Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 95

Wątek: Szpera do 750 e38 ??

  1. #51
    Doświadczony Użytkownik Awatar Saillupus
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    1,473
    BMW
    e65 760i 2003r , X5 4.6iS 2002r
    Skąd
    Szczecin
    Blog
    6
    Jędrek, ja u siebie chce robić to samo
    Fabryczne osiągi już mam, technicznie auto sprawne w 100%. Na wiosnę leci nowy lakier, nowe wnętrze, audio. Ale jeszcze przydałyby się troszkę lepsze osiągi, coś w okolicach 760 e65. Bo w dzisiejszych czasach to nasze 6,5s do 100 czy 20 pare do 200 to nie jest już rewelacja. Moim marzeniem jest zejść do 5,2-5,5 do 100 i poniżej 20 do 200. I narazie zastanawiam się jak to zrobić niekoniecznie wrzucając turbo burbo i obciążając mocno silnik.
    Szpera przyda się do zabawy na śliskim i do łatwiejszego ruszania np na śniegu. Tam gdzie normalne BMW stoi, tam np M3 czy M5 jedzie bo ma szpere.
    było e38 730d 1999r, e38 750i 2000r, e53 4.4i 2001r, e46 330Ci 2001r

  2. #52
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    jędrek jezdzilem na roznych kolach w moim e34 od 15 do 18 i obroty zawsze te same. I nic w tym dziwnego bo wielkosc kola nie zmienia przelozenia przekladni glownej !!

    o 5,2s do 100 w V12 n/a zapomnij nierealne chyba ze masz worek kasy (wiecej niz to auto jest warte) to pewne,ze tak
    Ostatnio edytowane przez dobrus ; 05-02-2012 o 17:52

  3. #53
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Dobrus jeżeli obwod koła zmniejszy się 2x będziesz jechał 50km/h zamiast 100 na tym samym biegu z tymi samymi obrotami, to zupełnie naturalne i logiczne. Moje wątpliwości wiążą się jednak z tym |e nie wiem kiedy automat zmieni bieg na wyższy. Jeżeli czyta z prędkości auta to ok, ale jeżeli z czujników absu to nie zauważy różnicy i będzie zmieniał biegi tak samo nisko jak teraz. Ktoś umie mi odpowiedzieć?

  4. #54
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    Cytat Zamieszczone przez dobrus Zobacz posta
    i obroty zawsze te same
    obroty te sasme bo przekładnia ta sama , a to z niej odczytuje prędkość którą podaje na licznik , załóż sobie 195/40r15 weź GPS i jedź na 5-tce z 2000obr/min , potem załóż 195/65r15 i znów przejedź się z obrotami 2000 na piątce i porównaj co pokazuje GPS . Tu wyjdzie ci znaczna różnica mimo iż na liczniku będzie ta sama prędkość.

  5. #55
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    mylicie 2 kwestie - przeklamanie licznika, ze wzgledu na zalozone neiwlasciwe kola, ze zmianą przelozenia glownego. w pierwszym przypadku - przyspieszenie nei ulegnie zmianie, w drugim tak.

  6. #56
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    skoro zmienia się prędkość musi zmieniać się przełożenie całości układu napędowego , więc nie mylimy pojęć. A efekt przekłamania licznika jest skutkiem ubocznym zmiany przełożenia za elementem pomiarowym .

  7. #57
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    predkosc sie zmienia bo licznik jest skalibrowany do kół o danym rozmiarze.. zmieniasz rozmiar kol wwec zmieniaja sie wskazania. po to wlasnie są m.in. kalkulatory opon, ktore szacuja ci o ile % bedzie przeklamywal licznik po zmianie opon na inny rozmiar. prosty przyklad licznik rowerowy...ustaw sobie magnes i czujnik w polozenie X, a nastepnie przesun go o parę cm w gore lub w dol... zmieniajac w ten sposob średnice okregu po jakim sie porusza magnes i porownaj predkosci, rowniez beda inne a przelozenie sie w przednim kole roweru raczej nei zmienia :D
    Ostatnio edytowane przez dobrus ; 05-02-2012 o 19:19

  8. #58
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    Cytat Zamieszczone przez dobrus Zobacz posta
    a nastepnie przesun go o parę cm w gore lub w dol
    tu akurat nie trafiłeś , bo zakładając go na szprychę czy to bliżej piasty czy przy feldze po wykonaniu pełnego obrotu znajdzie się w tym samym miejscu , a prędkość to zczytywanie ilości obrotów w jednostce czasu . Tak więc wg twojej teorii piasta musaiła by się poruszać z inną ilością obrotów niż felga .

    ps. dodatkowo w liczniku rowerowym musisz wpisać paramet jakim jest obwód koła podany na ogół w milimetrach , wtedy pokazuje dokładną prędkość która nie zależy od promienia na jakim zawiesisz czujnik .
    Ostatnio edytowane przez Kołtun ; 05-02-2012 o 19:44

  9. #59
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    poziom zaczyna byc żenujący, proszę o interwencję moderatora....

  10. #60
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    Cytat Zamieszczone przez Michal750 Zobacz posta
    Moje wątpliwości wiążą się jednak z tym |e nie wiem kiedy automat zmieni bieg na wyższy. Jeżeli czyta z prędkości auta to ok, ale jeżeli z czujników absu to nie zauważy różnicy i będzie zmieniał biegi tak samo nisko jak teraz. Ktoś umie mi odpowiedzieć?
    Jesli nie ma czujnika prędkości w moście to znaczy , że bierze prędkość z czujnika ABS. Program skrzyni bierze pod uwagę prędkość auta , obciążenie silnika ( czyli jak jest uchylona przepustnica) i prędkość obrotową silnika . Skoro w programie nic się nie zmieni to powinno być tak , że na krótszym moście (3,15 jak to było opisane wcześniej) przy identycznym uchyleniu przepustnicy auto będzie musiało się wkręcić na wyższe obroty żeby zmienić bieg na wyższy . Odczyta to dokładnie tak jak w momencie ciągnięcia przyczepy . Mimo , że gaz będzie tak samo wciśnięty to będzie kręcił nieco wyżej bo prędkość auta będzie za mała żeby wrzucić bieg na wyższy . Nie testowałem tego , więc piszę czysto teoretycznie i mogę się mylić.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •