Strona 10 z 12 PierwszyPierwszy ... 89101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 117

Wątek: Dziwna sprawa e38 3.0 czy 4.0 ?

  1. #91
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Cytat Zamieszczone przez Speedy Zobacz posta
    a u mnie pasuje ten filtr od IX95r
    To nie ma znaczenia - bo teoretycznie wszystkie m60 serwisowane w aso miały dokładany wkład 11421745392 i były przerabiane do wersji OEKO (po 95 roku wkład był już fabrycznie)- ze względu na bardziej ekologiczny filtr oleju.

  2. #92
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    50
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    GDYNIA
    ok ok. To... Ja mam u siebie taką samą sytuację. W dok. i po VINie M60B30. Pod autem 5HP30 i kolektor ...528, pod korkiem od oleju dwa grube łańcuchy. Nie moge za bardzo znalezc nr silnika. Jak najszybciej dostosowac te niby B30 do B40??? Przeplywka, sterownik?, wtryski?.

    Odświeżam z braku konkretnych odpowiedzi... Ktoś ogarnięty mógłby odpowiedzieć co trzeba ??? :D
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 09-01-2012 o 08:04

  3. #93
    Doświadczony Użytkownik Awatar arturo193
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    2,178
    BMW
    W planach E38 750i
    Skąd
    Norwegia
    Cytat Zamieszczone przez Jaca Zobacz posta
    Ktoś ogarnięty mógłby odpowiedzieć co trzeba ???
    No przecież w tym watku są dziesiatki konkretnych odpowiedzi...znajdź numer silnika i będzie wszystko jasne a jak numeru nie ma no to już nie wiem jakim sposobem sprawdzić...chyba tylko ekstremalnym czyli zwalenie głowicy i dokladne pomierzenie.Ale tak jak mówię...skoro kolektor od 4.0,skrzynia od 4.0,przepływka od 4.0...no to raczej jest to 4.0 i bez nr silnika nikt tutaj Ci bardziej konkretnych odpowiedzi nie da.Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez arturo193 ; 08-01-2012 o 22:30
    Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...

  4. #94
    Banned
    Dołączył
    Jun 2008
    Posty
    298
    BMW
    e4444
    Skąd
    z d
    na hamowanie gn....

  5. #95
    wstrząśnięty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    11
    Zaczęło się bicie piany :(
    Gra muzyka

  6. #96
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    Napisze coś z moich doświadczeń. Wiem że poszukując przyczyn mojego złego spalania szukałem co może być nie tak i porównując części 3.0 i 4.0 m60 doszedłem do wniosku że:
    1. przepływomierze w obu wersjach są te same , różnią się chyba tylko w m62
    2. komputer zarówno w m60 i m62 ( bez m62tu) jest taki sam , różnią się numery, ale wkład jest ten sam
    3. numer kolektora dolotowego jest inny
    4. przepustnica ma inną średnicę (w 3.0 mniejsza)
    5. wtryskiwacze w m60 i m62 są zamienne ze sobą inne są chyba w m62tu
    6. o filtrze oleju ktoś już wspominał że nowsze wersje mają filtr o większej średnicy wewnętrznej ( w e34też tak mam mimo iż jest z 92 roku) ale na to nie ma reguły , podejrzewam , że chodzi raczej gdzie była serwisowana
    7. numery głowic są inne (ale w tym wypadku trzeba wziąć pod uwagę , że mogą być głowice z 3.0 na bloku 4.0)
    8. wystające z przodu silnika kawałki uszczelek podgłowicowych mają nabity numer i oznaczenie pojemności
    9. numery kolektorów wydechowych się różnią

    PS.można wykręcić świecę i zmierzyć skok tłoka , przecież to 1,24cm więcej dla m60b40

    co do skrzyni to można ją zmienić z osprzętem tak samo jak się wymienia na manuala ( z wałem wybierakiem biegów i innymi potrzebnymi rzeczami szczególnie mając dawcę
    Ostatnio edytowane przez Kołtun ; 09-01-2012 o 08:02

  7. #97
    Doświadczony Użytkownik Awatar jaro5
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Skąd
    radom
    jeszcze tarcze są większe i guma na wale.jak ma wszystko od 4.0 to stawiam że ma kute auto na 100%:(a to już lipa na całaego

  8. #98
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    50
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    GDYNIA
    Odświeże temat... Czym sie różni 3l od 4l??? chodzi mi konkretnie o osprzęt - sterownik, listwa wtryskowa itd. Że skrzynia jest inna to już wiem. Pytam bo wszystko wskazuje na to że pod maską mam 4.0 ale nie jeździ jak 4.0... w kwitach 3.0, ale np przepływka jest od czterolitrówki... Z góry dzięki za pomoc.

  9. #99
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chytrusek
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    889
    BMW
    e38 740 M62B44
    Skąd
    Krasnystaw
    Cytat Zamieszczone przez Zdzira 850I Zobacz posta
    raczerj prosto to psrawdzić 730i do setki potrzebuje z 8,5-9s a 740i 7,5s
    Tylko w automacie. Z manualną skrzynią jest to 6,6 s w E-32

  10. #100
    Vip Vip Awatar Jakub
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    6,783
    BMW
    BRAK
    Skąd
    Wlkp.Zduny k.Krotoszyna
    W aucie 10-cio letnim pomiary ile do setki to mija się z celem. Nie jedno zdrowe 3.0 pogoni zdechnięte 4.0

    B.-ądź M.-arce W.-ierny
    Opel Signum
    BMW jeszcze kiedyś kupię ;p

    Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •