Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Wątek: Eco Driving -- dla 7-erów

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7

    Eco Driving -- dla 7-erów

    Kilka lat temu, kiedy nabyłem 535i E34, zauważyłem, że spalanie jest trochę mniejsze, gdy jeżdżę dynamicznie, niż gdy jeżdżę spokojnie.
    Ekonomizer i OBC walnie się przyczyniły do poczynienia wielu eksperymentów w tej materii.
    Wyniki eksperymentów pozwoliły mi kiedyś dojechać moją 535i do większego miasta "na oparach", bo miałem tylko kartę kredytową i nie chciałem płacić nią na jakiejś zapyziałej stacji -- wcześniej raz mi skopiowali i ukradli parę stów.
    Zasady wtedy wypracowane działają dobrze na Buni 735iA E38.


    Kilka moich "obserwacji" dotyczących nieczęstych sytuacji :icon_wink: , kiedy chcę moją Bunią jechać oszczędnie:


    * Ciśnienie w oponach wyższe o 0,1 Bara niż zalecane
    Mniejsze opory -- ale trzeba pamiętać, żeby nie jeździć bardzo szybko, bo przy dużych prędkościach siły działające na oponę mocno wzrastają.

    * Dynamiczna jazda nie zawsze oznacza wyższe spalanie.
    Warunkiem jest tzw. "wybieg", czyli możliwość jazdy małym lub zerowym chwilowym zużyciem paliwa. Jazda wybiegiem pozwala optymalnie wykorzystać paliwo użyte do rozpędzania. A rozpędzać się można żwawo i nadal średnie spalanie przesadnie nie wzrasta.

    * Podjeżdżam pod wzniesienie -- lekko ujmuję gazu
    Powody są 2:
    1 - bezpieczeństwo na drogach jednojezdniowych. Mam mniejszą prędkość na wypadek omijania szaleńca wyprzedającego w miejscu bez widoczności -- raz już dramatycznie mało brakowało...
    2 - utrzymywanie, lub co gorsza zwiększanie bez potrzeby prędkości podczas podjazdu rzadko da się zrównoważyć jazdą w dół wzniesienia po minięciu wierzchołka. Sprawdzałem na trasie W-wa - Kraków i W-Wa - Częstochowa, a przede wszystkim podczas 8 przejazdów na odcinku Skarżysko Kam. - Kielce w ciągu 2 dni.

    * Używam Tiptronica i toczę się na II lub III b. bez gazu
    Jak jest "dobry korek" i można się tak toczyć, to chwilowe spalanie nie przekracza 16L/100km


    Uzupełnienie:
    stosuję oczywiście normalną technikę Eco Drivingu - szczególnie te 3 zasady:

    * Rozpędzam się dość dynamicznie, a potem utrzymuję prędkość
    Jak nie ma podjazdów pod wzniesienia, zapinam tempomat i mam spokój.

    * Unikam słabego przyspieszania
    Spalanie przy słabym przyspieszaniu jest nieekonomiczne. Lepiej dać mocniej do pieca, a potem lekko zwalniać do żądanej prędkości. Jak ktoś przede mną przyspiesza słabo, to ja nie przyspieszam w ogóle a potem doganiam i znów nie przyspieszam -- generalnie 0->30 potem utrzymuję prędkość, 30->50 i znów utrzymuję.

    * Próbuję przewidzieć sytuację
    - raczej lekko zwalniam przed sygnalizacją niż przyspieszam, żeby przeskoczyć na żółtym
    - patrzę na semafory tramwajowe i światła dla pieszych - da się zgadnąć zmianę świateł.
    Ostatnio edytowane przez hatecraft ; 10-01-2012 o 01:22
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •