Strona 10 z 13 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 124

Wątek: Termostat M62 jak sprawdzić czy działa?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar S_E_B_A86
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    16
    BMW
    735 iA
    Skąd
    Orzesze
    podepnik pod komputer sie dowiesz

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    Ten kabelek wchodzi do termostatu i podłączony jest do grzałki . Przy normalnej jeździe termostat otwiera przy 105`C gdy zaś komputer "osądzi" , że silnik jest pałowany załącza grzałkę w termostacie wymuszającą podgrzewanie płynu przy samym termostacie co zaś powoduje szybsze otwieranie go i niższą temperaturę silnika . Wyższa temperatura silnika przy małych obciążeniach silnika ma wpłynąć korzystniej na środowisko i na moment obrotowy , gdyż silnik lepiej dogrzany ma lepiej spalać mieszankę.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    Hmmm czyli zbijanie temperatury polega na szybszym otwarciu termostatu, no to dziwne skoro ja mam nowy termostat ( w nim jest grzalka wiec tez jest nowa ) i mam rowniez nowy czujnik temperatury, a nie zbija mi temperatury? Przez co praktycznie caly czas chodzi mi Visko i temp lata od 105 do 109 stopni -_- dzisiaj nawet jak odpalilem to kilka minut Visko chodzilo jak mialem 99 stopni.. Tego to juz w ogole nie rozumiem, nie wiem czy visko mam padniete, ale to by nie wyjasnialo dlaczego nie zbija mi temperatury ;/

    P.S. A co to za temperatura w tescie numer 7, jak klikniemy lewym guzikiem raz czy dwa? Za pierwszym razem jest KTEMP czyli wody, drugie to obroty silnika i trzecie to bodajze ATEMP, mam prawie ciagle na 34. Moze to jakis dodatkowy czujnik i jest on padniety wlasnie? Moze to ten od otwierania obiegu przy palowaniu?

    Numer 9:

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...35&hg=11&fg=35

    Moze to to?

    edit: Ten numer 9 to chyba zwykly czujnik temperatury plynu, nie? Ten u mnie dziala dobrze ;)
    Ostatnio edytowane przez Aru89 ; 13-06-2012 o 20:54

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    Jak już osiągnie temperaturę 109`C to sprawdź czy do wtyczki dochodzi zasilanie. Jeśli nie, trzeba szukać w schematach czy jest jakiś bezpiecznik , przekaźnik czy jeszcze coś innego.

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    12V ma dojsc, i sprawic zeby grzalka grzala:

    http://www.meeknet.co.uk/E38/M62%20Engine%20Details.pdf

    Tutaj jest schemat chlodzenia w M62. Mozesz mnie nakierowac, ktory kabel ma te 12V dawac?

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    na rysunku p110013 i p110014 widać grzałkę , ma ona dwa złącza . Do jednego zapewne dochodzi kabelek brązowy(-) do drugiego jakis kolorowy bądź czerwony z jakimś paskiem (+) . Odepnij wtyczkę od grzałki i sprawdź najlepiej żarówką czy przy tych 109`C zostaje podane napięcie na kablu wchodzącym do wtyczki .

    PS. Możesz też podpiąć na stałe zasilanie do grzałki i zobaczyć czy działa , temperatura powinna wtedy oscylować w granicach 85-90`C

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    Witam ponownie, bawilem sie dzisiaj troche autem, wiec: w termostacie jest ten czujnik plus czujnik temp, troche na lewo jest jeszcze jeden czujnik temperatury, blisko wejscia do chlodnicy ( wiec sa tak jakby dwa czujniki temp. ). Odlaczylem grzalke termostatu, napiecie wynosilo caly czas 9V..9.4.9.8, o ile to grzalka bo juz sie gubie dochodzac do 10.1-10.2V. Czujnik temp jak odlaczylem pojawil sie blad, -128C.. wiec podlaczylem ponownie i po kilku minutach blad znikl i temp. wrocila do normy. Kabel od grzalki/termostatu trzymalem odpiety do 1xx stopni, nastepnie podlaczylem ( na zgaszonym silniku ) i waz na lewo od termostatu natychmiast zrobil sie goracy. Nie wiem co o tym wszystkim sadzic, zmienilem Visko, na Visko kolegi, wlacza sie teraz nie wiem.. raz/dwa dziennie, jak temp jest w okolicach 108 stopni to wlacza sie wentylator klimy i zbija temp na 105 nie ograniczajac mocy silnika, jak bylo naprawde goraco to wlaczylo sie Visko i zbilo temp w granice 106 stopni po czym sie wylaczylo. Wiec ogolnie wszystko super, aczkolwiek przy ostrym butowaniu temp oscyluje w granicach 106-109 stopni wiec nadal jest cos nie tak. Co sprawdzic nastpnie? Ogolnie na dzien dzisiejszy brakuje mi tylko zbijania temp w okolice 9x stopni przy sportowej jezdzie. Na dzien dzisiejszy oscyluje ona w okolicach 106-108 stopni butujac po miescie czy jadac 220 autostrada. Bledy na kompie to tylko dodatkowa pompka wody ( ta od funkcji REST/MAX ).

    Chyba, ze ten czujnik na prawo od grzalki to wlasnie jest grzalka? :> bo termostat wychodzi na to, ze jest sterowany elektronicznie, czy poprostu tak wyszlo, ze sie otworzyl jak podpielem czujnik?

    Panowie w tym ukladzie mamy dwa czujniki:
    na wezu, przy chlodnicy: 13621433077 po jego odpieciu zrobilo sie -128
    niedaleko termostatu: 13621703993 on ma 4 dziury i dawal napiecie jak laczylem niektore 2.4 na innych 4.9, bledu w kompie nie ma, nie pamietam czy po jego odpieciu sie cos stalo, czy to jest poprostu drugi czujnik do temp cieczy czy cos innego? Bo dziwne, ze takie dwa czujniki sa w sumie na jednej dlugosci weza.
    Ostatnio edytowane przez Aru89 ; 16-06-2012 o 10:01

  8. #8
    Początkujący Użytkownik Awatar krzys51
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    33
    BMW
    e38 740iL
    Skąd
    Andrespol
    Cytat Zamieszczone przez Aru89 Zobacz posta
    Kabel od grzalki/termostatu trzymalem odpiety do 1xx stopni, nastepnie podlaczylem ( na zgaszonym silniku ) i waz na lewo od termostatu natychmiast zrobil sie goracy. Nie wiem co o tym wszystkim sadzic,
    Może chłodnica zamulona - znowu może.

    Tak powinno się zrobić po przy gazówkach dostaje sygnał o pałowaniu silnika i grzeje.
    Ja mam lekki :D luz na łożysku pompy. Gdy będe wymieniał zrobię taki myk i będę miał po problemie z pracą silnika na granicy
    http://**********/zrob-sam-silnik/mo...atura-t15.html
    Dziś wymieniam na płyn opiszę czy temp. spadła. Na wodzie jeżdżę od kilku dni. Od wybuchu węża

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    283
    BMW
    Polonez Caro
    Skąd
    Inobrynno
    Dobra podbijam, przy chlodnicy jest czujnik od wiatraka klimatyzacji.
    Ten przy termostacie to czujnik temperatury.

    Wisko wymienilem na inne uzywane, przez jeden dzien bylo w sumie OK. Temp utrzymywala sie na poziomie 106-108 stopni, Wisko wlaczylo sie raz czy dwa. Przy butowaniu temperatura nadal w okolicach 106-108 stopni.

    Termostat i ile dobrze rozumiem dziala tak: auto nagrzewa sie, przy 108-109 stopni otwiera sie duzy obieg, schladza auto do 105-106 i sie zamyka spowrotem. I tak w kolko?

    Skoro ten duzy obieg jest w stanie schlodzic tak silnik, to ja nie wiem czemu mi sie teraz po wymianie Wiska bardzo czesto zalacza wentylator klimy ( swoja droga to drugie Wisko chyba padniete jest rowniez ) bo wczoraj temp doszla do 111 stopni nawet. Czy ten duzy obieg nie powinien sie otworzyc i zbic temp? Jechalem wtedy i nie moglem sie zatrzmac i sprawdzic czy wszystkie weze sa jednakowo gorace.

    Wnioskujac na podstawie zebranych danych. Moze mam gdzies chlodnice zapchana, albo pompe wody padnieta?

    Tutaj opis dzialania chlodzenia w M62:
    http://www.meeknet.co.uk/E38/M62%20Engine%20Details.pdf

    zaczyna sie na 10 stronie.
    Ostatnio edytowane przez Aru89 ; 18-06-2012 o 09:34

  10. #10
    Początkujący Użytkownik Awatar krzys51
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    33
    BMW
    e38 740iL
    Skąd
    Andrespol
    U mnie mam taką samą temperaturę. Po długiej spokojnej trasie 500km na postoju Na wyłączonym silniku po ok.30sekundach z wielkim hukiem pękł mi wąż górny pompa-chłodnica na dł.10cm wzdłuż. Płyn był wszędzie....Założyłem (świąteczna pomoc drogowa-jestem wdzięczny )oryginał. Zrobiłem 500km i nic ale nie sprawdzałem temp.
    Nigdy nie sprawdzałem KTMP. Teraz sprawdzam.Wymieniłem korek wlewu na nowy. Visko nowe na wszelki wypadek. Przez dwa dni odpowietrzałem. Na postoju po 30min odpowietrznik odkręcałem. Jeżdżę na wodzie. Temperatura w miesicie 106-110 nawet widziałem 111C* w korku. Przy szybkiej jeździe spada na 94 -100 w korku znów 108-110C*
    Jutro zlecam płukankę i zalewam płynem PRESTONE temp. wrzenia 129C*.
    JESTEM CIEKAW CZY TEMPERATURA NA KTMP SPADNIE O 1,2 MOŻE 3C*
    Ostatnio edytowane przez krzys51 ; 18-06-2012 o 20:36

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •