Strona 10 z 20 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 200

Wątek: Wymiana oleju w skrzyni 5hp24. I po skrzyni!

  1. #91
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mcdziubek
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    648
    BMW
    Ex E38 740i 4.4 - F10 528i 3.0
    Skąd
    Windsor and Slough
    Blog
    1
    czy wymiana statyczna dwa razy moze byc wykonana tego samego dnia czy nalezy odczekac i zrobic np. 100 kilometrow?

    znalazlem cos takiego

    http://www.bimmerboard.com/forums/posts/527361

    jadac na urlop do Polski jezdzimy przez Hannover i Dortmund. Wynajme pokoj w hotelu i dam skrzyni nowe zycie w serwisie ZF.
    Ostatnio edytowane przez mcdziubek ; 14-10-2012 o 20:14
    Toyota Prius 2014 1.8 CVT Hybrid.
    E38 740i V8 ma nowego Pana.

  2. #92
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    27
    BMW
    e60 545i
    Skąd
    Gdańsk
    Cytat Zamieszczone przez mcdziubek Zobacz posta
    czy wymiana statyczna dwa razy moze byc wykonana tego samego dnia czy nalezy odczekac i zrobic np. 100 kilometrow?

    znalazlem cos takiego

    http://www.bimmerboard.com/forums/posts/527361

    jadac na urlop do Polski jezdzimy przez Hannover i Dortmund. Wynajme pokoj w hotelu i dam skrzyni nowe zycie w serwisie ZF.

    http://www.zf.com/brands/content/en/...nging_kit.html


    Oil change for ZF's automatic passenger car transmissions


    Every Oil Change Kit contains only ZF original parts.
    Only a regular oil change will guarantee the outstanding shift comfort and performance of ZF automatic transmissions.
    Lifetime oil filling may well ensure the transmission continues to operate but the oil will age through heavy usage, temperature changes, and chemical processes. The specifically matched oils, ZF-LifeguardFluid, will help to minimize wear on heavily loaded components in ZF automatic passenger car transmissions and restore shift comfort.
    Regular maintenance intervals will substantially increase the automatic transmission's service life and, precisely for that reason, ZF recommends a regular oil change every 80 000 km.


    w skrocie zmieniac co 80k km - zalecenia producenta.

  3. #93
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    51
    BMW
    E38 730i 1996
    Skąd
    Szczytno
    Witam!
    Czytając cały post i słuchając wypowiedzi ludzi o tym żeby nie wymieniać oleju są po prostu bez podstawie. Po prostu trzeba to wykonać odpowiednio i nieważne czy w ASB czy we własnym garażu. Wymieniałem olej w kilku automatach w własnym BMW tez planowałem ( Ale samochód skończył żywot na bandzie :/ ). A mianowicie wracając do tematu zasada jest jedna i prosta trzeba za każdym razem wykonać płukanie skrzyni i ja od szlamić. Olej jak każdą inna ciecz po przepracowaniu zostawia szlam. Po wymianie samego oleju i braku płukania to wszystko może pozatykać zawory w skrzyni automatycznej które są bardzo na to czułe. Komuś kto nie wierzy proponuje zastosować nawet w silniku płukankę która zalewa się do silnika na około 10-15 min przed spuszczeniem oleju. Efekt naprawdę jest widać przy spuszczaniu. I taka sama płukane lub specjalna do skrzyń automatycznych trzeba zastosować. Dużo pomaga i skrzynia nie umiera po kilku dniach. Nie będę już wspominał o odpowiednim napełnieniu skrzyni olejem do odpowiedniego poziomu. Pozdrawiam

    P.S.
    A dla kolegi który pisze o tym ze olej w skrzyni powinien wyglądać tak samo po 2 i po 10 latach radze trochę poczytać i pouczyć się o przepracowaniu płynów eksploatacyjnych. Bo skoro tak to w silniku tez nie wymieniaj :). A każdy olej czy w skrzyni czy w silniku jest pod wpływem rożnych temperatur i zużywa się jak każda cześć w samochodzie, pod wpływem pracy także traci swoja lepkość.
    Ostatnio edytowane przez Bartosz_se ; 03-12-2012 o 18:40

  4. #94
    Zaawansowany Użytkownik Awatar SIWEK30283
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    273
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    Wrocław
    Panowie mam skrzynie 5hp24 po zakupie auta i sprawdzeniu stanu oleju okazało się że było za mało ok 1l uzupełnione auto jeździ jakieś pół roku i się zaczęło , od około roku szarpie przy zmianie z 1/2 i redukcji z 2/1 na nagrzanym silniku zaznaczam i nie zawsze szarpie , pozostałe biegi chodzą bardzo ładnie.
    Co robić w takim przypadku wymieniać olej nie wymieniać no i czy nic bardziej nie klęknie jeśli będe się tak dalej poruszał .
    O pomoc proszę kogoś kto wie co mówi bo po przeczytaniu tematu ...:D

  5. #95
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    51
    BMW
    E38 730i 1996
    Skąd
    Szczytno
    Cytat Zamieszczone przez SIWEK30283 Zobacz posta
    Panowie mam skrzynie 5hp24 po zakupie auta i sprawdzeniu stanu oleju okazało się że było za mało ok 1l uzupełnione auto jeździ jakieś pół roku i się zaczęło , od około roku szarpie przy zmianie z 1/2 i redukcji z 2/1 na nagrzanym silniku zaznaczam i nie zawsze szarpie , pozostałe biegi chodzą bardzo ładnie.
    Co robić w takim przypadku wymieniać olej nie wymieniać no i czy nic bardziej nie klęknie jeśli będe się tak dalej poruszał .
    O pomoc proszę kogoś kto wie co mówi bo po przeczytaniu tematu ...:D

