-
Doświadczony Użytkownik
Moja smutna historia z Bmw 750i E32.
Witajcie, opiszę Wam moją historię z Bmw, będzie to jako tako pożegnanie z marką. Auto dostałem w spadku po moim Tacie w 2007.r. Auto było trochę zaniedbane lecz bez tragedii. Przez 4 lata inwestowałem w auto co miesiąc średnio ok.1000zł. Przez pierwszy rok auto jako tako jeździło, małe wycieki itd, ale ogólnie jeździło. Po tym roku to co zaczęło się dziać z autem to istna tragedia. Były takie momenty, że bałem się wyjechać w trasę 16km bo myślałem, że wrócę na lawecie. Notorycznie miałem problem z odłączającą się połową silnika mimo wymienionych na nowe świec, kabli, uszczelek pod kolektorami ssącymi. Później pojawił się problem z szarpiącą skrzynią biegów, z wydechem, z tylnym zawieszeniem (gruchy nivo). Na maskę ktoś wylał ki jakiś kwas i zszedł lakier, a na parkingu jakiś pacan wjechał mi w tylne boczne drzwi i uciekł. Ostatnio byłem u mechanika i postawił diagnozę, że prawdopodbnie mam rysę albo jakieś małe pęknięcie na szóstym cylindrze w prawej głowicy, i dlatego odłącza przy zagrzanym motorze. Załamałem się całkowicie, lecz również uświadomiłem sobie, że jakich pieniędzy bym nie włożył to i tak ze starej dupy osiemnastki nie zrobię. Moje E32 schowałem w garażu i będzie czekać na lepsze czasy. Tym czasem zmieniam markę w kierunku Audi A8 D2 4.2 LPG 2001.r. Zmieniam markę na Audi ponieważ mam jakiś mały uraz do Bmw, a poza tym E38 nie podoba mi się tak jak D2. E32 naprawdę nie katowałem i obchodziłem się jak z jajkiem. Może uważacie, że to poprostu jakieś głupie żale itd, ale opisałem swoją historię z Bmw. Mam nadzieję, że na forum nadal będę mógł się udzielać, ponieważ ktoś mądry napisał kiedyś, że "Forum to ludzie, a nie samochody"
-
Zaawansowany Użytkownik
szukałem A8 D2 4.2 i naprawdę cieżko dostać zadbaną
i te modele wyglądają jak wydłużone A4 b5 ... wnętrze też za bardzo się nie rózni
;)
-
Vip
Vip
No cóż to powiedzieć,szkoda że tak się zniechęciłeś do auta.Od razu było silnik wymienić....
Audi wygląda spoko,oby się psuło mniej niż e32;)!!
-
Doświadczony Użytkownik
Ja już znalazłem odpowiednią A8 myślę, że pochwalę się po zakupie. A mi się podoba takie wydłużone i poszerzone A4 :)
-
Zaawansowany Użytkownik
Audi A8 ... hmm owszem wygląda jak wydłużone A4 ale do mnie ten kształt też przemawia jakbym miał mieć audi to właśnie A8
-
Konto zablokowane
Współczuję Ci na prawdę,ja też mam duży problem z moim samochodem i wiem co to znaczy :( (myślę że szybko się to skończy),lecz ja się nie poddaję i inwestuję w moje autko bo kocham ten samochód i na pewno nie zamienił bym nigdy 7er na jakieś inne autko.Mam nadzieję że twoje autko wreszcie odżyję i będziesz dalej cieszył się radością z jazdy :)
Pozdrawiam.
-
Zaawansowany Użytkownik
koledzy moim następnym autkiem po e65 też będzie a8 d3 po 2005 czyli z dużym nosem 4,2tdi oczywiście
-
użytkownik
HHHHMMMMM no nie wiem czy do końca wybór Audi to taki dobry wybór
- aluminiowa karoseria - jak bezwypadek pół biedy, jak powypadkowe to bardzo trudno pospawać i musi to zrobić fachowiec
- zawieszenie - bardzo komfortowe ale dużo bardziej skomplikowane jak np w e38 i wiele więcej nakładu potrzeba na naprawy niż w BMW
"W Audi A8 dość szybko zużywają się elementy wielowahaczowego zawieszenia, którego naprawa może wynieść ponad kilka tysięcy złotych. Najczęściej wybijają się tuleje wahaczy z przodu i z tyłu, uszkodzeniu mogą ulec też łączniki stabilizatora, a nawet same wahacze."
- spalanie - silniki 4,2 to najbardziej udana i zalecana jednostka do tego auta ale czy z gazem bedzie hulało jak trzeba to tez wielka niewiadoma a i koszty mogą być spore przy naprawie.odradzam jednostki 2,5 i 3,3 TDI,
"Tu najczęściej zawodzą świece żarowe, symptomami takiej usterki mogą być trudność z opaleniem silnika, zwłaszcza na mrozie.Słabym punktem motorów TDI w A8 są też podatne na awarie pompy wtryskowej. Wycieki z silnika mogą z kolei świadczyć o zużyciu separatora oleju lub uszczelniacza wału korbowego. Jedną z najbardziej kosztownych awarii nękających diesle w Audi są wycierające się krzywki wałków rozrządu."
- koszty ogólnie utrzymania - wg mnie będą sporo większe niż w e32 i w e38 jak trafisz na auto z nienajlepszą historią i niedokońca zadbane
- bardzo czesta awaria w tym modelu do defekt wentylatora
zaletami A8 jest
- napęd na 4 koła
- aluminiowa konstrukcja odporna na rdze
Szczerze wątpie abyś mniej dokładał do Audi niż do e32,zważywszys na powyższe fakty
CYTATY pochodzą z http://autokult.pl/2011/04/30/audi-a...rie-i-problemy
bardzo dobre porównanie A8 i BMW e38
ale wybór nalezy do Ciebie :)
Ostatnio edytowane przez ADASIO ; 12-12-2011 o 18:16
https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH !!!
____________________________________________
ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
ex - BMW E66 745 Li black metallic
ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic
-
Vip
Vip
Hej, faktycznie miałeś troche pod górkę, ale chyba wszyscy z nas, którzy posiadają trochę auto mieli przygody. W każdym razie powodzenia z Audi, musisz się tylko przygotować na notoryczną zmianę zawieszenia, w e32 jest pancerne, te gruchy nivo to pikuś przy zawiasie w Audi. Mój szef jeździ A8, wymiana zawiasu dwa razy do roku, mało nie jeździ jakieś 30 tyś rocznie. Ale nie ma aut bez wad. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego.
Ostatnio edytowane przez ttrol ; 12-12-2011 o 18:12
pozdrawiam Bartek
-
Doświadczony Użytkownik
Silniki 4.2 z Audi to jedne z najlepiej znoszące LPG na rynku. Auto jest bezwypadkowe (byłem z właścielem w Aso) myślę, że jeśli będę miał dobry egzemplarz to będę mniej dokładał jak do E32.
Ostatnio edytowane przez BOSS ; 13-12-2011 o 20:23
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum