Strona 11 z 13 PierwszyPierwszy ... 910111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 124

Wątek: Termostat M62 jak sprawdzić czy działa?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    Nie jezdzij dlugo na wodzie bo Ci uklad zardzewieje. No to u Ciebie jest super, u mnie przy szybkiej jezdzie nie schladza do 94-100 ;/ reszta jest super. Ja to rozumiem tak:

    otwarcie termostatu ma takiego powera, ze moze zbic temp do 90 stopni z palcem w dupie, dlatego tez jest bez problemu w stanie bez wiska i wiatraka klimy utrzymywac temperatury w tym silniku, u mnie nie dosc, ze co chwile wisko wieje jak tornado, czasem nawet wiatrak klimy sie wlacza.. to po otwarciu termostatu temperatura nie spada wiec albo mam zapchany uklad, albo pompa daje za slabe cisnienie, ale kazdy waz i kazdy cm chlodnicy parzy jak cholera kiedy dotkne wiec te dwie opcje sa malo prawdopodobne ;/ wiec co to moze byc? Dlaczego plyn po otwarciu termostatu nie schladza sie? On powinien po 15 sekundach spasc 10-15 stopni, a u mnie termostat sie otwiera, temp spada 2-3 stopnie i koniec.. na kompie zero bledow..


    Grzalka jest nowa bo byla w termostacie, jedno co jest dziwne to napiecie kabla grzalki przez caly czas 9.6-10.2V.. Ponoc ma byc 0V, a przy wykryciu dynamicznej jazdy ma dawac 12V i wtedy grzalka ma zaczac grzac. Czy ktos moglby sprawdzic jakie napiecie podaje mu kabel na grzalke na zimnym/ powyzej 100 stopni / przy 108 stopniach? Moze grzalka nie dogrzewa termostatu, i on sobie zbija do tych 105-106 stopni i sie zamyka spowrotem?
    Ostatnio edytowane przez Aru89 ; 18-06-2012 o 23:36

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    Wczoraj wymienialem elektrozaworki, nowe mialy gumke, stare nie.. Jaka jest szansa, ze te dwie gumki o srednicy 3cm sie oderwaly i blokuja gdzies obieg? Jak zagladam do zbiorniczka to ciag niby jest, jak przygazuje na cieplym to momentalnie plywak wciaga do srodka wiec chyba ciagnie dobrze wode.

    Edit: plywak wciagalo bo po wymianie elektrozaworkow zeszlo troche plynu, uzupelnilem i plywaka nie wciaga, ale strumien jest
    Ostatnio edytowane przez Aru89 ; 19-06-2012 o 14:09

  3. #3
    Początkujący Użytkownik Awatar krzys51
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    33
    BMW
    e38 740iL
    Skąd
    Andrespol
    Co powiecie o tym termostacie
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=35&lang=pl
    i można kupić. Jutro mam trochę jazdy zobaczę jak się spisuję. Dziś po wymianie płynu otwierał się po 110*C i tak samo VISKO może czujnik temperatury uwalony. Albo układ jeszcze lekko zapowietrzony.
    Sprawdzę jeszcze pirometrem.
    zamówiłem najtaniej http://sklep.auto-voll.pl/
    Ostatnio edytowane przez krzys51 ; 22-06-2012 o 08:28

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    No to masz to samo co ja, ogolnie sprobuj zrobic jak ja ( bede robic jutro ), daj na grzalke 12V i zobacz co sie stanie, powinna spasc temp do ~93 stopni. Mozesz tez zmierzyc napiecie na grzalce i dac znac, u mnie jak mowilem jest 9.6-10.2 caly czas, wedlug instrukcji bmw jest albo 0 albo 12.. To, ze przy 110 stopniach wlacza sie Wisko i wentylator klimy na full to normalka, pytanie tylko dlaczego silnik ma taka temperature, normalnie termostat powinien sie otwierac i zbijac ja do 105 stopni, u mnie tak nie robi. Taka mam dedukcje na dzien dzisiejszy bo ten silnik jest tak skonstruowany, zeby trzymac te 105 stopni.. bledow na kompie nie mam, moze pompa wody powoli pada. No nic, jutro nastepne testy.


    P.S. Jak podpiecie grzalki i otwarcie termostatu na stale nic nie da, to zmiana termostatu na ten z E31 tez nic nie da, znaczy to tylko tyle, ze mamy cos z ukladem. Moj odpowietrzany tak jak tutaj kazali:


    "Operacja przebiega mniej wiecej następująco.
    Silnik musi być zimny, odkręcasz odpowietrznik i korek wlewowy. Następnie równym i delikatnym strumieniem lejesz płyn, tak aż zacznie wyciekać przez odpowietrznik. Jeżeli spławik zacznie wypływać a odpowietrznik bedzie suchy, a stanie sie tak prawie napewno, możesz pomóc sobie krótkim odpaleniem silnika, lub dmuchaniem przez wlew.
    Gdy już płyn zacznie leciec, zakręcasz odpowietrznik i dolewasz płynu tak aby spławik był z 1cm ponad max poziomem.
    Następnie zakrecasz korek wlewowy, odpalasz silnik a w zegarach test 7 i obserwujesz prace układu.
    Temperatura bedzie rosnąć, przy 105 st C powinien otworzyć termostar, wąż od pompy zrobi się ciepły, a następnie w zależności od kondycji wiskozy przy ok 107-max 109st powinna się ona załączyć.
    Temperatura może dojść do max 110-111 stC, jak wychodzi dalej, coś jest nie tak.
    Następnie zagrzany samochód gasisz i czekasz aż ostygnie. W M62 odkręcenie korka przy 110 stC spowoduje fontanne płynu i jest to zjawisko zupełnie normalne, to nie M50 czy M52.

    Gdy temperatura spadnie do ok 70st C odkręcasz odpowietrznik i zakręcasz kiedy leci już tylko płyn. Następnie ubytek uzupełniasz i ponownie odpalasz silnik i grzejesz.

    Kolejnym etapem jest oczekiwanie aż silnik zupełnie wystygnie, np po nocy stania. Rano zanim zapalisz silnik odkręcasz odpowietrznik i obserwujesz czy leci powietrze czy płyn. Może sie zdarzyć tak, ze dwa dni pod rząd bedzie jeszcze wyrzucała powietrze. Oczywiście poziom płynu uzupełniasz do max poziomu - czyli spławik na równi z gwintem. "

    Poczytaj tutaj od 10 strony:
    http://www.meeknet.co.uk/E38/M62%20Engine%20Details.pdf

    Moze to ja zle cos zrozumialem?

    P.S. Kiedy wymieniales podwojny czujnik temperatury? Wiesz, ze on moze zle pokazywac, a komputer nie pokaze bledu? Na dodatek to jest podwojny czujnik wiec na zegarach moze pokazywac dobrze, a do DME moze juz wysylac falszywy sygnal ;/ takie ot pierunstwo.
    Ostatnio edytowane przez Aru89 ; 20-06-2012 o 00:45

  5. #5
    Początkujący Użytkownik Awatar krzys51
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    33
    BMW
    e38 740iL
    Skąd
    Andrespol
    Dziś nie dam rady za dużo jazdy mam. Przesiadam się na moto.:crazy_pilot:

    Ale myślę, że od E31 otworzy wcześniej i to załatwi wszystko.:wiatrak:

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    Kupujesz ten termostat? Ja do siebie wlozylem 3 wiska bo kolega mial uzywane, zadne sie nie zalaczalo, co chwila wlaczal sie wiatrak od klimy, teraz nie wiem czy cokolwiek innego moze zaklucic prace wiska czy tak sie stalo, ze wszystkie 3 mial padniete? Ogolnie sprawdzilem 4 wiska.. Moge kupic wisko za 400zl i dalej sie blakac badz ten termostat z e31 i wisko wtedy nie bedzie mi potrzebne. Daj znac czy kupujesz termostat, ja wracam z niemiec za 3 tygodnie i zdecyduje sie jakie kroki podjac.

  7. #7
    Początkujący Użytkownik Awatar krzys51
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    33
    BMW
    e38 740iL
    Skąd
    Andrespol
    Dziś zamówiłem 320zł tylko oryginał :D
    myślę, że na wtorek będzie
    95*C

  8. #8
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,140
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez krzys51 Zobacz posta
    Dziś zamówiłem 320zł tylko oryginał :D
    myślę, że na wtorek będzie
    95*C
    A jak zalozysz na niego waz polifotwy z szybkozlaczka?
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    ........................
    Ostatnio edytowane przez Aru89 ; 30-04-2014 o 18:35

  10. #10
    Początkujący Użytkownik Awatar krzys51
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    33
    BMW
    e38 740iL
    Skąd
    Andrespol
    czekam na tel. ze sklepu
    Miałeś wypadek komunikacyjny pomogę uzyskać odszkodowanie 608730700 EuCO

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •