Heh ¶mieszne rzeczy tu niektórzy pisz±: "nala³em i jest mega przepa¶æ", a miota nim jak szatan? :)
Wiêksza warto¶æ oktanowa zawarta w paliwie, nie oznacza ¿e jest to sportowa benzyna, tylko ¿e jest odporniejsza na spalanie stukowe (detonacyjne). W naszych cywilnych beemach nikt nie do¶wiadczy spalania stukowego poniewa¿ silnik ma: ma³y stopieñ sprê¿ania, nie ma do³adowania, ma bardzo zaawansowan± elektronikê steruj±c±, która ca³y czas czuwa nad tym, aby mu siê ¼le nie zrobi³o. Owszem je¶li mamy w aucie dwulitrowy motor, do³adowany ci¶nieniem 2 barów i wystrojony na 500+KM, to benzyna wysokooktanowa jest nawet wskazana, ba bez niej silnik mo¿e zwyczajni wybuchn±æ.
Nam to jednak nie grozi, a mocy te¿ nie przybêdzie.
Tak dla Twojej informacji to w województwie zachodniopomorskim 95% stacji paliwowych na benzynê Niemieck± (nie zale¿nie od liczby oktanowej 95, 98 czy nawet 100 oktanów), nawet czasami ma j± Orlen. Jest ona zakupywana w rafinerii w Schedt/Oder. Paliwa te np. dla Shell i BP wozi firma Nijman/Zeetank International Transport Sp. z o.o.
A to wynika z prostego rachunku, kosztów wo¿enia paliwa, 500KM P³ock - Szczecin, czy du¿o taniej np. Schwedt - Szczecin ok. 50KM. Kiedy¶ te¿ co¶ mi siê obi³o o uszy, ¿e i tak markowe stacje, wiêkszo¶æ paliw kupuj± w rafinerii p³ockiej, a czy ona ma 95 czy 100 oktanów jak V-power racing, to kwestia z³o¿enia odpowiedniego zamówienia u producenta paliw.
Co do paliwa do E38, to w instrukcji oraz na klapce wlewu mam nalepkê z informacj±, ¿e mo¿na stosowaæ paliwa od 91 do 98 octanów gdzie zalecan± jest 95, oczywi¶cie Bp (minimalna warto¶æ 89 oktanów). Co jednak nie oznacza, ¿e nie mo¿na zalaæ 100, bo dla silnika nie ma znaczenia (odpowiada za to czujniku spalania stukowego). Jak kogo¶ staæ, to kto mu zabroni.
Tak sobie czytam ten w±tek i siê zastanawiam czy wiecie ¿e paliwa do tych wszystkich stacji dostarczane s± tylko z dwóch ¿róde³???
Jest to LOTOS i ORLEN a marki czytaj brendy typu BP,SHELL,BLISKA itd to tylko marki a paliwo i tak jest to samo we wszystkich??
Co do ró¿nic w 95 czy 95 plus czy ultimate czy innym badziewiu to powiem wam tak
auto s³uzbowe tankuje na LOTOSIE mamy tam karty paliwowe i tankuje zwyk³ego diesla ¿adne cudo a chodzi w mrozy -20*c bez k³opotów i szczerze to nie wierze ¿e s± a¿ takie straszne ró¿nice w paliwach niby lepszych, bo ile tego uszlachetniacza dodaj± do tony paliwa??? 2%?? wiêc wybaczcie ale w ró¿nice nie wierze
https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW G£ÓWNYCH !!!
____________________________________________
ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
ex - BMW E66 745 Li black metallic
ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic
Wreszcie kto¶ to potwierdza. I oczywi¶cie jak pisa³em wy¿ej ze Schedt/Oder.:p
Dodatkowo dla przyk³adu w Poznaniu jest centrala mieszania gazów (propan-butan) i gazy dostarczane s± do niej z ca³ej europy, tak gdzie oczywi¶cie siê go wydobywa. Tam tankuj± siê cysterny BP, Shell, Orlen Lotos i wszystkie inne.
ja tez wien ze w polsce niewazne czy to statoil czy bp i tak paliwa dostarcza lotos i orlen, a nastepna sprawa, liczba oktanowa w skrocie oznacza jak szybko paliwo jest spalane, dodatkowo paliwa o wiekszej liczbie oktanowej sa mnie kalorycze, niewiem czy wiecie ale w konstrukcji silnika spalinowego benzynowego najlepszym paliwem byla by benzyna o licznie 60-70 oktanow, wtedy spalal by najmniej w stosunku do mocy, niestety pojawia sie cos takiego jak spalanie stukowe co "roz.....sza" caly silnik. Moja 750 pali najmniej na paliwie 92 oktanowym, na 95 jakies 0.5 litra wiecej, na 98 nietestowalem bo jest to tylko marnotrastwo
Ostatnio edytowane przez BOSS ; 18-12-2011 o 23:40
Widzê, ¿e w±tek ogranicza siê do dyskusji na temat liczby oktanowej paliwa, co jest jednym w wielu istotnych parametrów paliwa. Nie musicie mi t³umaczyæ co to jest liczba oktanowa. Je¿eli to by³by jedyny wyznacznik to czemu nie tankujemy wszyscy na Neste, czy innych wynalazkach. Nie chce mi siê juz tematu ci±gn±æ, jak zwykle ka¿dy wie lepiej. Mo¿e siê jeszcze trafi± zwolennicy gazu, którzy napisz±, ¿e wszêdzie jest taki sam i mo¿e w Holandii czy Niemczech te¿ jest taki sam. U mnie kultura pracy silnika na paliwach V power jest znacznie lepsza od innych, co zauwa¿aj± nawet moi znajomi laicy s±dz±c, ¿e co¶ w aucie zmieni³em. Nie piszê tu o przyro¶cie mocy, czy innych bzdurach, chodzi tylko o p³ynno¶æ wchodzenia na obroty oraz bardzo g³adkie obroty ja³owe.
pozdrawiam Bartek
To ja dozuce swojego doswiadczenia.
Zwykle tankuje 95 na orlenie, raz zatankowalem swoje e34 100oktanowka no i jakos lepiej pracowal silnik ale nieznacznie
W skodzie fabi 1.2 (moich starych) przy tankowaniu 98 komputer pokazywal kilka setek mniejszego spalania, kultura niezmienna.
W e38 tankuje 95 na orlenie i u znajomej paliwo z Ukrainy (o wiele taniej) ani spalanie ani kultura nie zauwazalna na dobre czy zle
Kiedys zatankowalem na Lotosie gaz do sierry 2.0DOHC to nie chciala jechac
Mowicie o oktanach ktore sa odporne na spalanie stukowe to dlaczego moje e34 przy gaszeniu na LPG a nawet wrecz wyciagnieciu kluczyka dalej chodzi??
Gaz dopalany stokowo przez ok 3-4s, fakt ze nie sekfencja ale dopala sie stokowo i co wy na to powiecie??
Nie chcialem wypytywac w tym temacie o skutki tylko tak przytoczylem
ale juz napisze ze na pb nie ma objawu i juz nauczylem sie ze odpalam i gasze na pb