Jointowicz, nie pal tyle :D
Jointowicz, nie pal tyle :D
Dzieciaki, nie kłócić się :)
Ci co głębiej siedzą w mechanice, zdają sobie sprawę doskonale, że takie urządzenia jak strumiennice nie będą działać w połączeniu z seryjnym układem wydechowym. Jest to zwykły chwyt marketingowy, na który wielu ludzi się zwyczajnie daje złapać. Drugą stroną medalu jest to, że taka strumiennica może zadziałać, ale w układzie wydechowym policzonym i wykonanym od podstaw do konkretnego silnika. Jednak samo policzenie takiego układu to bardzo trudna sprawa. Trzeba poznać zjawiska falowe i mechanikę płynów zachodzącą w układzie wydechowym silnika spalinowego, aby w ogóle stworzyć jako tako działający układ, który nie ujmie nam mocy. A wierzcie mi że inżynierowie z bawaria motors potrafią bardzo dobrze to policzyć, tak aby było cicho i odpowiednio kształtowało nam charakterystykę silnika. Trudno jest podciągnąć moc i moment tuningując układ wydechowy BMW, a jeszcze trudniej to zrobić, aby oprócz poprawy osiągów, poprawić sound :)
Jeszcze inną kwestią jest pewna zależność między układami wydechowymi, a dolotowymi. Aby na prawdę coś w tej materii poprawić, trzeba przyjrzeć się i udoskonalić oba te układy. Jeden bez drugiego nie chce działać :)
do 740 dobry patent jak chodzi tylko o dźwięk to końcowe tłumiki przelotowe pdo zamowienie np w MTG tam gdzie ja brałem dobra cena i jakość
jak chcesz juz konkretny dźwięk to jeszcze dochodzi opcja katy out środkowy x-pipe albo jakiś sporotwy przelotowy jak u mnie i końcowe tez przelotowe u mnie tak jest i ludziska to chwala aczkolwiek nikt z tego forum chyba mojego auta na chodzie od czasu zmiany nie słyszał
z tego co słyszałem to uzyska się ładniejszy i lekko basowy dźwięk wycinając tą zagiętą końcówkę w ostatnich tłumikach ale trzeba wyciąć nie tylko samą rurkę ale trochę więcej pod wielkość końcówki i wspawać ją w tłumik,robił może już ktoś tak?
sławomir
Podpinam sie poniewaz temat ten sam wiec szkoda zebym smiecil.
Oczywiscie ta opcja juz opisana- lecz prosze o opinie za jak i przeciw a wiec:
-Katalizatory won i w ich miejsce rury
-Srodkowy tlumik zostaje
-koncowe tlumiki won ,a w ich miejsce rury i jakies dobrane koncowki
Dolot juz zrobiony(sportowy wklad i usunieta zwezka wlotu puszki)
chodzi mi o sam dzwiek-M60B40 ma swoją gadką przyprawiac o usmiech.
Kto we Wro dobrze poradzi sobie przede wszystkim z zmianą srednicy przy katach i za robote nie krzyknie kosmosu:) ?
Wczesniej jezdzilem na Kudowską ale prawda jest iz panowie szaleją z cenami
nie bedzie to dobrze brzmialo w takiej konfiguracji. chyba,ze zalezy Ci tylko na glosnosci
N0name, napisz do Marka (Marecki7er). On ma podłubany mocno wydech w swoim M60B30 i jest z Wro, więc może wskaże Ci co, gdzie i jak ;-)
dzisiaj nagram jak chodzi ze strumiennicami zamiast katow i zmienionymi koncowymi tlumikami :) przed wycieciem katow choidzila tak:
http://www.facebook.com/?ref=hp#!/vi...64439486942302
dzisiaj nagram jak chodzi bez katow:)
i nie ZE CHWALE SWOJE:) ale wycinanie koncowych tlumikow i wstawianie rur z koncowkami mija sie z celem chyba:) skoro z koncowymi mozna uzyskac naprawde ladny mily dla ucha efekt;)
moim zdaniem to wystarczy zmiana koncowych tlumikow i juz V8 ladnie ryczy:) jak komus malo basu to wyciac katy(troszke taki sie zrobil na wolnych obrotach mezniejszy ten dzwiek) i na 8 pietrze mnie slysza znajomi jak przejezdzam:) i alarmy w astrach sie wlaczaja:) zalezy od obrotow:) najlepiej jednak slychac auto w lato:) jak chodzi klima i ma wtedy lekko wyzsze obroty i sam baaaaas:D piekna sprawa:D
no jak z tymi wydechami działał ktoś coś ?
Jeżeli miałbym ogolić się na łyso, nosić na szyi złoty łańcuch i „prać” ludzi kijem bejsbolowym, tylko po to, aby prowadzić na co dzień BMW E 38, robię to od razu.
Sam jestem ciekaw co z tego bedzie ;p