Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 19

W±tek: [E32] Jakie powinno byæ ci¶nienie w kolektorze ss±cym?

  1. #1
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Marek_JWe
    Do³±czy³
    Jul 2010
    Posty
    209
    BMW
    E38 725 TDS
    Sk±d
    Wlkp Jastrowie

    [E32] Jakie powinno byæ ci¶nienie w kolektorze ss±cym?

    Witam jak w temacie dodam ¿e chodzi o BMW E32 silnik 3.0 V8 M60B30. Chcia³bym sprawdziæ czy mam odpowiednie i czy nie ³apie mi lewego powietrza. Pzdr

  2. #2
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar jaro5
    Do³±czy³
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Sk±d
    radom
    a od kiedy w kolektorze ss±cym jest ci¶nienie ?

  3. #3
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    by³o e34 3.0 m60
    Sk±d
    ¶l±sk/zabrze
    Nie sprawdzisz czy masz lewe powietrze badaj±c podci¶nienie , musia³a by byæ dziura jak nie wiem co .

  4. #4
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Marek_JWe
    Do³±czy³
    Jul 2010
    Posty
    209
    BMW
    E38 725 TDS
    Sk±d
    Wlkp Jastrowie
    Hmm w sumie racja w kolektorze wystêpuje podci¶nienie ¼le napisa³em

    Cytat Zamieszczone przez Ko³tun Zobacz posta
    Nie sprawdzisz czy masz lewe powietrze badaj±c podci¶nienie , musia³a by byæ dziura jak nie wiem co .
    A Ja my¶la³em ¿e wystarcz± np jakie¶ mini nieszczelno¶ci w okolicach kolektora np pod uszczelkami czy jakie¶ nieszczelne wê¿yki odchodz±ce od kolektora ¿eby by³o za wysokie podci¶nienie.

    Ale kto¶ móg³by napisaæ prawid³owe podci¶nienie jakie powinno byæ w kolektorze? Mi podczas pod³±czenia do kompa podczas kalibracji gazu wyskoczy³o ¿e mam ok 0,56 i ponoæ jest za wysokie i twierdzili ¿e jest w³a¶nie za wysokie ¿e powinno byæ co¶ oko³o 0,33 i czy w³a¶nie w silniku V8 te¿ powinno tyle wynosiæ?

    I druga sprawa czy to podci¶nienie powinno wynosiæ tyle samo na Pb i na Lpg?

  5. #5
    Vip Vip
    Do³±czy³
    Dec 2009
    Posty
    4,265
    BMW
    Nie mam
    Sk±d
    Racibórz(¦l±sk)
    Podci¶nienie masz jak najbardziej prawid³owe.

    ¯eby sprawdziæ nieszczelno¶ci w dolocie to najlepiej kupiæ puszkê "zmywacza do hamulców" i sikaæ delikatnie po dolocie. Jak obroty siê podnios± to masz miejsce nieszczelno¶ci
    Celem wykszta³cenia nie jest nape³nienie umys³u cz³owieka faktami; zadaniem jest nauczyæ go, jak ma u¿ywaæ umys³u do.. my¶lenia. A czêsto zdarza siê, ¿e cz³owiek lepiej umie my¶leæ, nie bêd±c krêpowany wiedz± przesz³o¶ci.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz co¶, jest pw, mail, gg, w ostateczno¶ci sms

  6. #6
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar jaro5
    Do³±czy³
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Sk±d
    radom
    sprawdz to podci¶nienie bez filtra powietrza,mo¿e jest problem w z³ej jako¶ci filtra.

  7. #7
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Marek_JWe
    Do³±czy³
    Jul 2010
    Posty
    209
    BMW
    E38 725 TDS
    Sk±d
    Wlkp Jastrowie
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Podci¶nienie masz jak najbardziej prawid³owe.
    Dziêki za odpowied¼ ale zdziwi³e¶ mnie tym to jak to w koñcu jest kilka osób upiera siê ¿e w ka¿dym samochodzie powinno byæ na poziomie o,29 do 0,33 to np w V8 jest inne ? Np jak u mnie jest 0,56 i takie mo¿na uznaæ za prawid³owe?

    Ludzie wielu z was je¼dzi V-kami na gazie :p napiszcie jakie macie to podci¶nienie u was np jakie wam pokazuje np podczas regulacji gazu. Pzdr

  8. #8
    Vip Vip Awatar seban123
    Do³±czy³
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Sk±d
    Pu³awy, Lubelskie
    Blog
    1
    Ja nie mam v-ki ale mam oko³o 0,40 na zagrzanym silniku. W normalnych silnikach na biegu ja³owym to oko³o 0,33-0,35. Warto¶æ rzêdu 0,5 to ju¿ jest co¶ nie tak. Nie zawsze oznacza nieszczelno¶æ. Rozjechanie korekt skutkuje tym samym.
    Sprawdzone w 100%. W ci±gu jednego miesi±ca mam kilka aut gdzie s± rozjechane korekty i dziwaczne podci¶nienia. Po resecie wszystko jest ok.

    Temperatura silnika ma tu durzo do powiedzenia.
    Inny test to dodanie lekko gazu i trzymanie na np 1000 obrotów. Jakie jest wtedy poidci¶nienie?

    Powinno byæ w³a¶nie w granicach 0,31-0,34 niezale¿nie od silnika. Omija siê wtedy sterownie kompa.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  9. #9
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Marek_JWe
    Do³±czy³
    Jul 2010
    Posty
    209
    BMW
    E38 725 TDS
    Sk±d
    Wlkp Jastrowie
    Sory za moj± niewiedzê :p ale co to s± te rozjechane korekty? Je¶li chodzi np o mapê gazu to by³a sprawdzana i kalibrowana

    A co do ci¶nienia kolega wy¿ej napisa³ ze takie podci¶nienie w V-ce jest ok wiêc ju¿ sam nie wiem mo¿e jeszcze jacy¶ posiadacze V-ek napisz± jak jest u nich ;)

  10. #10
    Vip Vip Awatar seban123
    Do³±czy³
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Sk±d
    Pu³awy, Lubelskie
    Blog
    1
    Komputer siê uczy stanu technicznego i tak dobiera sk³ad mieszanki aby by³ jak najbardziej ekologiczny. Jak je¼dzi na jednym paliwie to nie ma problemu. Jak na dwóch to czasami g³upieje z powodu za du¿ej ró¿nicy w dawkowaniu poszczególnych paliw. Efektem jest zalewanie lub zuba¿anie silnika paliwem.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •