Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 67

Wątek: M60 klekocze przy odpalaniu na zimnym silniku.

  1. #41
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BatoFF
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    134
    BMW
    E38 730D
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Cytat Zamieszczone przez Kołtun Zobacz posta
    Kontrolka świeci o wiele dłużej . W moim silniku zawór był złamany . Potrafiło nawet mrugać na wolnych obrotach . Wziąłem dwa korki spustowe M14x1,5 , dwie podkładki i wywaliłem wężyk idący do miski(12 wężyk a 13 śruba zastąpiona korkiem) . W każdym szanującym się warsztacie mają wysysarkę do oleju, więc całą resztę która zamiast po wyciągnięciu filtra oleju ma spłynąć tą rurką do miski wysysa się i po kłopocie . Nie trzeba inwestować w nową obudowę tylko ze 20zł na wspomniane przeze mnie części dostępne nawet w "norauto" i innych takich sklepach.

    http://realoem.com/bmw/showparts.do?...90&hg=11&fg=30
    Trochę odgrzeję, bo chyba jednak też mam problem z tym zaworem w obudowie filtra... Nie do końca rozumiem tego co wyżej napisane. Czy wystarczy zatkać (wkręcając zwykłą śrubę) odpływ do miski olejowej i po sprawie? W obudowie filtra będzie olej więc od razu po zapaleniu będzie szedł na hydroregulatory i nie będzie klekotał przez tą sekundę czy dwie tak? Można tak zrobić nie będzie za dużo tego oleju w obudowie?????????
    Ostatnio edytowane przez BatoFF ; 19-04-2012 o 18:06
    E36 320i M50B20 Coupe '94r --> E32 730iA M60B30 '93r --> E38 730i M60B30 '94r --> E39 540iA M62B44 '96r --> E38 730D M57D30 '99r

    Yamaha DT 125 '97r --> Kawasaki ZZR 250 '92r --> Kawasaki ZXR 750 '93r

  2. #42
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BatoFF
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    134
    BMW
    E38 730D
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Wie ktoś czy to bezpieczne takie kombinowanie ?
    E36 320i M50B20 Coupe '94r --> E32 730iA M60B30 '93r --> E38 730i M60B30 '94r --> E39 540iA M62B44 '96r --> E38 730D M57D30 '99r

    Yamaha DT 125 '97r --> Kawasaki ZZR 250 '92r --> Kawasaki ZXR 750 '93r

  3. #43
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BatoFF
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    134
    BMW
    E38 730D
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    W dalszym ciągu proszę o odpowiedź czy mozna zrobić tak jak napisał wyżej "Kołtun"
    E36 320i M50B20 Coupe '94r --> E32 730iA M60B30 '93r --> E38 730i M60B30 '94r --> E39 540iA M62B44 '96r --> E38 730D M57D30 '99r

    Yamaha DT 125 '97r --> Kawasaki ZZR 250 '92r --> Kawasaki ZXR 750 '93r

  4. #44
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    Cytat Zamieszczone przez xsilver Zobacz posta
    Jak jest zepsuty, to olej z filtra spływa do miski i jak odpalisz silnik to chwilę trwa, zanim pompa wtłoczy odpowiednią ilość oleju do obudowy i dopiero potem olej popłynie do dalszej części układu.
    A może zaworek się przytykać i czasami spływa a czasami nie? Wymiana obudowy na używaną nie musi gwarantować naprawy sytuacji, a nowa kosztuje chyba z tysiaka.
    Pytam, bo jak kupiłem auto i wymieniałem olej i filtry to filtr oleju był już w opłakanym stanie. Auto prawdopodobnie stało jakieś pół roku zanim trafiło do polski i nie wiadomo ile jeździło wcześniej na oleju (Shell 5W30).
    I po wymianie zaczęły się hałasy przy odpalaniu po nocy. Stąd zainteresował mnie ten post o obudowie filtra.
    Ostatnio edytowane przez jonash ; 14-06-2012 o 10:49

  5. #45
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    też nie do końca kumam z tym zaworkiem - nie da się tego przeczyscic czy "cóś" , albo wymienić samego zaworka?

    czy m62tub44 też tak ma, bo objaw mam jak opisany na początku tego wątku?

    ktoś przerabial taką naprawę/wymianę - czy poranny klekot ustał?

  6. #46
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    Witam,

    Obudowę filtra wymontowałem, sprawdziłem i wszystko było oki. Przy okazji jakiś wężyk był niedokręcony.
    Zalałem do silnika olej Motul 300V Chrono 10W40 pełny syntetyk i silnik chodzi dużo lepiej. Olej ma właściwości uszczelniające i jest ciut gęściejszy. Zmiana oleju dużo pomogła. Silnik dużo lepiej trzyma ciśnienie.

  7. #47
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    też nie do końca kumam z tym zaworkiem - nie da się tego przeczyscic czy "cóś" , albo wymienić samego zaworka?

    czy m62tub44 też tak ma, bo objaw mam jak opisany na początku tego wątku?

    ktoś przerabial taką naprawę/wymianę - czy poranny klekot ustał?
    ktoś jeszcze?

  8. #48
    Doświadczony Użytkownik Awatar grabol
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    1,649
    BMW
    BMW e10 2002ti, e39, X5 4.8is
    Skąd
    Warszawa / St.Miłosna
    Cytat Zamieszczone przez jonash Zobacz posta
    Witam,

    Obudowę filtra wymontowałem, sprawdziłem i wszystko było oki. Przy okazji jakiś wężyk był niedokręcony.
    Zalałem do silnika olej Motul 300V Chrono 10W40 pełny syntetyk i silnik chodzi dużo lepiej. Olej ma właściwości uszczelniające i jest ciut gęściejszy. Zmiana oleju dużo pomogła. Silnik dużo lepiej trzyma ciśnienie.
    Vanosy po dbr. rozgrzaniu ciszej się zachowują?

  9. #49
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jonash
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    387
    BMW
    Było E38 740iA '01 | 318 TDS Touring '97
    Skąd
    Koszalin
    Vanosy sobie klekają. Nie mam pokrywy na silniku ze względu na lpg, może dlatego głośniej słychać niż kiedyś.
    Ale słyszałem kiedyś siadające vanowy u kuzyna w warsztacie i do takiego stanu to jeszcze daleko:)

  10. #50
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    półsyntetyk do vanosów kiepska sprawa chwilowo wyciszy

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •