mam opcje przewietrzania auta u siebie
linki sie nie otwierają
mam opcje przewietrzania auta u siebie
linki sie nie otwierają
Ostatnio edytowane przez jarek88 ; 03-12-2011 o 17:10
podepnę się pod temat - po wymianie na komplet z AUC po wejściu do samochodu i przekręceniu stacyjki (bądź odpaleniu) przez około 5 minut chodzi mi dmuchawa na najniższych obrotach pomimo tego, że na pokrętle mam "0". To normalne ?
no wlasnie nie idzie otworzyc tych linkow
U mnie i na kilku kompach linki działają, nie wiem czy zwróciliście uwagę ale to są pliki pdf i potrzeba kilku chwil przy słabym łączu aby ściągnąć pliki.
<<STOS>>
odswierzam temat. nadal poszukuje informacji gdzie sie podpiac kablem z webasto pod obc zeby to odpalic. z tych schematow nie bardzo wyciagam odpowiedz zadnych opisanych pinow nie ma.
Linki rzeczywiście działają może wystarczy je tylko zapisać i wówczas bedzie po problemie. Szkoda tylko że nie ma tu ani słowa o webasto typu Thermo Top do M60 :-(
a rozumiesz cos z tych linkow? moze wyciagniesz wniosek gdzie sie podpiac z webasto bo ja nie kumam nic z tych linkow
Mam schemat do BBW. Dziwiłem się że nie pasuje do mojego bo mam termotop. Zaraz wrzucę wszytko co mam na ten temat.
Proszę bardzo:
www.labcar.pl/webasto.rar
Ostatnio edytowane przez seban123 ; 10-12-2011 o 09:51
Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
Albert Einstein
jak to otworzyc bo nie idzie na moim kompie
Po pierwsze trzeba mieć program do rozpakowania archiwum a po drugie program adobereader do otworzenia plików pdf.
W przypadku montażu termotop jest zdecydowanie łatwiej.
Ja sam wyciągałem webasto z m60. Wiązka idzie z bagażnika gdzie jest drugi aku i kilka przekaźników i bezpieczników.
Ta wiązka idzie po progu po stronie pasażera. Wchodzi nad schowek gdzie jest moduł z przekaźnikami. Tam się rozdziela. Jedna część wiązki idzie do webasta. Dokładnie to dwa zasilające przewody i przewód sterujący.
Druga część wiązki idzie do moduły z przekaźnikami i do sterownika klimy. Auto ma wiązkę przyszykowaną do podpięcia. Wszystkie kości są nad schowkiem. Dokładnie są dwie. Jedna duża a druga mała z 3 przewodami. Te trzy przewody sterują nadmuchem i idą do sterownika klimy. Wcale nie trzeba mieć drugiego aku. Ja tą część wiązki co powinna iść do bagażnika podpiąłem pod deską do stałego plusa. Działa mi to na jednym akumulatorze i nie zdarzyło mi się że go rozładowało. Jak jest dobry akumulator to nie ma problemu. Jak jest już padający to webasto się po prostu nie uruchomi.
W skrzynce z przekaźnikami i bezpiecznikami pod maską trzeba zmienić przekaźnik który załącza zasilanie do wentylatora nadmuchu. Jak się tego nie zmieni to wentylator się nie załączy. Ja po prostu dołożyłem diodę w przewód sterujący. W odpowiednim przekaźniku ta dioda jest wmontowana w przekaźnik. Ja ją mam obok.
OBC daje sygnał do skrzynki z przekaźnikami czy ma przewietrzać czy grzać. Służą do tego dwa przewody - 20 i 21 pin. Jak jest temp powyżej 16 stopni to przewietrza jak poniżej to grzeje.
Do tej pory nie miałem czau rozgryźć dokładnie sterowania. Po odpaleniu silnika webasto w moim przypadku się usypia do momentu zgaszenia auta. Chciał bym u siebie zrobić dogrzewanie silnika jak w dieslach że po odpaleniu uruchamia się webasto jak temp silnika jest poniżej 70 stopni. Siądę do tego i wrzucę instrukcję co i gdzie. Najprawdopodobniej za to odpowiada obc ale jeszcze to otwierdzę. Całe szczęście bmw jest ciekawym autem i zrobienie dogrzewania to kwestia podpięcia jednego przewodu w odpowiednie miejsce i dołożenie wyłącznika funkcji dogrzewania.
Nie zawsze wiemy o której godzinie będziemy jechali. A zagrzanie płynu w aucie gdzie jest webasto i lpg znacznie się wydłuża ze względu na większą ilość płynu i powierzchnię którą to ciepło jest oddawane. Z dogrzewaczem szybciej zrobi się ciepło w aucie ale kosztem zwiększonego zużycia paliwa.
Ostatnio edytowane przez seban123 ; 10-12-2011 o 10:55
Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
Albert Einstein