Pokaż wyniki od 1 do 10 z 200

Wątek: Wymiana oleju w skrzyni 5hp24. I po skrzyni!

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Cursor, co do skrzyniarza to Dobrus ma racje. To nie jest dynamiczna wymiana, tylko próba dynamicznego zatarcia skrzyni...
    Odnośnie wymiany oleju, to faktycznie fabryczny olej zalewany do skrzyni jest typu "long life", ale to nie zmienia faktu że trzeba go kiedyś wymieniać. W skrzyni panują podobne warunki pracy co w silniku, olej ma tutaj co robić, bo nie tylko smaruje trące o siebie elementy, przenosi moment obrotowy w sprzęgle hydrokinetycznym, ale też chłodzi wnętrze skrzyni i myje ją z opiłków. Po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów stary olej ma zwyczajnie dosyć pracy, a sama praca skrzyni staje się co raz gorsza.

    Acerbus, Ty źle wykonałeś wymianę oleju. Nie ma znaczenia to ile nalałeś oleju. Lejesz tyle ile wchodzi, na odpalonym silniku. Komunikat który Ci wyskoczył, to prawdopodobnie "getribenprogram" (lub coś w tym stylu), a skrzynia pracuje w trybie awaryjnym, tzn jeździ do przodu tylko na trzecim biegu i szarpie przy zmianie przełożeń. Moja rada taka. Weź samochód na kanał, dolej oleju na pracującym silniku (póki się nie zacznie jej ulewać), a następnie zgaś motor i na kilka minut odłącz akumulator. Jest szansa że błąd się zresetuje. Jeśli nie, diagnoza komputerem.

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez Rafciu Zobacz posta
    W skrzyni panują podobne warunki pracy co w silniku,
    warunki pracy są inne. świadczy o tym najlepiej fakt,ze do skrzyni lejemy olej przekładniowy, a do silnikow silnikowy. To dwa zupelnie rozne gatunki oleju stworzone do pracy w zupelnie innych warunkach. w silniku olej pracuje w wiekszej temperaturze ogólnej, i w duzo wiekszych temperaturach lokalnych. na dodatek jest narazony na mieszanie sie z paliwem co bardzo szybko pogarsza jego wlasciwosci. oleje silnikowe mają przede wszystkim tworzyć film olejowy, czyli smarować i chlodzic a oleje przekladniowe (hydrauliczne) mają wykonywać pracę mechaniczną, a przy okazji smarować i chłodzić pracujące elementy.
    Ostatnio edytowane przez dobrus ; 14-12-2011 o 16:57

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2014
    Posty
    11
    BMW
    e38 730d
    Skąd
    chocielewko
    co za głupoty wypisujecie nalepka na skrzyni oznacza olej o przedłużonej żywotności a nie olej na całe życie samochodu. Kto nie wie niech poczyta w specyfikacjach ZF gdzie pisze wyrażnie olej wymieniać co 60.000km

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •