Strona 19 z 20 PierwszyPierwszy ... 917181920 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 190 z 200

Wątek: Wymiana oleju w skrzyni 5hp24. I po skrzyni!

  1. #181
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    No na hamulcu by nie odjechał w ścianę, gazu nie ma sensu dodawać, tylko warto postawić na równej powierzchni samochód, tzn ani przodem albo tyłem w dół czy górę.

  2. #182
    Początkujący Użytkownik Awatar Lech1990
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    75
    BMW
    e38 740iA
    Skąd
    Szczecin
    Tam po vinie znalazłem ze wchodzi 9,7 litra ale to chyba dlatego że jeszcze konwerter swoje bierze.
    W sumie wymiana prosta, ciekawe czy świeży olej nie pogorszy sprawy, bo skoro ten olej co mam jest zmęczony to skrzynia w dupę już dostała. Żeby mi się nie okazało że nagle jest tragedia po wymianie oleju i jeszcze szybciej przyspieszę regenerację

  3. #183
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    Tego nigdy nie zgadniesz, ja wymieniałem olej przy 270 tyś.
    Filtr był jeszcze oryginalny.

    Ok 10l wchodzi przy wymianie dynamicznej, czyli to co jest w całym układzie łącznie z konwerterem.
    Przy statycznej co opisałem wchodzi ok 6l. Taką wymianę warto wykonać 2 razy np. drugi raz za jakiś czas, jak kto woli, 500km 1000km... wtedy będziesz miał wymienione ponad 90% oleju, bo za pierwszym razem wymianiasz tylko 60% oleju. Jest to zalecane dla aut z duzym przebieiem by nie wywołać szoku w skrzyni, że nagle wszystko wypłuszczesz i pozatyka kanały. A tak proces czyszczenia będzie trwał w czasie, stary olej zmiesza się z nowym i będzie mniej agresywny sla uszczelnień.

  4. #184
    Początkujący Użytkownik Awatar Lech1990
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    75
    BMW
    e38 740iA
    Skąd
    Szczecin
    Hmm za jakiś czas spróbuje a co tam raz się żyje, na razie w lutym muszę wymienić odmę zrzucić cały kolektor i wszystkie uszczelki zrzucić bo jak mam zimny silnik to trzepie nim niemiłosiernie mruga wypadania zapłonów a jak kreska od temp stanie po środku to wszystkie objawy znikają i chodzi równo i tak za każdym razem. Im zimniej np w mrozy to telepie nim gorzej. Mechanik mówił że przede wszystkim odma bo jakaś opocona olejem jest i uszczelnić kolektor wraz z myciem przepustnicy

  5. #185
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    No zapewne łapie lewe powietrze.
    Co do skrzyni, jak masz zamiar wymianiać olej to wstrzymaj się z ostrą jazdą, bo szkoda tarczek palić.

  6. #186
    Początkujący Użytkownik Awatar Lech1990
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    75
    BMW
    e38 740iA
    Skąd
    Szczecin
    No Ok ja i tak teraz troche auto odstawiłem i więcej czasu stoi w garażu kwestia budżetowa czas trochę kasy odkładać bo wszystko przepalałem w powietrze.
    Ale dzięki za radę i instrukcję przekonałem się że spróbuje to wymienić sam.

  7. #187
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Tak jak było napisane w tym temacie, jeżeli ktoś przespał wymiany I jest bardzo źle, to po wymianie może coś wypłukać, potem przytka płytę sterującą I stracisz biegi lub zacznie mocno szarpać.

    Musisz się z tym liczyć.
    pozdrawiam Bartek

  8. #188
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    381
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530i M54, E65 750i
    Skąd
    Poltoriko
    Żebyś nie płakał po wymianie tym bardziej, że nie masz o tym zielonego pojęcia to napisz do ZF Berlin przygotuj 2,5 kobla i poleć do specjalistów.
    Broń Masowego Wyprzedzania

  9. #189
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kamiloo_
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    423
    BMW
    e38
    Skąd
    Mazury
    Kolega Bartos doskonale opisal wymianę tak właśnie robią warsztaty i serwisy ale biorą swoje za robociznę i to nie jest 100 zł . jak nie chcesz przeplacac masz jak i gdzie zrób to samemu.. Ja miałem podobny dylemat wymieniłem olej w serwisie i skrzynka chodzi idealnie miałem czarny olej a po rozebraniu skrzyni wyszło że mam opilki metalu ...

    Wysłane z mojego IdeaTabA1000-F przy użyciu Tapatalka

  10. #190
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,526
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Ja miałem olej od nowości nie wymieniony przebieg 330 000 a przy spuszczeniu okazało się że jest jak smoła ake nie śmierdział i nie było opiłków, ale nic sie nie dzieje. Zawsze jest ryzyko zwłaszcza przy dużym przebiegu wiec trzeba byc gotowym na to ze kiedys skrzynia będzie mieć dość

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •