Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: [E32] Jakie powinno być ciśnienie w kolektorze ssącym?

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Marek_JWe
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    209
    BMW
    E38 725 TDS
    Skąd
    Wlkp Jastrowie
    Aa ;) ale ogólnie to na gazie jak i na benzynie chodzi dobrze i na gazie nie zalewa jeszcze interesuje mnie to podciśnienie a raczej jaka powinna być jego wartość dla silnika V8

    I jeszcze jedno pytanie bo mam zamiar wymienić odmę i dziś rano odpaliłem silnik ale wcześniej wyjąłem bagnet i silnikiem strasznie zaczęło trząść i zaczął nierówno chodzić.
    Podobnie jest jak na odpalonym silniku odkręcę korek od oleju też zaczyna silnik kuleć jakby miał zaraz zgasnąć.

    Po dokręceniu korka wszystko wróciło do normy.

    Czy takie zachowanie jest prawidłowe czy nie? A jeśli nie to co może to powodować może właśnie uszkodzona odma ? Z góry dzięki za informacje.
    Ostatnio edytowane przez Marek_JWe ; 13-01-2012 o 11:43

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Skąd
    Myszków
    Cytat Zamieszczone przez Marek_JWe Zobacz posta

    Ale ktoś mógłby napisać prawidłowe podciśnienie jakie powinno być w kolektorze? Mi podczas podłączenia do kompa podczas kalibracji gazu wyskoczyło że mam ok 0,56 i ponoć jest za wysokie i twierdzili że jest właśnie za wysokie że powinno być coś około 0,33 i czy właśnie w silniku V8 też powinno tyle wynosić?
    U mnie jest podobnie 0,55 więc chyba masz dobre. Sam się długo zastanawiałem nad tym samym ale v8 chyba tak ma.

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    833
    BMW
    E38 740IA M60, E39 525d
    Skąd
    Kraków
    a czy inpą można sprawdzić ten parametr jeśli tak to jak sie on nazywa?

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Marek_JWe
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    209
    BMW
    E38 725 TDS
    Skąd
    Wlkp Jastrowie
    Cytat Zamieszczone przez Adrian1031 Zobacz posta
    U mnie jest podobnie 0,55 więc chyba masz dobre. Sam się długo zastanawiałem nad tym samym ale v8 chyba tak ma.
    No to mi lżej na duchu heh bo ja mam praktycznie identyczne

    Cytat Zamieszczone przez 525d Zobacz posta
    a czy inpą można sprawdzić ten parametr jeśli tak to jak sie on nazywa?
    Hmm ja to ujmuje jako podciśnienie w kolektorze dolotowym/ ssącyn a na INPA się jeszcze nie poznałem bo nie wyposażyłem się w to ;) więc nie wiem jak to jest tam ujęte.

  5. #15
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Inpa tego nie pokaże. Nie ma czujnika który by to mierzył.
    Ostatnio edytowane przez seban123 ; 16-01-2012 o 21:42
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    Jeśli odkręcasz korek lub wyjmujesz bagnet i zmienia się praca silnika to na pewno jest coś nie tak. Dziś z ciekawości zmierzyłem manometrem podciśnienie w swoim e34 na zagrzanym silniku i było -0.47Bar gdy włączyłem klimę ciśnienie rośnie do -0,42Bar co jest zrozumiałem bo silnik otwiera bardziej silnik krokowy w celu podniesienia obrotów. Dochodzi jeszcze dokładność tych urządzonek do gazu które mierzą podciśnienie , ja mierzyłem wakuometrem technicznym takim jak na zdjęciu.


  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Marek_JWe
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    209
    BMW
    E38 725 TDS
    Skąd
    Wlkp Jastrowie
    Cytat Zamieszczone przez Kołtun Zobacz posta
    Jeśli odkręcasz korek lub wyjmujesz bagnet i zmienia się praca silnika to na pewno jest coś nie tak
    A ja się właśnie dowiadywałem że to właśnie zdrowy objaw w kilku miejscach to wyczytałem że układ podciśnienia jest zamknięty szczelny i jak się go rozszczelni poprzez odkręcenie korka lub bagnetu to właśnie zacznie falować silnik. Inaczej po odkręceniu korka do silnika dostaje się powietrze którego nie liczy przepływomierz dobrze myślę?
    Ostatnio edytowane przez Marek_JWe ; 16-01-2012 o 21:13

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar jaro5
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Skąd
    radom
    Cytat Zamieszczone przez Kołtun Zobacz posta
    Jeśli odkręcasz korek lub wyjmujesz bagnet i zmienia się praca silnika to na pewno jest coś nie tak. Dziś z ciekawości zmierzyłem manometrem podciśnienie w swoim e34 na zagrzanym silniku i było -0.47Bar gdy włączyłem klimę ciśnienie rośnie do -0,42Bar co jest zrozumiałem bo silnik otwiera bardziej silnik krokowy w celu podniesienia obrotów. Dochodzi jeszcze dokładność tych urządzonek do gazu które mierzą podciśnienie , ja mierzyłem wakuometrem technicznym takim jak na zdjęciu.
    a ja kocham ludzi co nawet nie mieli doczynienia z silnikami i ich pracą.:D ale na forum...... pierwszy do XXXXXXX:haha:chciał bym twoje bmw zobaczyć jak pracuje motorek bez korka olejowego.pewnie idealnie



    Mod edit: Nie używaj słów powszechnie uznanych za wulgarne i obraźliwe.



    Ostatnio edytowane przez xsilver ; 17-01-2012 o 08:40

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    Ile aut nie miałem w tylu jak się odkręci korek to nie ma prawa silnik inaczej pracować . Jak inaczej pracuje to znaczy , że układ odpowietrzania skrzyni korbowej nie działa poprawnie. A z silnikami trochę już miałem do czynienia więc proszę nie osądzaj mnie nie znając mnie i moich umiejętności .

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •