13




    Petla to faktycznie swiatlowody - tak zwany MOST Ring, tutaj tak jakby swiatlowod robi petle. Jest to od razu zlacze diagnostyczne.


    Co do tego urzadzenia nad DVD odpowiedz juz dostales.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odno¶nie funkcjonowania forum, wspó³pracy ...
    Proszê o kontakt ze mn± .!


  9. #9
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2012
    Posty
    145
    BMW
    e66 745LI 2003r
    Sk±d
    Pieñsk
    Witam.
    Pod³±cze siê do tematu z pytaniem. A jak z ty³u jest Nivo to te¿ amor jest z EDC? Je¿eli tak to jak to jest zbudowane? Mam taki problem ¿e jak odpalê auto i ruszê od razu to jakby to zawieszenie by³o twarde bez amortyzacji ( i trochê jakby wali na dziurach ) ale po chwili jest normalnie. Regulacja EDC i nivo dzia³a chyba poprawnie. Auto posiadam od niedawna i jeszcze nie jestem obeznany w tej wersji.
    Pozdrawiam

  10. #10
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar Cobi
    Do³±czy³
    Aug 2007
    Posty
    56
    BMW
    e65 745i & e66 750Li
    Sk±d
    Kraków
    Dziêkuje Panowie za odpowiedzi na zastanawiaj±ce mnie pytania :)

    Cytat Zamieszczone przez kajciu Zobacz posta
    Witam.
    Pod³±cze siê do tematu z pytaniem. A jak z ty³u jest Nivo to te¿ amor jest z EDC? Je¿eli tak to jak to jest zbudowane? Mam taki problem ¿e jak odpalê auto i ruszê od razu to jakby to zawieszenie by³o twarde bez amortyzacji ( i trochê jakby wali na dziurach ) ale po chwili jest normalnie. Regulacja EDC i nivo dzia³a chyba poprawnie. Auto posiadam od niedawna i jeszcze nie jestem obeznany w tej wersji.
    Pozdrawiam
    Zawieszenie samopoziomuj±ce tylne mog³o byæ w po³±czeniu z EDC lub bez. Jak nie wiesz czy masz EDC naj³atwiej spr. pod mask± - zobaczy czy przy kielichach do amorków s± pod³±czone kabelki. Tu masz schemat pogl±dowy pneumatyki tylnej:


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •