Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: e38 1999 735i Nie odpala, kręci na such brak reakcji na paliwo

  1. #11
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    73
    BMW
    e38 740iA
    Skąd
    Wrocław
    Zsynchronizuj raz jeszcze w DISie komputer z kluczykiem, lub czym się da. Miałem podobny problem, pomogło.
    Chciałbym umrzeć jak mój dziadek, we śnie, a nie w panice jak jego pasażerowie..

  2. #12
    wstrząśnięty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    11
    Mnie to wygląda na awarię EWS.
    Gra muzyka

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar cutthr0at
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    146
    BMW
    735i 99'
    Skąd
    Bedford

    Post

    Wymieniłem przed chwila EWS,ECU, kluczyk, próbowałem odpalić. Silnik kręci krótko ze 3 - 5 sekund i sterownik wywala Błąd


    Zapasowy ews ecu kluczyk by cutthr0at88, on Flickr

    Po włożeniu oryginalnego ECU silnik kręci do oporu ale wyświetla błędy

    Oryginalny ews ecu by cutthr0at88, on Flickr


    Na oryginalnym ecu przy próbie synchronizacji ews wyświetla mi jakieś komunikaty po niemiecku i z tego co zauważyłem ews nie ma zapamiętanego żadnego kluczyka. Próbowałem jeszcze użyć do tego carsofta ale tam z kolei pojawia się błąd przy komunikacji z DME.

    Spróbuje jeszcze wymienić ten czujnik położenia wału korbowego. http://hobby-elektronika.eu/wskaznik.html Może wtedy odpali na zapasowym zestawie :-/

    tak z ciekawości czy to ten?!?

    Ostatnio edytowane przez cutthr0at ; 27-07-2015 o 15:40

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mati-e28
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    387
    BMW
    740i 99r. 320d 00r.
    Skąd
    Malbork.pl `s-Hertogenbosch.nl
    Tak to ten sensor co w skrzyni siedzi.... pisałem na samym początku o nim :D

  5. #15
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Nie czepiajcie się EWS. Jak nie rozpozna klucza to rozrusznikiem nie zakręci. Jak wysypie się synchro to będzie błąd w DME o problemie.
    Po pierwsze czy widzi obroty komp podczas kręcenia rozrusznikiem w inpa.
    Jak widzi i nie ma iskry to problem z zasilaniami i do sprawdzenia przekaźniki z bezpiecznikami w komorze silnika.
    Jak jest uszkodzony czujnik wałka i wału to nie zapali. Przynajmniej jeden z nich musi być sprawny. Najważniejsze to czy w inpie widać obroty!!!
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar cutthr0at
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    146
    BMW
    735i 99'
    Skąd
    Bedford

    Post

    Livedata nie sprawdzałem ale wszystkie błędy jakie są rejestrowane w DME występują przy 0 obrotów. Dziwi mnie trochę to, że jeden komp zapisuje błąd czujnika a drugi nie? Na razie ładuje akumulator więc jutro sprawdzę czy przy kręceniu pokazuje obroty. Szkoda, że się pośpieszyłem z kupnem tego czujnika bo mogłem go najpierw sprawdzić czy rzeczywiście jest uszkodzony:-/

    Co do ews to masz 100% racje, nie kręci jak nie ma synchronizacji z kluczykiem(silnik nawet nie drgnie) natomiast kręci przy "obcym" DME tylko nie odpali.
    Ostatnio edytowane przez cutthr0at ; 27-07-2015 o 15:39

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar cutthr0at
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    146
    BMW
    735i 99'
    Skąd
    Bedford

    Post

    Dzisiaj dotarł do mnie czujnik położenia wału część nr 13627839138 więc szybko lewarek, klucz i do pracy :-D Po wymianie wstrzymałem oddech, przekręciłem kluczyk i nic... Jedyna różnica taka, że chwile za prychał więc jakaś iskierka nadziei się pojawiła. Podpiąłem kompa, zrobiłem synchronizacje kluczyków, EWS<-->DME , skasowałem błędy. Włączyłem pompę paliwa na chwile dla pewności, działa wszystko niby ok. Kolejna próba odpalenia, inpa pokazuje obroty silnika przy rozruchu (tak na oko około 300 ), poza termostatem nie pojawiają się żadne błędy. Pod koniec kręcenia trochę dłużej prychał. http://piloty.eu/sharp.html
    Próbowałem jeszcze kilka razy odpalić i jak zaczyna prychać coraz dłużej pojawiają się spaliny i czuć benzynę.
    Podejrzewam, że jak wcześniej próbowałem odpalić wlewając benzynę w kolektor i psikając samostartem dłużej niż zalecane 1-2 sekundy zalałem i to dość konkretnie silnik.

    Jak można na szybko i w miarę prosto osuszyć silnik z benzyny?
    Ostatnio edytowane przez cutthr0at ; 27-07-2015 o 15:37

  8. #18
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Wykręcić świece i kręcić bez świec. P edał gazu w podłogę. Odepnij czujnik wałka i zobacz czy zapali.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar cutthr0at
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    146
    BMW
    735i 99'
    Skąd
    Bedford

    Post

    Auto już pali normalnie :-D To chyba był jakiś Y2011 bug :-D Dzisiaj z samego rana z drobnymi trudnościami ale odpaliło i już chodzi normalnie :-D
    http://usterki.hobby-elektronika.eu/lexus.html
    Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za udzieloną pomoc i pomysły :-D
    Ostatnio edytowane przez cutthr0at ; 27-07-2015 o 15:36

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •