Zapomnij o sklepie, jak masz wątpliwościdzwoń do BMW ,koszt telefonu nie wielki ,a może odratujesz skrzynie jeśli zalałeś zły olej.
Zapomnij o sklepie, jak masz wątpliwościdzwoń do BMW ,koszt telefonu nie wielki ,a może odratujesz skrzynie jeśli zalałeś zły olej.
Tak tez zrobie. Jutro Zadzwonie i sie upewnie. Dam znac co mi powiedzieli. Ps. Filtry febi polecali na forach wiec taki kupilem :/
http://www.youtube.com/watch?v=Si8HXqpgz9A
Jednak koła nie mogą się kręcić.
http://www.youtube.com/watch?v=Si8HXqpgz9A
Jednak koła nie mogą się kręcić.
Wiec pewnie mam za dużo oleju :D Jutro wymieniam po raz kolejny ,skoro panowie z ZFu tak stawiają sprawę(chociaż skrzynia nic nie szarpie).
http://www.youtube.com/watch?v=Si8HXqpgz9A
Na tym filmiku z kolei,wygląda na to że wlewają olej gdzieś od boku do e38 ...
=========== Zdublowało mi posty przy edycji , usuńcie pierwszy =========
Ostatnio edytowane przez cinekpl ; 08-06-2013 o 15:35
Panowie .. :( autem praktycznie nie da sie jezdzic...kiedy ruszam obroty rosna ale predkosc bardzo powoli..autem zaczyna telepac. biegi sie slizgaja.nie wiem co sie dzieje. Bylem u 2 mechanikow ale zapraszaja mnie za 2 tyg bo terminow. Czy to koniec skrzyni?? jestem zalamany :(
No bardzo możliwe że skrzynia umiera,może jeszcze ewentualnie podmień sterowniki skrzyni, ale raczej marne szanse że pomoże.
Sam wg mnie już nic nie zrobisz, jedynie wizyta u specjalisty załatwi sprawę,niestety trzeba mieć ze sobą x000 zł .
Ostatnio edytowane przez cinekpl ; 16-06-2013 o 10:06
Im dalej tym będzie gorzej - bardzo możliwe, że niskie ciśnienie powoduje ślizganie na tarczkach i w końcu auto przestanie jechać.
Rada: jeśli masz warsztat, który wymieni skrzynię za 300zł, to ładuj używkę, którą kupisz za jakieś 1000zł lub nieco drożej. Tylko może się okazać, że skrzynia padnie po roku, ale czasem pada po 3 miesiącach...
Jeśli chcesz mieć zrobiony remont, to koszty są od 3 do 5 tysięcy - raczej bliżej 5, bo polecane jest wymienić konwerter.
I spokój na minimum 180 tys. km (co 60 tys. wymiana oleju i filtra).
Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...
Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
G. K. Chesterton
Podepnę się pod temat z opisem problemu i z pytaniem.
Jeżeli samochód stał nieużywany np. około tygodnia, to po uruchomieniu silnika i próbie ruszenia jest tak, że auto ledwo się toczy, trzeba mocniej przygazować aby ruszyć. Po chwili (2-3 min. zanim wyjadę z garażu podziemnego) jest już ok. Po jedno-dwu dniowym postoju takich objawów nie ma. Gdy po dłuższej przerwie (ok tygodnia) odpalę auto i dam mu kilka minut na postoju, aby sie rozgrzał ruszanie przebiega bez problemów.
Co może dolegać ASB? Równiez - jak u kolegów - problemy z ciśnieniem?
edit
Ponieważ pojawił się przy tej okazji błąd "Smoothnes running" zacząłem szukać i znalazłem taką informację:
The engine smoothness control facility balances out the speed fluctuations of the individual cylinders caused by different injection quantities and degrees of cylinder efficiency. This is achieved by rapid application of controlled corrected injection quantities for each cylinder.
The control is active within a certain engine speed and injection volume range:
- Engine speed range: 450 ... 1500 rpm
- Injection volume range: 2 ... 70 mm^3/stroke/cylinder
The DDE also monitors the correction volumes at injection volumes of above 17 mm^3/stroke/cylinder. Fault codes 1612 and 1613 "Smooth running controller" are stored if a correction volume exceeds 7.5 mm^3/stroke/cylinder (positive or negative). As a result, the converter lockup clutch in the automatic transmission is released to avoid damage to the drive train attributed to torque peaks.
Czyli problem może być związany z wtryskiem paliwa a to skutkuje jakąś blokadą w skrzyni aby zapobiec uszkodzeniom.
INPA rzeczywiście pokazuje mi wartości spoza zakresu w parametrach:
Ansteuerbeginn haupteinspritzung 0-10 a jest -7.85
oraz
Ansteuerbeginn Nacheinspritzung 0-10 a jest - 49.99
Ostatnio edytowane przez Antek ; 28-09-2013 o 20:59
Ja bym obstawiał kiepski olej lub zaklejony filtr oleju.