Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 95

Wątek: Szpera do 750 e38 ??

  1. #41
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    RRacjoza jest tutaj coś takiego jak:
    For vehicles with:
    Shorter final drive ratio (S204A) = Yes
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._drive_output/

    Supplement
    I=3,15

    Usage
    7' E38
    740i (M62)
    740iL (M62)
    740iLP (M62)
    750iL (M73)
    750iL (M73N)
    750iLP (M73N)
    L7 (M73N)

    Z kolei wersje USA miały tylko 2.81 tak jak Twoja za to z innym numerem części.

    Part number: 33 10 1 213 916

    Supplement
    I=2,81/LK=102MM

    Usage
    7' E38
    750i (M73)
    750iL (M73)
    Ostatnio edytowane przez Michal750 ; 04-02-2012 o 17:17

  2. #42
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    kolego Michał naprawdę ostro kombinujesz ze swoim 7 ,chciałbyś mieć rakietowe przyśpieszenie ,super trakcje i minimalne koszty na paliwo, tak się raczej nieda w e38 ,to jest limuzyna a nie auto wyczynowe,jeśli chodzi o zmiane przełożenia dyfra (temat był dyskutowany) to na próbę można założyć koła mniejszej średnicy da to ten sam efekt co większe przełożenie dyfra i wtedy porównaj czasy przyśpieszeń ,myśle że dużo lepszym rozwiązaniem jest doprowadzić silnik do osiągów fabrycznych a jeśli chcesz jeżdzić dynamicznie to skrzynie na sport i jest git

  3. #43
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez jędrek Zobacz posta
    jeśli chodzi o zmiane przełożenia dyfra (temat był dyskutowany) to na próbę można założyć koła mniejszej średnicy da to ten sam efekt co większe przełożenie dyfra
    rozmiar kół a przelozenie dyfra to calkowicie rozne kwestie i efekty nie beda takie same

  4. #44
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    myślę jednak że efekt będzie taki sam bo nie ważne gdzie jest przełożenie po wyjściu ze skrzyni ,na dyfrze czy na średnicy kół, chodzi o odcinek przebytej drogi przez koło przy danych obrotach wału napędowego

  5. #45
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    na krotszym dyfrze auto bedzie mialo wieksze obroty jadac np 100kmh na V biegu w porownaniu do dyfra z mniejszym przelozeniem. przeklada sie to na lepsze przyspieszenie kosztem predkosci maxymalnej. A kola mozesz sobie zmienic z 19'' na 16'' i obroty silnika będą bez zmian
    Ostatnio edytowane przez dobrus ; 05-02-2012 o 12:21

  6. #46
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    to kolego wykonaj próbę czy obroty będą takie same na małych kołach i dużych ,chodzi mi o średnicę całego koła bo wiadomo że 16 może być większa jak 20

  7. #47
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Kolego Jędrek ja się po pierwsze bawię a po drugie staram się dojść do miejsca gdzie to auto będzie maksymalnie zoptymalizowane do moich potrzeb :) Zarówno silnik jak i skrzynia są w bardzo dobrym stanie i chciałbym żeby autko zostało ze mną na dłużej :) z kołami chyba masz rację, tylko teraz trzeba by wyliczyć jaka ich średnica odpowie tej różnicy pomiedzy 3.14 a 2.81. Jak widzieliśmy dyfry 3.14 sa stosowane w 750 oryginalnie więc nie jest to jakaś lipa.

  8. #48
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    więc aby nie pchac się w koszta dorwij gdzieś mniejsze koła i jeśli charakterystyka jazdy Ci spasuje pomyślisz o wymianie dyfra ,napewno zmienią się wrażenia kierowcy gdyż silnik będzie szybciej wchodził na obroty natomiast na realną poprawe przyśpieszenia myśle że nie ma szans

  9. #49
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    A jak to może wpłynąć na spalanie? Obroty te same, szybciej się wkręci, mniejsze obciążenie... kombinuję że w trasie spali delikatnie więcej za to w mieście nawet mniej...hm?

    Dla przykładu Przy tej różnicy dyfrów jak jadę teraz 145km/h tak będę jechał 120km/h a jak jadę 80 to będzie ok 60-65 czyli prędkości bardziej optymalne do miasta (te 145km/h i 80km/h to z tego co zaobserwowałem najbardziej ekonomiczne)

    jak zachowa się sterownik skrzyni? Będzie patrzył na prędkość auta czy na obroty z czujników ABSu?
    Ostatnio edytowane przez Michal750 ; 05-02-2012 o 13:11

  10. #50
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    spalanie napewno wzrośnie w trasie gdyż do utrzymania danej prędkości na ostatnim biegu potrzebować będzie większych obrotów silnika ,natomiast przy wolniejszej jeżdzie raczej się nie zmieni , co do obciążenia to zmniejszy sie tylko podczas ruszania z miejsca potem nie ma to już znaczenia , bo np. aby jechać 80km/h masz 2000obr i 4bieg to na wolniejszym dyfrze ta prędkość i te obr. będą na 5 biegu więc obciążenie na silnik takie samo

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •