Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 47

Wątek: basowy dźwięk w e38 740i m60b40

  1. #31
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    Jointowicz, nie pal tyle :D

  2. #32
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Dzieciaki, nie kłócić się :)
    Ci co głębiej siedzą w mechanice, zdają sobie sprawę doskonale, że takie urządzenia jak strumiennice nie będą działać w połączeniu z seryjnym układem wydechowym. Jest to zwykły chwyt marketingowy, na który wielu ludzi się zwyczajnie daje złapać. Drugą stroną medalu jest to, że taka strumiennica może zadziałać, ale w układzie wydechowym policzonym i wykonanym od podstaw do konkretnego silnika. Jednak samo policzenie takiego układu to bardzo trudna sprawa. Trzeba poznać zjawiska falowe i mechanikę płynów zachodzącą w układzie wydechowym silnika spalinowego, aby w ogóle stworzyć jako tako działający układ, który nie ujmie nam mocy. A wierzcie mi że inżynierowie z bawaria motors potrafią bardzo dobrze to policzyć, tak aby było cicho i odpowiednio kształtowało nam charakterystykę silnika. Trudno jest podciągnąć moc i moment tuningując układ wydechowy BMW, a jeszcze trudniej to zrobić, aby oprócz poprawy osiągów, poprawić sound :)
    Jeszcze inną kwestią jest pewna zależność między układami wydechowymi, a dolotowymi. Aby na prawdę coś w tej materii poprawić, trzeba przyjrzeć się i udoskonalić oba te układy. Jeden bez drugiego nie chce działać :)

  3. #33
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    do 740 dobry patent jak chodzi tylko o dźwięk to końcowe tłumiki przelotowe pdo zamowienie np w MTG tam gdzie ja brałem dobra cena i jakość

    jak chcesz juz konkretny dźwięk to jeszcze dochodzi opcja katy out środkowy x-pipe albo jakiś sporotwy przelotowy jak u mnie i końcowe tez przelotowe u mnie tak jest i ludziska to chwala aczkolwiek nikt z tego forum chyba mojego auta na chodzie od czasu zmiany nie słyszał

  4. #34
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    455
    BMW
    e34,e32,e38 740iA 1994r
    Skąd
    szprotawa
    z tego co słyszałem to uzyska się ładniejszy i lekko basowy dźwięk wycinając tą zagiętą końcówkę w ostatnich tłumikach ale trzeba wyciąć nie tylko samą rurkę ale trochę więcej pod wielkość końcówki i wspawać ją w tłumik,robił może już ktoś tak?
    sławomir

  5. #35
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    18
    BMW
    e38
    Skąd
    DW
    Podpinam sie poniewaz temat ten sam wiec szkoda zebym smiecil.

    Oczywiscie ta opcja juz opisana- lecz prosze o opinie za jak i przeciw a wiec:

    -Katalizatory won i w ich miejsce rury
    -Srodkowy tlumik zostaje
    -koncowe tlumiki won ,a w ich miejsce rury i jakies dobrane koncowki

    Dolot juz zrobiony(sportowy wklad i usunieta zwezka wlotu puszki)

    chodzi mi o sam dzwiek-M60B40 ma swoją gadką przyprawiac o usmiech.

    Kto we Wro dobrze poradzi sobie przede wszystkim z zmianą srednicy przy katach i za robote nie krzyknie kosmosu:) ?
    Wczesniej jezdzilem na Kudowską ale prawda jest iz panowie szaleją z cenami

  6. #36
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    nie bedzie to dobrze brzmialo w takiej konfiguracji. chyba,ze zalezy Ci tylko na glosnosci

  7. #37
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,300
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    N0name, napisz do Marka (Marecki7er). On ma podłubany mocno wydech w swoim M60B30 i jest z Wro, więc może wskaże Ci co, gdzie i jak ;-)

  8. #38
    Doświadczony Użytkownik Awatar JointoVicz
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1,019
    BMW
    e32 EX 730 88' m30b30 r6 & e38 730i 95' m60b30 v8
    Skąd
    Torun
    dzisiaj nagram jak chodzi ze strumiennicami zamiast katow i zmienionymi koncowymi tlumikami :) przed wycieciem katow choidzila tak:
    http://www.facebook.com/?ref=hp#!/vi...64439486942302
    dzisiaj nagram jak chodzi bez katow:)


    i nie ZE CHWALE SWOJE:) ale wycinanie koncowych tlumikow i wstawianie rur z koncowkami mija sie z celem chyba:) skoro z koncowymi mozna uzyskac naprawde ladny mily dla ucha efekt;)

    moim zdaniem to wystarczy zmiana koncowych tlumikow i juz V8 ladnie ryczy:) jak komus malo basu to wyciac katy(troszke taki sie zrobil na wolnych obrotach mezniejszy ten dzwiek) i na 8 pietrze mnie slysza znajomi jak przejezdzam:) i alarmy w astrach sie wlaczaja:) zalezy od obrotow:) najlepiej jednak slychac auto w lato:) jak chodzi klima i ma wtedy lekko wyzsze obroty i sam baaaaas:D piekna sprawa:D
    Ostatnio edytowane przez JointoVicz ; 29-11-2011 o 08:57

  9. #39
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kazikm3
    Dołączył
    Jan 2014
    Posty
    756
    BMW
    735iA 320ci cabrio
    Skąd
    UK
    no jak z tymi wydechami działał ktoś coś ?
    Jeżeli miałbym ogolić się na łyso, nosić na szyi złoty łańcuch i „prać” ludzi kijem bejsbolowym, tylko po to, aby prowadzić na co dzień BMW E 38, robię to od razu.

  10. #40
    Zaawansowany Użytkownik Awatar sebekcenturion
    Dołączył
    Nov 2014
    Posty
    266
    BMW
    e38 730i
    Skąd
    Olkusz
    Sam jestem ciekaw co z tego bedzie ;p

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •