Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456
Pokaż wyniki od 51 do 56 z 56

Wątek: 2,8 czy 3,0 ?

  1. #51
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    175
    BMW
    G12 740i, ex F10 525d xDrive, E38 728iA
    Skąd
    Iława
    Kolega miał 3.0 w manualu i na trasie paliła mu około litra więcej jak moja 2,8.

  2. #52
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    Spalanie w większych silnikach na trasie jest porównywalne z małymi pojemnościami tylko dlatego , że użyte są inne przełożenia główne, co skutkuje tym , że duży silnik ma o wiele mniejsze obroty niż mały, co znowu jest przekładane na spalanie. Sam mam e34 3.0 V8 z manualem, która na wadze pokazała 1680kg mimo że nie była zalana pod korek i spalanie średnie to 12,8 litra . Na trasie idzie zejść do 9l/100km jadąc te 80-90km/h, ale w mieście musi wszamać bo to 3 litrowy motor i trochę masy wiec 14-15 litrów łyka.
    Ostatnio edytowane przez Kołtun ; 04-01-2012 o 21:58

  3. #53
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    175
    BMW
    G12 740i, ex F10 525d xDrive, E38 728iA
    Skąd
    Iława
    Cytat Zamieszczone przez Kołtun Zobacz posta
    Sam mam e34 3.0 V8 z manualem, która na wadze pokazała 1680kg mimo że nie była zalana pod korek i spalanie średnie to 12,8 litra . Na trasie idzie zejść do 9/100 jadąc te 80-90km/h ale w mieście musi wszamać bo to 3 litry i 14-15 łyka.
    Kolega tym samym potwierdził, to co pisałem wcześniej, że różnica na trasie to ok 1 litra między 2,8 a 3,0. W 9 litrach to mieszczę się bez żadnego spinania, a rekord to 7,2 litra.

  4. #54
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    Cytat Zamieszczone przez kris13 Zobacz posta
    Kolega tym samym potwierdził, to co pisałem wcześniej, że różnica na trasie to ok 1 litra między 2,8 a 3,0.
    Trzeba dodać , że 2,8 a 3.0 to dwie inne epoki silników , ogólnie można by jak już porównywać 2,8 z 3,5 m62 , wtedy różnic może nie być widać .
    Ostatnio edytowane przez Kołtun ; 04-01-2012 o 22:03 Powód: literówki po piwku :P

  5. #55
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    175
    BMW
    G12 740i, ex F10 525d xDrive, E38 728iA
    Skąd
    Iława
    Zgadzam się z Tobą w 100% że to dwie różne epoki silników. Osobiście nie zdecydowałbym się na e38 z V8 ze względu na wyższe koszta eksploatacji.

  6. #56
    Początkujący Użytkownik Awatar Krzysiek730i
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    11
    BMW
    E38 730i
    Skąd
    Kujawsko-pomorskie
    Przyłącze sie do tematu ..ja posiadam 730i i jestem zadowolony.. Fakt że jak kupowałem odrazu miałem w planach v8 i to obojętnie jakiej wielkości byle w dobrym stanie. Kupiłbym nawet v12 jakby sie nawinęło- byle w dobrym stanie.

    Moimi 3 litrami na trasie po polsce potrafi komputer pokazać średenie spalanie 9,5 litra... średnia predkość 90km/h. Potem jak na bane w D wjade to już podskakuje do 11,5 ;)- średnia predkość 120km/h ale dodam że poruszam sie znacznie szybciej niz 120 po prostu nie resetuje danych w kompie..
    Po Polsce w cyklu mieszanym wychodzi mi z tankowań 12,9 do max 13,5 litra /100km.

    I słyszałem też że hamulce padają z przodu w 7-kach..ja mam nowe tarcze zrobiłem już 2500km na nich i sie dopiero farba ochronna na całej powierzchni tarczy starła .. także wszystko zależy od eksploatacji!!!
    Dodam że zawodowym kierowcą jestem trucka heh

    Fakt że utrzymanie wiekszych pojemnosci troszke wiecej kosztuje ale nie są to sumy które powalają - a jaka przyjemność jak sie ma doła i idzie sie do garażu posłuchać v8 :)
    Ostatnio edytowane przez Krzysiek730i ; 05-01-2012 o 10:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •