Strona 18 z 20 PierwszyPierwszy ... 81617181920 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 200

Wątek: Wymiana oleju w skrzyni 5hp24. I po skrzyni!

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mcdziubek
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    648
    BMW
    Ex E38 740i 4.4 - F10 528i 3.0
    Skąd
    Windsor and Slough
    Blog
    1
    Czyli warto spróbować? Ale czy zlac wszystko czy zlac tylko te 6?

    Chyba najlepiej będzie spuscic trochę okolo litra sprawdzić olej w przeźroczystej butelce. Jesli będzie czarny to doleje świeżego tylko to co brakuje i juz nie bede ruszał. Jesli będzie czerwony i nie spalony to spuszcze wszystko i wymienie filtr. Chyba to najlepsze rozwiązanie.
    Ostatnio edytowane przez mcdziubek ; 02-05-2014 o 23:39
    Toyota Prius 2014 1.8 CVT Hybrid.
    E38 740i V8 ma nowego Pana.

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar Martynka
    Dołączył
    Dec 2013
    Posty
    1,232
    BMW
    735 iL
    Skąd
    Zabrze
    Ja zawsze gdy nie znam historii skrzyni robię kilkukrotne płukanie, zlewam syf który tam jest i zalewam nowym, zrobię parę setek i powtórka, a potem jeszcze raz, i dopiero potem filtr i nowy olej, w życiu skrzynia się od tego nie popsuła, wręcz przeciwnie.
    Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...

  3. #3
    Początkujący Użytkownik Awatar Lech1990
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    75
    BMW
    e38 740iA
    Skąd
    Szczecin
    Mam do Was pytanie bo trochę poczytałem ale aż sam się pogubiłem

    Moja skrzynia ma nalatane 240 tys km 5hp24 , jak jeżdżę spokojnie to zmienia dosc przyzwoicie biegi ale jak latam gwałtowniej to szarpie głównie z 3 na 4 bieg i z 4 na 5.
    Pojechałem do mechanika żeby zobaczył stan oleju bo pewnie niemiec nigdy nie wymienił, stan był ok ale mechanik powiedział że olej czarny śmierdzący i żeby nie ruszał bo skrzynia jest w stanie agonalnym, że jak zaczne spokojnie jeździć to z 30 tys może jeszcze zrobie i remont.

    I teraz pytanie pakować się w wymianę oleju z średnio 800 zł czy ujechać skrzynię do końca i odkładać te pieniądze na remont, bo trochę szkoda wpakować 800 w błoto co i tak nie da żadnych pozytywnych skutków a może się tylko okazać że skrzynia zamiast zrobić 30 tys klęknie za dwa tygodnie

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    na starym oleju szybciej wykończysz skrzynie, jak jest śmierdzący to może znaczyć, że jest przepalony

    koszta wymiany podałeś trochę za wysokie.
    Np.
    filtr mann z uszczelką 90zł
    6l oleju Mobil LT ok 180zł

    razem ok 270zł

    liczę wymianę w własnym zakresie
    -wypuszczenie starego oleju,
    -odkręcenie miski i wymiana filtra i uszczelki
    - nalanie nowego oleju
    -odpalenie silnika i na ciepłym doolanie oleju do przelewu.

  5. #5
    Początkujący Użytkownik Awatar Lech1990
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    75
    BMW
    e38 740iA
    Skąd
    Szczecin
    Powiem szczerze że nie umiem wymieniać oleju w automacie na zasadzie tych jakiś zmian biegów itd itd, zawsze miałem manuala i tam wymiana była banalna zlanie oleju i korkiem kontrolny uzupełnienie do momentu przelewu i tyle, a tutaj czytałem że trzeba auto odpalać i zastosowac jakąś sekwencję i znajac życie zrobiłbym to samo co osoba która kiedyś tam zakładała ten temat

    Takze ja musiałbym wliczyć koszta wymiany

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    To nie jest trudne, ja też pierwszy raz to robiłem w automacie i od razu banan na twarzy.

    Już piszę.

    Masz ciepły silnik i olej
    odkręcasz korek z miski by wypuścić stary olej
    potem odkręcasz po kolei śruby z miski i zdejmujesz miskę
    filtr oleju jest przykręcony na jednej śrubie, odkręcasz ją i wyjmujesz filtr, jest wsadzony kołnierzem w sterownik, tylko ostrożnie bo jak wyciągniesz filtr to jeszcze trochę oleju się wyleje.

    zakładasz oring na nowy filtr i smarujesz olejem ten oring i wciskasz filtr w swoje miejsce i przykręcasz śrubkę

    teraz myjesz miskę i magnesy w niej, tak by była czysta i nie było opiłków
    kładziesz nową uszczelkę na miskę i przykręcasz ją, najlepiej to na krzyż jechać ze śrubami i potem podokręcać z wyczuciem.

    korek w misce masz już zakręcony więc odkręcasz korek z boku bloku skrzyni zaraz nad miską o ile pamiętam to po prawej stronie w tylnej części.
    najlepiej strzykawką wlewasz olej do skrzyni aż się przeleje

    zakręcasz korek wlewowy, może być luźno i odpalasz silnik
    po odpaleniu silnik nie powinien się nagrzać więcej niż do 1/4 skali a ty zmieniasz kolejno biegi P, R, N, D przytrzymując na każdym położeniu z parę sekund tak by olej się rozprowadził

    potem przełączasz na P i zostawiasz uruchomiony silnik
    idziesz pod auto, odkręcasz korek wlewowy i na uruchomionym silniku dolewasz oleju, wejdzie ok 1,5l (więc lepiej mieć więcej niż 6l bo tyle wchodzi, najlepiej ok 7)

    jak się przeleje to zakręcasz korek i robisz na spokojnie rundkę po osiedlu, skrzynia już powinna lepiej działać,

    potem odstawiasz samochód jak ostygnie tak do max 1/4 skali na zegarze to na załączonym silniku i w pozycji P odkręcasz korek wlewowy i patrzysz, jak cieknie olej to zakręcasz, jak nie cieknie to dolewasz do przelania i zakręcasz.

    Sprawdź sobie jeszcze w między czasie czy z miski z uszczelki nie kapie i to już koniec, olej wymieniony.
    Ostatnio edytowane przez Bartos ; 05-01-2017 o 22:25

  7. #7
    Początkujący Użytkownik Awatar Lech1990
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    75
    BMW
    e38 740iA
    Skąd
    Szczecin

    Post

    Hmm w sumie niby nic trudnego a powiedz mi czy jak auto stoi i jest moment że odpalam auto i lece po kolei P R N D czy dodaje gazu czy trzymam na hamulcu .
    Czyli włączam P trzymam na hamulcu tak koło 30 sekund włączam R też 30 sekund na hamulcu itd czy puścić hamulec i dać jej szanse na tych obrotach bez gazu kręcić się

    9.70l (A5S 440Z Auto) według vinu ma mi wejsć 9,7 litra oleju i taka skrzynia czyli jak mniemam 5hp24
    Załączone miniatury Załączone miniatury vin e38.jpg  
    Ostatnio edytowane przez Lech1990 ; 29-01-2016 o 12:12

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    No na hamulcu by nie odjechał w ścianę, gazu nie ma sensu dodawać, tylko warto postawić na równej powierzchni samochód, tzn ani przodem albo tyłem w dół czy górę.

  9. #9
    Początkujący Użytkownik Awatar Lech1990
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    75
    BMW
    e38 740iA
    Skąd
    Szczecin
    Tam po vinie znalazłem ze wchodzi 9,7 litra ale to chyba dlatego że jeszcze konwerter swoje bierze.
    W sumie wymiana prosta, ciekawe czy świeży olej nie pogorszy sprawy, bo skoro ten olej co mam jest zmęczony to skrzynia w dupę już dostała. Żeby mi się nie okazało że nagle jest tragedia po wymianie oleju i jeszcze szybciej przyspieszę regenerację

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    Tego nigdy nie zgadniesz, ja wymieniałem olej przy 270 tyś.
    Filtr był jeszcze oryginalny.

    Ok 10l wchodzi przy wymianie dynamicznej, czyli to co jest w całym układzie łącznie z konwerterem.
    Przy statycznej co opisałem wchodzi ok 6l. Taką wymianę warto wykonać 2 razy np. drugi raz za jakiś czas, jak kto woli, 500km 1000km... wtedy będziesz miał wymienione ponad 90% oleju, bo za pierwszym razem wymianiasz tylko 60% oleju. Jest to zalecane dla aut z duzym przebieiem by nie wywołać szoku w skrzyni, że nagle wszystko wypłuszczesz i pozatyka kanały. A tak proces czyszczenia będzie trwał w czasie, stary olej zmiesza się z nowym i będzie mniej agresywny sla uszczelnień.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •