-
Początkujący Użytkownik
[E32] Szarpanie po wymianie kabli WN
Mam pewien problem z instalacją gazową i kablami WN w M30B35. Instalacja ma kilka lat, jest to bodajże II gen.
Ostatnio wymieniłem kable nie mające czujnika impulsu na takie, które go posiadają. Podłączyłem czujnik i pojechałem na jazdę testową. Sytuacja wyląda tak:
1. Benzyna -- zniknął problem falujących obrotów, silnik pracuje bardzo dobrze, ogólnie zero problemów.
2. LPG -- po wpięciu czujnika impulsu auto zaczęło szarpać przy dodawaniu gazu. Szarpaniu towarzyszy jednoczesny, krótkotrwały spadek obrotów o jakieś 300-500 obr/min oraz zapalenie się na chwilę kontrolki ostrzegawczej (czerwony wykrzyknik w kółku). Praktycznie nie da się jeździć, gdy czujnik jest wpięty. Po odłączeniu szarpanie ustaje.
Czy ktoś miał taki problem z czujnikiem impulsu, lub ma jakieś podejrzenia w czym problem może być?
-
Vip
Vip
Hej, czujnik impulsów nie może mieć w żaden sposób wpływu na gaz. Z czujnikiem masz wtrysk half group, bez czujnika full group. Ktoś kto Ci zakładał instalację tego nie wiedział i teraz po jego wpięciu brak sygnału na wtryskiwacze chwieje Ci pracą kompa gazu. Jedź do kogoś kto ma pojęcie o BMW, bo widocznie wtrysk gazu połączył z wtryskiem benzyny, tylko komp gazu nie obsługuje wtrysku sekwencyjnego w dwóch grupach. Reasumując czujnik ten spełnia rolę pomocniczą, obniżając spalanie benzyny poprzez krótsze i dokładniejsze dawkowanie paliwa. Jednakże bez niego również silnik pracuje poprawnie, tylko, że więcej pali.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum