Jędrek a Ty dalej swoje. Dlaczego wiec nie ma na dyfrze przełożenia 1:1 tylko tak szczegółowo wyliczone do 2 miejsc po przecinku? nie dość że by tak samo przyspieszal to jeszcze V-max byłby znacznie wyższy według Twojego toku myslenia :)
Proszę tutaj pisza ludzie którzy to przerabiali:
http://www.bmw3er.pl/printview.php?t...d5be746ed2ba5b
radzio - 05-04-11, 22:09
Ja w swojej świeżej E36 miałem silnik 2litry (w budzie od 2,8) .Zaraz po zakupie wsadzilem most 3,38.Wiązalo sie to ze zmianą półosiek,wszystko pięknie pasowalo na frezach.Taki most wsadzilem bo taki znalazlem a siedzial od 2,8 (2,93) i strasznie cięzko to jeździlo.Teraz kiedy już włożyłem silnik 2,8 to tak z ciekawości zostawiłem most 3,38 żeby zobaczyć czy lepiej zamiata.I jestem mile zaskoczony.Biegi nie są za krótkie, prędkośc max jeśli spadła to nie wiem bo nie sprawdzalem ale szybko nie latam to nie ma wiekszego znaczenia.Bunia rwie z miejsca jak głupia,czy 2 czy 3 bieg jest bardzo dynamiczny bo ma lżej.Potrafi ładnie przyspieszać już od 1-1,5tys na 2-3 biegu.Odcinka ok 6500obr. Mam nadzieje że półośki to wytrzymają bo są przecież troche cieńsze , ale w sumie przecież grubość freza na końcach jest ta sama to nie weim czy półośki mogą być dużo słabsze.Jak coś to zawsze mogę wsadzić nominalny most z półosiami , bo leży i czeka, ale narazie ani mi to w głowieCo do Twojego wywodu nt redukcji 1/2:MIKUr1 - 15-02-11, 11:48
Zależy czy wolisz mieć lepsze przyspieszenie czy większą prędkość maksymalną. Jak przyspieszenie to krótszy, jak prędkość to dłuższy.
landrinito - 15-02-11, 12:28
No lepsze przyspieszenie tzn jaki polecasz
MIKUr1 - 15-02-11, 15:44
Ty i tak masz krótszy niż M44. Przełożenie Twojego dyfra to 3,45 (zakładając, że nikt tam nie grzebał). Gdybyś faktycznie chciał, żeby auto lepiej przyspieszało to dobry by był 3.91, takie dyfry występowały w E36.
wladek1712 - 15-02-11, 16:06
No ten mój troszkę już huczy więc zastanawiałem się nad wymianą
Czy aby na pewno te mosty mają takie same przełożenia??Gdzieś czytałem że nie
No właśnie IS teraz przyśpiesza jak szalony na pierwszym biegu ale na 2 jedzie max 80
landrinito - 15-02-11, 16:17
MIKUr1 napisał/a:
Gdybyś faktycznie chciał, żeby auto lepiej przyspieszało to dobry by był 3.91, takie dyfry występowały w E36.
No to takiego bede szukal
wladek1712 napisał/a:
No właśnie IS teraz przyśpiesza jak szalony na pierwszym biegu ale na 2 jedzie max 80
Moj na 2 ma ok.90km/h z tym ze na lpg i odcinka jest na ok. 6.5
Źródła cytatów: http://www.bmw3er.pl/printview.php?t...d5be746ed2ba5blandrinito - 08-03-11, 17:01
Jak to widzicie jakbym zalozyl dyfer od isa ino automat przlozenie 4.44 bedzie wieksze przyspieszenie ? ogolnie na jaki byscie wymienili ?(chodzi mi o przelozenie) czy pozostac prz 3.45 ?
MIKUr1 - 08-03-11, 18:10
darth talil napisał/a:
MIKUr1 napisał/a:
darth talil napisał/a:
http://www.bokchoys.com/d.../GearRatios.htm
ściąga za sporo pnktów
No i tu już automaty są A automatach zawsze są krótsze dyfry.
chciałeś powiedzieć dłuższe im większa liczba na dyfrze tym wał musi wykonać więcej obrotów w stosunku do 1obrotu koła przyjrzyj się tabeli final drive
Od strony technicznej masz racje, tylko że utarło się że krótszy dyfer - krótsze biegi lepsze przyspieszenie, dłuższy dyfer, dłuższe biegi, (lepszy V-max), łatwiej tak pojąć bo jest analogicznie
Landrinito, jak założysz 4.44 a masz 3,45 fabrycznie to będziesz miał tak zajebiste przyspieszenie, że autem się nie będzie dało jeździć. Biegi będziesz miał króciutkie a v-max około 160-170km/h.
Link z cytatów do tabel: http://www.bokchoys.com/differential/Speed.htm