A ja ze swej strony dodam, że DSC hamuje koło tylne wewnętrzne jeśli pojawi się podsterowność. Sprawdzałem wczoraj na śnieżku.
Pooglądajcie na YouTube filmy o DSC -- koło hamowane wytwarza moment skrętu pomagający skorygować nad- i podsterowność.
Co do szpery -- to zależy. Płytkowe, które stosuje BMW - występują w konfiguracjach 1-way 1,5 way czy 2-way. Wstępnie mocno napiętej bym nie dawał, a jeśli już to napiętą w 10% i spinającą do 25% 1-way.
Przy podsterowności i szperze, koło wewnętrzne będzie napędzane od zewnętrznego, które jest dociążone i szybciej się obraca -- DSC ma trudniej, bo nagle koło ma napęd którego tam nie powinno być.
Problemu nie ma gdy szpera jest 1-way -- bo wtedy nie przenosi momentu obrotowego miedzy kołami osi gdy DSC przymyka przepustnicę i silnik przestaje napędzać koła.
W takiej na przykład M5 -- pewnie jest odpowiednia wersja programu w DSC uwzględniająca szperę. I dodatkowo M5 ma relatywnie potężne tylne heble - co ułatwia wyhamowanie koła napędzanego przez szperę z drugiego koła, jeśli tam jest 1,5 way lub 2-way.
O szperach jest w AutoKult.pl





Odpowiedz z cytatem