Tak dla Twojej informacji to w województwie zachodniopomorskim 95% stacji paliwowych na benzynę Niemiecką (nie zależnie od liczby oktanowej 95, 98 czy nawet 100 oktanów), nawet czasami ma ją Orlen. Jest ona zakupywana w rafinerii w Schedt/Oder. Paliwa te np. dla Shell i BP wozi firma Nijman/Zeetank International Transport Sp. z o.o.
A to wynika z prostego rachunku, kosztów wożenia paliwa, 500KM Płock - Szczecin, czy dużo taniej np. Schwedt - Szczecin ok. 50KM. Kiedyś też coś mi się obiło o uszy, że i tak markowe stacje, większość paliw kupują w rafinerii płockiej, a czy ona ma 95 czy 100 oktanów jak V-power racing, to kwestia złożenia odpowiedniego zamówienia u producenta paliw.
Co do paliwa do E38, to w instrukcji oraz na klapce wlewu mam nalepkę z informacją, że można stosować paliwa od 91 do 98 octanów gdzie zalecaną jest 95, oczywiście Bp (minimalna wartość 89 oktanów). Co jednak nie oznacza, że nie można zalać 100, bo dla silnika nie ma znaczenia (odpowiada za to czujniku spalania stukowego). Jak kogoś stać, to kto mu zabroni.