    Przeczytaj mój post i obejrzyj zdjęcia z tego linku który jest poście nad mną http://www.bimmerboard.com/forums/posts/527361. Tu go podaje żebyś nie szukał. Zobacz jak wygląda skrzynia wewnątrz i sam podejmij decyzje. Jestem studentem Mechaniki i budowy maszyn. Troszkę wiedzy uważam ze posiadam. I bujda z opinia o nie wymienianiu oleju jest straszna. Druga sprawa nierób tego na szybko tylko spokojnie wraz z płukaniem żeby nie został szlam który po wymianie oleju może Ci bardzo szybko pozatykać te wąskie kanały nie mówiąc już o zaworach i innych elementach takiej skrzyni.
    Pozdrawiam

  6. #96
    Zaawansowany Użytkownik Awatar SIWEK30283
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    273
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    Wrocław
    Będzie bolało coś czuje chyba przejadę się do jakiegoś zakładu niech się przejadą może jakąś opinie wydadzą , głównie chodzi mi o koszty takiej roboty grudzień to słaby miesiąc oj słaby!

  7. #97
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Bartosz z całym szacunkiem wobec Ciebie i wobec Twojej olbrzymiej wiedzy ,ale "nie ucz ojca dzieci robić" .:D

    Na tym forum jest opisana dogłębnie sprawa wymiany lub niewymiany oleju w automacie.

    Wielokrotnie wymieniałem w automacie olej bez żadnego płukania i skrzynia działa aż miło ,a jak juz piszesz o kanałach w skrzyni ,to nie są takie małe żeby sie od razu zatkały ,bez przesady

  8. #98
    Zaawansowany Użytkownik Awatar SIWEK30283
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    273
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    Wrocław
    Ale jak zaczyna szarpać to już po temacie chyba co?

  9. #99
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,880
    BMW
    750iL
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    nie, ja zmienilem i nie szarpie

  10. #100
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jaguar15
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    112
    BMW
    728ia e38
    Skąd
    Olsztyn
    wow ostry temat. Widzę rózne opinie jezeli chodzi o wymiane, osobiscie uwazam ze powinno sie wymieniac olej w skrzyni biegów, i popieram tych co mają takie samo zdanie.
    Tak jak piszecie są dwie metody zmiany oleju.
    -Ststyczna (czyli częsciowa wymiana oleju w skrzyni), Jezeli dokonywano by takiej wymian regularnie czyli np co 60tys, skrzyni nie powinno sie nic stać, i powinna nam służyc dosyć długo.
    -Dynamiczna (czyli wymiana, podmiana oleju) do tego jest nestety potrzebny sprzet który podczas pracy skrzyni wyciąga nam olej i zalewa go nowym) jest to wymiana bardziej kosztowna poniewaz zuzywa sie do niej wiecej oleju a nizeli skrzynia ma pojemnosć. (na marginesie napisze ze np stare maszyny, które były wyposazone w sprzegło hydrokinetyczne, zmiennik momentu, potocznie zwany gruchą, miały korek którym mozna bylo spuscic olej, i wtedy bylismy w stanie wymienic olej sami. Bo tak naprawde wymiana statyczna nie obejmuje wymiany oleju lktóry znajduje sie w sprzegle hydrokinetycznym, dopiero po odpaleniu silnika olej zaczyna byc pompowany, czyli znajduje sie w obiegu.
    Jezeli chodzi o szlam, tak napewno istnieje cos takiego, ale tylko w skrzyniach które nie były "serwisowane" jezeli ktos systematycznie wymienia olej chociazby metodą statyczną co 60tys km, i skrzynia posiada filtr , taki szlam nie powinien wystepowac, filtr tez musi pracowac, od tego on jest. :)
    Nie wymienianie oleju powoduje przede wszystkim, zuzywaniem sie pompy oleju, która nie ma odpowiedniego smarowania, co dalej idzie daje negatywne skutki, i spada automatycznie cisnienie oleju w skrzyni, przez co zuzywają sie tarcze sprzegłowe które własnie tym cisnieniem które wytwarzapompa są zaciskane, a jezeli cisnienie spada automatycznie tarcze z mniejszą siła są dociskane, tarcza ma uslizg, zuzywa sie, powstają zanieczyszczenia, tzw szlam o którym piszecie. I własnie te szrpanie jest spowodowane juz słabym cisnieniem w skrzyni, poniewaz kosze sprzegłowe które są odpowiedzialne za poszczególne biegi nie są w stanie dosyc szybko sie napełnic olejem , jest zwłoka,jest szarpniecie. THAT'S AL
    Nie wiem jezeli te argumenty nie są wystarczające do potwierdzenia tezy ze olej wymieniamy, to niech przedstawi kontrargumenty odnosnie zostawienia skrzyni w spokoju ;)
    Nie wiem czy w miare zrozumiałe, jezeli nie to wybaczcie ;)
    Be My Wife
    728iA e38 arktissilber metallic, e30 m-tech II m52b28tu diamantschwarz
    Cztery koła szóstka w rzędzie i polatac można wszędzie ;)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •