-
Doświadczony Użytkownik
Proponuję zakup V12 :P A tak poważnie... nie chciałem tego słuchać kiedy miałem V8 ale sprawdź sobie zanim cokolwiek zaczniesz inwestować w auto czy to nie uszczelka pod głowicą:
A. wejdź pod auto i dokładnie obejrzyj uszczelki pod głowicą zwłaszcza od strony rozrządu czy nie są uwalone w oleju i ew. czy olej ten nie spływa jedynie z pokryw zaworów.
B. podjedź gdzieś i sprawdź kompresję (sprawdza się na zimnym silniku!) pewnie na każdym garze ma inne bo albo zawory nie trzymają albo rozrząd jest rozjechany i są otwarte nie wtedy kiedy potrzeba.
C. opcjonalnie wykonaj test CO2 uszczelki pod głowicą ALE to koledzy muszą powiedzieć czy w M60 da się to w ogóle zrobić bo w M62 się nie dało ze względu an to że ciśnienie płynu od razu wyrzuca probówki i tryska wodą.
zakładam że wode w oleju/olej w wodzie już wykluczyłeś.
Jeżeli jednak wszystko okaże się w porządku to masz przerąbane z szukaniem innej przyczyny:
Elektroniczne:
-czujnik położenia wałka rozrządu (wątpliwe)
-sondy lambda
-przepływomierz
-uszczelki pod kolektorem (w praktyce raczej tego nie sprawdzisz)
-czujnik wału RACZEJ na pewno nie.
-mapa zapłonu i powody jej rozregulowania tj:
sprawdź błędy jakie są w silniku, spisz je, napisz nam tutaj i usuń. Przejedź się i sprawdź jakie błędy pojawiły się ponownie. Na pewno będą "MISFIRE damaged cylinder 1,2...etc" oraz "lambda", ew. "camshaft sensor" czy jakoś tak czyli czujnik położenia wałka rozrządu.
Następnie możesz podejrzeć w INPIE czasy wtrysków na wolnych obrotach: Engine>Analog Values>smooth running (F6); następnie adaptacje sond lambda i ich pracę bodaj w analog values 2; jeżeli są duże odchyły od normy odłącz przepływomierz i sondy lambda, następnie skasuj adaptację poprzez Errors>"Adaptations" (bodaj F7?) i zobacz co się będzie działo. Jeżeli silnik zaczął pracować równo to przyczyna będzie któryś z czujników.
Prawdopodobnie jednak rozciągnięty jest łańcuch rozrządu.
Łańcuch bardzo łatwo sprawdzisz zdejmując pokrywy zaworowe i sprawdzając ustawienia wałków rozrządu wg. ich kwadratowego zakończenia. Operacja bezpłatna pod warunkiem posiadania dobrego silikonu :P
Telepiąca się V8 to zmora mojego pierwszego auta więc wszystko co tutaj napisałem pochodzi z autopsji ('97 735iA). Tam pomogło ustawienie rozrządu na jakieś 10tys km. Teraz auto nierówno chodzi na zimnym i niewiele lepiej na ciepłym przy tym wyraźnie pali za dużo i nie przepala paliwa.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum