Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 17

W±tek: wymiana rozrz±du M30B30

  1. #1
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar koNik_N
    Do³±czy³
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Sk±d
    KRK

    Smile wymiana rozrz±du M30B30

    poniewa¿ mój silniczek sporo ju¿ chyba przejecha³ (choæ pracuje dobrze) i ostatnia kontrola ³añcucha przy regulacji zaworów wykaza³a ¿e jest on ju¿ chyba trochê wyci±gniêty, chcia³bym zapobiegawczo wymieniæ w nim rozrz±d... planujê kompleksow± operacjê tj zrzucenie g³owicy, wymianê UPG (w przysz³ym roku planujê do¶æ dalek± wyprawê do Sevilli i chcia³bym ¿eby auto by³o 100% pewne), my¶la³em te¿ o kupieniu nowego wa³ka i d¼wigienek zaworowych...
    Poniewa¿ jestem na etapie kompletowania czê¶ci prosi³bym o pomoc co ewentualnie warto jeszcze wymieniæ/dokupiæ gdy ju¿ sie za to biorê"

    - ³añcuch
    - ko³a rozrz±du? (jakie dok³adnie i gdzie je dostaæ? moga byæ jakies febi czy lepiej orygina³y?)
    - d¼wigienki
    - wa³ek
    - UPG (jakiej firmy polecacie?), uszczelka obudowy napêdu rozrzadu
    - uszczelniacze, prowadnice zaworów?
    - sprê¿yny zaworowe mog± zostaæ stare?
    - napinacz ³añcucha, ¶lizg ³añcucha?

    co jeszcze przychodzi Wam do g³owy? Poniewa¿ silnik praktycznie nie bierze oleju liczê na to ¿e po tym "ma³ym remoncie" uzyskam "prawie idealne" M30 ;)
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  2. #2
    Vip Vip Awatar seban123
    Do³±czy³
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Sk±d
    Pu³awy, Lubelskie
    Blog
    1
    Wa³ek jak d¼wigienki mo¿na regenerowaæ a na dodatek przy takim remoncie mo¿na wyci±gn±æ parê koników gratis.

  3. #3
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar koNik_N
    Do³±czy³
    Oct 2010
    Posty
    572
    BMW
    1989 E32 750i, 1974 E3 2500, 1976 E12 535i
    Sk±d
    KRK
    tylko po co regenerowaæ jak mo¿na kupiæ wa³ek za 400z³ a d¼wigienki po 40z³/sztuka...
    '59 GAZ 21 | '66 W108 5.6 | '69 W108 280SEL | '72 BA3 2101 1200s | '74 BMW E3 2500 | '76 BA3 2103 1.8iSk | '76 BMW E12 535i | '79 GAZ 24 | '89 Volvo 740 2.3 GLE | '89 BMW E32 750i | '96 Volvo 960 3.0

  4. #4
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar ManiacDrifting
    Do³±czy³
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Sk±d
    Bikini Dolne
    d¼wigienki w czê¶ci stykaj±cej siê z wa³kiem s± z utwardzanego materia³u ¿adko siê co¶ tam porysuje albo powyciera wa³ek hmm...
    Prawda jest taka ¿e wiele M30 ma z nim problem przez wykrêcaj±ce siê ¶ruby smarowania i w do¶æ szybkim czasie po takim incydencie siê porysuje i zrobi siê próg w miejscu styku z d¼wigienk±. Je¶li masz ³adny g³adki wa³ek to nie musisz go ruszaæ Chyba ¿e masz sporo gotówki i chcesz zadbaæ o samochód Wa³ki z Febi kosztuj± oko³o 500z³ jednak to ju¿ s³abszy materia³ ni¿ orygina³ wiêc je¶li stary wa³ek jest ok to conajwy¿ej mo¿na zrobiæ inne k±ty.
    D¼wigienki Jak dasz do odciny kilka razy kilka razy poje¼dzisz na odcinie i sie nie urwie to znaczy ¿e materia³ nie jest nadwyrê¿ony i jest ok wiêc mo¿na zostawiaæ :P D¼wigienki to ju¿ sprawa gustu one nawet nowe nie s± pewne zamiennik kosztuje ok. 50z³ szt. Orygina³ 120z³ szt.
    Zamiast wa³ka lub d¼wigienek wola³ bym w³asnie wymieniæ sprê¿yny na ori lub twardsze.
    Uszczelniacze koniecznie bo szkoda tego nie zrobiæ to tania sprawa ¦lizg ³añcucha jak najbardziej te¿ napinacz mo¿e zostaæ stary to jest napinacz automatyczny wiêc je¶li siê nie tnie to jest dobry Jak ju¿ robiæ takie remonty mozna sprawdziæ czy warto.. na wizualne ocenienie g³adzi cylindrów stanu t³oków je¶li jest ok to ja bym wymieni³ pier¶cienie pewnie przez nie lekko pobiera olej lub przez uszczelniacze pier¶cienie na 1 t³ok to oko³o.80z³ warto sprawdziæ lub wymieniæ panewki i oceniæ wa³ w jakim jest stanie. to by by³o tyle. Jednak mi by³o by szkoda pakowaæ kase do B30stki. Bo dla mnie miêdzy 3.0 a 3.5 jest wielka ró¿nica kiedy¶ moje B35 w mojej poprzedniej 7 chodzi³o na 5 garów wtedy czu³em sie jak bym jecha³ 730 :P

  5. #5
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar tom_0808
    Do³±czy³
    Dec 2010
    Posty
    624
    BMW
    7 E32 3.5iL, 1991, automat.
    Sk±d
    Sochaczew
    ja bede wymienial zgodnie z tym co wyslal mi Pan Adam Kunc z Autoclassic service :

    pier¶cieñ uszczelniajacy wa³ korbowy przód CORTECO 42X62X12
    pier¶cieñ uszczelniajacy wa³ka rozrz±du REINZ 28X40X7
    uszczelka prawa górna BMW
    uszczelka lewa górna BMW
    uszczelka prawa dolna BMW
    uszczelka lewa dolna BMW
    ³±ñcuch rozrz±du SWAG
    ko³o ³añcuchowe BMW
    szyna ¶lizgowa SWAG
    szyna napinaj±ca MEYLE
    ³añcuch pompy oleju FEBI
    napinacz ³añcucha pompy oleju BMW
    uszczelka misy olejowej BMW
    ¶ruba zamykaj±ca BMW
    pier¶cieñ uszczelniaj±cy BMW 22x27
    sprêzyna naciskowa BMW
    kulka BMW
    t³oczek BMW
    uszczelka pokrywy zaworów REINZ
    ko³o ³añcuchowe górne BMW

    Co do wymiany dzwigienek i walka itp. to jezeli sa w dobrym stanie to sie tego nie rusza.

  6. #6
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Sk±d
    Wroc³aw
    i co zmienia³e¶ ten ³añcuch? Ostatnio zagl±da³em do mojego ³añcucha i jest lu¼ny, nie ³apie go napinacz. S±dzê ¿e rozrz±d mo¿e byæ od tego lekko przestawiony, kultura pracy gorsza, na ja³owym lekko trzêsie silnikiem choæ kompresja jest na wszystkich cylindrach. Czy po wymianie ³añcucha jest szansa ¿e zacznie równo pracowaæ?

  7. #7
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar tom_0808
    Do³±czy³
    Dec 2010
    Posty
    624
    BMW
    7 E32 3.5iL, 1991, automat.
    Sk±d
    Sochaczew
    ja jeszcze nie wymienialem skonczylem etap kupna czesci wszystko ori z aso, teraz czekam do 10 na pensje i dzwonie umowic sie na robote.

  8. #8
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar sz4l0ny
    Do³±czy³
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Sk±d
    Kraków
    Na niektórych opiniach wyra¿anych tutaj z pewno¶ci± daleko sie nie zajedzie, co zreszt± widaæ potem w dziale technicznym na forum i problemach z M30 dotkniêtych tak± "kultur± techniczn±".

    Inwestycja w auto, którym chcesz robiæ dalekie trasy i podró¿owaæ w godny sposób jest rzecz± oczywist± i najbardziej w³a¶ciw±.

    Do remontu g³owicy podejd¼ kompleksowo, uwa¿aj przy tym na podejrzanie tanie czê¶ci, niestety rozrz±d Febi nie nale¿y do chwalonych i nie jest to moja opinia, ale zdanie ludzi którzy ¿yj± z napraw nie tylko BMW i to od dobrych kilku lat.

    Snujê plany podobnych wyjazdów, które chcia³bym zrealizowaæ wraz z posiadanym 730i. Pewnie w pierwszej kolejno¶ci tak¿e czeka j± kilka sesji na warsztacie.

    Kilka tras przez ca³± Polskê, bez jakiegokolwiek przygotowania, po rocznym postoju w gara¿u i jedynie zatankowaniu do pe³na, ka¿e mi wierzyæ ¿e to auto przejecha³oby ca³± Europê tam i z powrotem, maj±c jedynie uzupe³nione p³yny i fundusz na te kilka baków do wysuszenia.

    Znajomo¶ci nawi±zane w ci±gu kilku lat motania przy tych pojazdach i relacje osób które nabi³y na tym setki tysiêcy km, obojêtne czy z lawet± czy na taryfie jedynie to potwierdzaj±.

    Do Sevilii siê nie wybieram, ale przejecha³bym siê siódemk± raz jeszcze zobaczyæ Kastylie, potem przejchaæ Toskaniê i w dó³ a¿ do Kalabrii i na tym na pewno nie koniec. Ale o tym mo¿e kiedy¶...

    Powodzenia Konik bo cele masz bardzo s³uszne, popieram w ca³ej rozci±g³o¶ci!
    Ostatnio edytowane przez sz4l0ny ; 04-12-2011 o 17:22
    Czarne e32 w benzynie!


  9. #9
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Sk±d
    Wroc³aw
    co jest nie tak z rozrz±dem Febi? Chcia³em w³a¶nie taki zamontowaæ w pewnej czê¶ci.
    Czy koniecznie trzeba wymieniaæ górne kó³ko rozrz±du? Czy mo¿e mo¿na go zmieniæ pó¼niej przy ew ¶ci±ganiu g³owicy? tom czy móg³by¶ podaæ ceny czê¶ci z ASO? Strasznie ciê¿ko siê do nich dodzwoniæ.

  10. #10
    Vip Vip
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    1,677
    BMW
    e32 735ia + dupowóz :D
    Sk±d
    mazury
    Blog
    21
    Mo¿e mia³ kto¶ doczynienia w wymian± wa³ka i dzwigienek w m30 i mo¿e mi powiedzieæ co bêdzie lepsze - kupno nowego zamiennika typu "ruville" , "febi" (mo¿e byæ ¿e to ten sam produkt) czy szukanie dobrej "u¿ywki" ?To samo tyczy siê dzwigienek...Pêk³a mi jedna i chcia³bym to zrobiæ porz±dnie ¿eby nie polecia³o znowu za pó³ roku...



    pozdr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •