Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: [E38] aftermarket radio

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar neonunit
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    391
    BMW
    '95 740i
    Skąd
    Poznań/Łódź

    [E38] aftermarket radio

    Po rozważeniu wszelkich za i przeciw podjąłem decyzję o wymianie panelu z radiem w swojej e38 (kaseciak + ekran 4:3) na zupełnie nowe radio.
    Ja wiem, że to nie będzie wyglądać tak dobrze jak oryginał i w ogóle, ale: a) kaseciak nie działa b) zmieniarka nie działa c) wyświetlacz nie działa (i nie da się go już zreanimować, tak mi powiedziano w serwisie). Koszty napraw lub części z innych E38 przekroczą koszt nowego radia a i tak nie będę miał pewności ile pożyją. A że zbliża się mikołaj, to....
    No właśnie. To co? Najpierw może o tym jakie radio. Myślę, że radio w rozmiarze standardowym (DIN1 chyba tak?) ale z wyświetlaczem - takim dużym, żeby lepiej wpasował się w to miejsce na konsoli.
    Moja koncepcja to:
    http://img09.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1977138177
    radio o takiej konstrukcji (ekran schodzący poniżej samego radia)
    i ramka do zakrycia dziury
    http://global.images9.fotosik.pl/251/0c ... e5ace6.jpg

    Pytanie co jeszcze bym potrzebował. Jak to podłączyć? Tam jakieś dziwne kabelki do radia dochodzą, bo przecież wzmacniacz jest w bagażniku. Są jakieś przejściówki? Czy oryginalny tuner tv da się poprowadzić do nowego radia z ekranem? Czy sterowanie radiem z kierownicy będzie mogło działać? Czy trzeba wszystkie kable od wzmacniacza prowadzić od nowa?
    Poza tym wiadomo sama ramka do zakrycia dziury nie wystarczy - potrzebny będzie pewnie jeszcze jakiś metalowy szkielet żeby radio do niego wsunąć... skąd go wziąć?
    A może w ogóle radio w rozmiarach 2DIN będzie lepiej pasować?

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar technics
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    1,547
    BMW
    octavia 1.9tdi ex e65 745 2002 rok ex e38 735
    Skąd
    Szwecja
    Temat omawiany kilka razy . Mnie zniechecilo by do tego typu rozwiazania , brak informacji o spalaniu temperaturze itp. Brak mozliwosci wlaczenia webasto i wentylacji. Pozatym nie spotkalem zamiennika ktory wygladal by ok w porownaniu z orginalem . Co do podlaczenia musial bys polozyc calkiem nowe kable z pominieciem ori wzmacniacza. Ogolnie masakra...

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar neonunit
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    391
    BMW
    '95 740i
    Skąd
    Poznań/Łódź
    Całkiem nowe kable od czego do czego?
    Brak informacji o spalaniu itp mnie nie zniechęca, dlatego że: a) jeżdżę na gazie :D b) i tak oryginalny wyświetlacz nie działa. Bardziej mi zależy na odtwarzaniu płyt cd i mp3 niż na informacjach komputera, sterowaniu telefonem i Bóg wie czym jeszcze.

    jeśli dobrze rozumiem to każde radio ma wbudowany wzmak i z niego idą kable bezpośrednio do głośników. Ale jeśli mam zewnętrzny wzmacniacz (w tym przypadku oryginalny w bagażniku) to przecież nie muszę się go pozbywać? Wciąż mogę go używać z nowym radiem, nie? Żeby nie musieć kłaść kabli z głośników do radia skoro już idą do bagażnika... dobrze myślę?
    Czyli według mojego myślenia to podpinam nowe radio w miejsce starego i... powinno grać :)
    A kontrola głośności itd. z kierownicy to coś z czym mogę się obejść. Telewizja w sumie też skoro będę miał odtwarzacz dvd.
    Ostatnio edytowane przez neonunit ; 09-12-2011 o 13:20

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar technics
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    1,547
    BMW
    octavia 1.9tdi ex e65 745 2002 rok ex e38 735
    Skąd
    Szwecja
    Po pierwsze jesli u ciebie nie dziala wyswietlacz w twoim 4/3 to mozna spokojnie kupic taki caly element za okolo 400 zl na allegro . W bmw wzmacniacz ma troche inna budowe i nie tak latwo jest podlaczyc do niego zwyczajne radio. Pozatym orginalny wzmacniacz ma o wiele mniejsza moc niz jakie kolwiek radio na dzisiejszym rynku . Niech mnie ktos poprawi jesli mowie zle ale wpiecie sie w orginalny system jest nie mozliwe . Chocby dlatego ze zwrotnica w orginalnym systemie zamontowana jest we wzmacniaczu . Chyba ze by to wszystko powyrywac .

    Jesli ja bym mial to robic w swoim aucie to zrobil bym calkiem oddzielny system z radiem gdzies schowanym i na kompletnie nowej instalacji a stary system pozostawil bym tak jak jest .

  5. #5
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,267
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Nie do końca jest tak jak piszesz.
    Po pierwsze, BM23 i 24 mają praktycznie taką samą moc jak oferowana radia samochodowe na rynku. Moce typu 50-70W to bujda, z zasilania 12V w układzie mostkowym nie wyciągniesz więcej jak 24W a to też udaje się w niewielu radiach.

    Co do zwrotnicy to jest takowa w przypadku systemów HIFI oraz TOPHIFI(DSP) gdzie jest dodatkowy wzmacniacz. W najprostszym systemie stereo nie ma zwrotnicy wbudowanej we wzmacniacz, a jedynie małe kondensatory dla głośników wysokotonowych w przednich drzwiach(w tylnych takowych nie ma)



    Odnośnie pytań. To z przodu w przypadku nawigacji masz tylko wyświetlacz i kaseciak. Musiałbyś w jakiś sposób w nowym radiu podać na monitor obraz z tunera TV(to akurat nie jest duży problem, bo są konwertery z RGB na composite, do wyświetlacza z navi dochodzą osobno 3 podstawowe kolory, a w radiach masz wejście wideo na pojedynczym cinch), pozostanie Ci możliwość sterowania z kierownicy(bo radio masz w bagażniku, ale problem będzie z wyborem np. co ma być odtwarzane. Musiałbyś w jakiś sposób najpierw wybrać kaseciaka, żeby od samego początku mieć możliwość podania sygnału do tyłu.
    Żeby podłączyć nowe radio bezpośrednio do głośników to musiałbyś podnieść przednią część wykładziny i pociąć wiązkę z audio pod lewym fotelem i wpiąć się tam radiem.
    Pytanie tylko czy posiadasz u siebie dodatkowy wzmacniacz. Najłatwiej sprawdzić zaglądając czy za zmieniarką jest pusta przestrzeń(ew. czy w tylnej półce są głośniki w przypadku DSP)



    Moim zdaniem skórka nie warta wyprawki
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar technics
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    1,547
    BMW
    octavia 1.9tdi ex e65 745 2002 rok ex e38 735
    Skąd
    Szwecja
    Cursor ale nawet jesli potnie kable to i tak wpierw musi sygnal z radia rozbic na 3 glosniki . Bo do kazdego glosnika idzie oddzielny . Kolega pisze o wyswietlaczu wiec pewnie ma zestaw z 3 glosnikami w dzwiach . Ale tak jak powiedziales gra nie warta swieczki .

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar neonunit
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    391
    BMW
    '95 740i
    Skąd
    Poznań/Łódź
    Tak jak napisałem, na podpięciu oryginalnego tunera tv i sterowaniu radiem przez kierownicę mi nie zależy. W zasadzie tylko na tym żeby nowe radio grało na tych głośnikach które sa w aucie bez potrzeby rozbierania całego samochodu na części pierwsze....
    Nie mam głośników w tylnej półce.

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik Awatar technics
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    1,547
    BMW
    octavia 1.9tdi ex e65 745 2002 rok ex e38 735
    Skąd
    Szwecja
    linki co zalaczyles nie dzialaja . nie jestem w stanie zobaczyc co chcesz tam powkladac .

  9. #9
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,267
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez technics Zobacz posta
    Cursor ale nawet jesli potnie kable to i tak wpierw musi sygnal z radia rozbic na 3 glosniki . Bo do kazdego glosnika idzie oddzielny . Kolega pisze o wyswietlaczu wiec pewnie ma zestaw z 3 glosnikami w dzwiach . Ale tak jak powiedziales gra nie warta swieczki .
    System HIFI i TOP Hifi nie były standardem przy nawigacji. A jeśli ma zwykły system stereo(takowy też występował w przypadku nawigacji) to nie musi w ogóle kombinować bo w przednich drzwiach ma tylko 2 głośniki, a dochodzi do każdych drzwi tylko jedna para przewodów głośnikowych


    Cytat Zamieszczone przez neonunit Zobacz posta
    sterowaniu radiem przez kierownicę mi nie zależy.
    Do niektórych marek samochodów i radioodtwarzaczy dostępne są odpowiednie interfejsy i sterowanie z kierownicy działa


    Cytat Zamieszczone przez neonunit Zobacz posta
    W zasadzie tylko na tym żeby nowe radio grało na tych głośnikach które sa w aucie bez potrzeby rozbierania całego samochodu na części pierwsze....
    Problem w tym, że ty radio masz w bagażniku, a nowe będzie z przodu, więc nie unikniesz rozbiórki przynajmniej części samochodu.
    Jak już pisałem, w kwestii głośników to najłatwiej będzie wpiąć się pod fotelem kierowcy w instalację głośnikową. Dodatkowo musisz podłączyć gdzieś zasilanie
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar neonunit
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    391
    BMW
    '95 740i
    Skąd
    Poznań/Łódź
    Działające linki. Ramka:
    http://images9.fotosik.pl/251/0cc81746c2e5ace6.jpg
    I radio o mniej więcej takich wymiarach:
    http://naviheaven.pl/galerie/7/76bf8...6ca74c7979.jpg

    Wzmacniacz to wzmacniacz i działa jak każdy inny - dostaje ze źródła sygnał liniowy, wzmacnia go i podaje na głośniki. Dzięki drobnej przeróbce (założę się że gniazda wejściowe nie są zwykłymi chinchami tylko czymś dziwnym wymyślonym przez bmw) będzie brał sygnał nawet z gramofonu zamontowanego pod maską zamiast silnika :)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •