Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Wątek: Czy pierścienie centrujące są niezbędne?

  1. #11
    Maciej Vip Awatar sennapowieka
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    3,296
    BMW
    ORIENT
    Skąd
    O N A
    Cytat Zamieszczone przez acerbus Zobacz posta
    potrzebuję pierścienie?
    nie ... ...
    Pewność na każdym kilometrze ...

  2. #12
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Jeśli nie są z e39 to nie potrzebne są

  3. #13
    wstrząśnięty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    11
    Weź suwmiarkę i pomierz sobie otwór w feldze !!! Jak będzie mniej więcej 72,6 to nic nie musisz robić.

    PS
    Aby to zmierzyć musisz w suwmiarce zdemontować "dziuromiar" ;D
    Gra muzyka

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar 7er Fanatic
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    434
    BMW
    Ciemna strona mocy
    Skąd
    okolice wwa
    nie trzeba pierścieni. Z tego co Pamiętam e38 wychodziło z fabryki na takich felgach więc powinno być ok

  5. #15
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,300
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez 7er Fanatic Zobacz posta
    nie trzeba pierścieni. Z tego co Pamiętam e38 wychodziło z fabryki na takich felgach więc powinno być ok
    Zgadza się, ale wspomniany Styling 32 wychodził również w wersji do E39, a tam już pierścienie są potrzebne.

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    145
    BMW
    e66 745LI 2003r
    Skąd
    Pieńsk
    Witam.
    Może się też wypowiem bo żyję z handlu oponami.
    Pierścień jest obowiązkowy chyba że otwór centrowania w feldze jest taki sam jak "kołnierz" na piaście ale to już rzadkość, choć występuje nadal w felgach fabrycznych. Kolega parę postów wcześniej pisał że pierścienie stalowe. Nigdy! Tylko plastykowe czy teflonowe nie wiem co to za materiał ale musi być plastyczny i taki żeby nie korodował i nie "zespawał" się z piastą albo z felgą, a metalowe będą albo za ciasne albo za luźne zależnie od temperatury!. Przecież musimy ją czasami zdjąć i wtedy co? Latem młot i naparzanie po feldze? A przy plastiku pasownie ale elastycznie (czasami są bardzo kruche krawędzie ale nic nie jest wieczne).
    Co do wymiarów-rozmiarów otworów centrujących oraz rozstawu śrub to może pomoże ten link www.alcar.pl ,klikamy w members hasło i login to: ALCARPL , potem wybieramy z lewej konfigurator potem felgi aluminiowe a potem to już sami będziecie wiedzieć :)

    Podsumowując problem to : śrubami przykręcamy ale centrujemy na piaście pierścieniami
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez kajciu ; 04-02-2012 o 12:10

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    147
    BMW
    było e34 3.0 m60
    Skąd
    śląsk/zabrze
    Pamiętac należy , że są też felgi centrowane wyłącznie śrubami łeb śruby wtedy jest zbliżony do kuli tak samo miejsce w feldze jest sferyczne



    w przypadku śrub z łbem stożkowym i płaskim ważne jest aby felga była wycentrowana przez piastę inaczej będą mocno odczuwalne wibracje , jesli średnica w feldze jest większa niż piasta to trzeba zastosować pierścień centrujący i też nie polecam jako zmieniacz gum innych niż plastikowe.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •