Wiele skrzyń które wracały do nas od skrzyniarzy zalane były później olejem LT71141(wg zalecenia skrzyniarzy) zamiast Dexronem i śmigają bez zarzutu.
Wiele skrzyń które wracały do nas od skrzyniarzy zalane były później olejem LT71141(wg zalecenia skrzyniarzy) zamiast Dexronem i śmigają bez zarzutu.
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
Dzieki za info...narazie do wiosny nie wybieram sie w cieplejszą czesc Europy :D ale jak będę jechał na wiosnę i zdecyduję się na servis ZF a jesli nadal będę posiadał moją E38 to raczej tak będzie i zadzwonię do nich najpierw i myślę,że nie będą mieli nic przeciwko jezykowi angielskiemu...ale gdyby nie było chętnego na rozmowę w angielskim to wtedy poproszę Cię o napisanie maila do nich.To co chciałbym zrobić to to co ten koleżka na linku... http://www.bimmerboard.com/forums/posts/527361 czyli wymiana oleju całkowita plus wymontowanie i dokładne wymycie plyty sterującej.Skrzynia 5HP19...Dziekuję i Pozdrawiam.
Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...
pod elblągiem (przy krajowej 7) jest ASJ autoservice który wymienia dynamicznie za 310 pln/statycznie za 185. wymiana jest robiona z pomiarem temperatury oleju - kolega zmienial tam w swoim amerykancu i jeździ już parę m-cy - bardzo zadowolony - sam wybieram się po nowym roku
To może co poniektórym pomóc http://blog.bavauto.com/11194/bmw-di...ce-auto-trans/
Panowie ma ktoś może link do tematu z wymiana oleju w 5hp18 bo nie mogę znaleśc?
Z góry dziękuję.
Masz na myśli TAKIE COŚ ?
Bardziej miałem na myśli coś w stylu: zdjecia i opis jak to robiłem ale to co mi wyslałeś napewno wiele pomoże :)
dzieki.
U mnie olej w skrzyni wymieniony(statycznie) Zlane ok 4l , weszło ponad 5l. Oczywiscie w skrzyni nic niepokojacego sie nie dzialo, czasem szarpnela albo przeciagnela. Olej po 100 tys. km ciemny ale bez szlamu. Narazie skrzynia zmienia biegi "delikatniej" jeszcze zobaczę rano jak będzie zimna po nocy.
Narazie efekt wymiany dalej pozytywny....
Uwaga: w kilku hurtowniach stwierdzili iz "katalog" pokazuje ze olej mobil atf 320 to to samo co mobil atf lt 71141 - nic bardziej mylnego !!!
Ostatnio edytowane przez doman ; 14-01-2013 o 01:19
Dla tych, którzy twierdzą, że oleju się nie wymienia, niech mój błąd będzie przykładem.
Miałem auto pół roku, zrobiłem około 10 tyś kilometrów. Wszystko było ok. W końcu zaczął się problem szarpania, ale tylko w momencie kiedy skrzynia wrzucała 5 bieg. I redukowała z 5 na 4. Zacząłem zbierać się na wymianę oleju i jak to bywa, na zbieraniu się skończyło. Później co raz częściej występowało szarpanie przy redukcji biegów, później skrzynia głupiała, po redukcji i np. wyprzedzeniu nie chciała wrzucać 5 biegu, musiałem jej pomagać tiptronic'iem albo zwyczajnie czekać kiedy łaskawie zmieni bieg. W końcu wystąpił problem z ruszaniem. Auto zachowywało się jakby cały czas był zaciągnięty ręczny hamulec. Na desce w dalszym ciagu zero błędów. Auto wylądowało u mechanika, na podnośniku okazało się, że skrzynia jest zalana olejem i dopiero jak wrzuciliśmy drive i podnieśliśmy ją na podnośniku wyrzuciła błąd. Na tym zakończyła się jazda tego auta. Diagnoza: pęknięty kosz forwardu. Koszt: wymiana kosza i tarcz 3 tyś zł , generalny remont 4 tyś zł. Decyzja:.... szukamy drugiej skrzyni.... przerobiłem już dwie, a auto od 4 miesięcy stoi na placu i czeka na trzecią.
Także dobra rada, olej w automacie się wymienia, najlepiej w dobrym serwisie, wcześniej miałem e39 3.0d też w automacie i olej wymieniali mi debile, a nie mechanicy(nawet tego nie wiedziałem). Dopiero po jakimś czasie wyszło, że robili sobie jazdy próbne praktycznie bez oleju i testowali ile dolać. Auto zmieniło właściciela (sprzedałem dobremu koledze). nie minął miesiąc zaczęło się szarpanie i przeciąganie biegów. Nie muszę chyba mówić jak głupio się czuje człowiek sprzedając ( z jego punktu widzenia ) idealny samochód, który okazuje się nie do końca sprawny.
Wszystkie miały pęknięty kosz?
Hmmm...
Wydaje się, że właściciele samochodów jeszcze nie są gotowi, żeby uwierzyć w "zużycie skrzyni automatycznej" -- myślą, że awaria skrzyni to przypadek, a nie zużycie.
Dowodem tej niewiary są kolejne używane skrzynie, które pakują do swoich aut w nadziei, że szybko uda się trafić na sprawną.
Mam złą wiadomość: Większość skrzyń do E38 ma ponad 200 tys. km i trudno trafić na sprawną.
Skrzynia automatyczna ZF 5HP24 ma fabryczną żywotność (bez wymiany oleju) 240 000 km. Tylko że potem nadaje się do regeneracji, a nie wymiany oleju.
Przebieg między wymianami oleju to 60 000 km. Graniczny (zależnie od warunków pracy - teren górzysty, przyczepa) to 100-160 000 km.
Automatami często zajmują się ludzie niewyszkoleni.
Dzięki nim ja będę miał tanie skrzynie do regeneracji i wielu klientów.
Pełna regeneracja (skrzynia już wyjęta) to około 4000zł. Używki bez gwarancji sprzedają za 1200-2500zł.
Teraz policzcie, co się opłaca -- a czas to pieniądz.
Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...
Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
G. K. Chesterton