Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 67

Wątek: M60 klekocze przy odpalaniu na zimnym silniku.

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BatoFF
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    134
    BMW
    E38 730D
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Po przeczytaniu tego wątku http://7er.pl/showthread.php/19542-P...ie-oleju/page7 stwierdziłem że przed wymianą zrobię jeszcze płukankę silnika preparatem Liqui Moli ENGINE FLUSH. Może coś da a nie zaszkodzi, na pewno więcej spłynie syfu niż bez zastosowania tej chemii.

    I tak na szybko, da się zmienić w prosty sposób język OBC na angielski w e38 czy nie ;> ?
    E36 320i M50B20 Coupe '94r --> E32 730iA M60B30 '93r --> E38 730i M60B30 '94r --> E39 540iA M62B44 '96r --> E38 730D M57D30 '99r

    Yamaha DT 125 '97r --> Kawasaki ZZR 250 '92r --> Kawasaki ZXR 750 '93r

  2. #22
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    nie każdy olej mineralny to syf, wolalbym lać do siebie mineral Motula niz syntetyk castrola ;) druga sprawa ze napis 5w40 na opakowaniu nie zawsze oznacza olej w pelni syntetyczny. z tą utratą plynnosci i precyzyjnym ukladem smarowania w m60 to dobre :D

    Moja rada - zlej to co masz, wlej 10w40 mobil/motul,bez zadnych plukanek i zapomnij o sprawie. leję taki od lat do roznych m60 i wsio jest okey. Mozesz sprobowac z syntetykiem, ale jak się okaże że bedzie zdrowo popijał to będziesz wiecej wydawal na dolewki niz na paliwo.

    I nie przejmowalbym się tak tym zuzyciem oleju w m60 - mialem w życiu styczność z dziesiątkami tych silników, i takie o ktorych możnaby powiedziec, ze nie 'brały' oleju mógłbym wyliczyc na palcach jednej ręki. Nieraz byłem świadkiem jak po kilku okrążeniach na wyrazowie driver 'uzupelnial' 1 litr oleju ;) taki już urok o ile pamiętam norma producenta to 1l/1000km dla sprawnego silnika, dla takiego który ma nakulane 300.000 to logiczne,ze moze byc nawet wiecej
    Ostatnio edytowane przez dobrus ; 12-02-2012 o 14:54

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BatoFF
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    134
    BMW
    E38 730D
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    A ja uważam że płukanie będzie dobrym rozwiązaniem, cudów się nie spodziewam ale trochę może wywali tej smoły ze środka zbieranej od roku 1994. Co do oleju już zdecydowałem że będzie to Valvoline MaxLife Synthetic 5W40 - z tego co czytam na różnych stronach to pełen syntetyk a więc taki jaki chyba powinien być tam od zawsze wlany. No i same pochlebne opinie, żadnych w stylu nie lej tego syfu. Gdzieś ktoś na forum podawał przykłady z życia jak jakość oleju wpływa na jego spalanie chyba w tym wątku http://7er.pl/showthread.php/9260-me...ilnikowy/page8 jednoznacznie wychodziło że im lepszy olej tym mniej go konsumuje. Lałem już motul 10w40 do e32 V8 i chyba to dobry olej - problemów nie było ale warsztat znajdujący się niedaleko Otwocka, taka dość speluna, ale znają się na rzeczy i mają skubańcy wiedzę ,zawsze z cztery e32 się robią nie licząc reszty e30ek i e34ek ogólnie całe podwórko w BMW no i tam panowie nie chwalili tego Oleju, powiedzieli że dość przeciętny :) Tak czy inaczej:

    1) płukanie silnika Liqui Moli ENGINE FLUSH
    2) sprawdzenie pompy oleju i naciągu łańcuszka
    3) Wlanie tego Valvoline Max life 5W40
    4) Wlanie 1 + 1/3 butelki Cera Tec

    I zdam relacje na temat czy jest poprawa, czy chodzi ciszej a może głośniej i czy auto się jeszcze przemieszcza a jeżeli tak to może płynniej jak zapala na mrozie. Wszystko postaram się opisać szczegółowo :) 3majcie kciuki, może nie spłonie :D
    E36 320i M50B20 Coupe '94r --> E32 730iA M60B30 '93r --> E38 730i M60B30 '94r --> E39 540iA M62B44 '96r --> E38 730D M57D30 '99r

    Yamaha DT 125 '97r --> Kawasaki ZZR 250 '92r --> Kawasaki ZXR 750 '93r

  4. #24
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    to zmień ten warsztat , bo valvo do Motul-a się nie umywa. Bylem obecny przy testach roznych olejów na torze Poznań - wygladalo to tak,ze wlewano do silnika olej, robiono parę kolek na pelnym ogniu, po czym zlewano go do misy. I praktycznie z wszystkiego poza Mobilem i Motulem zrobila się 'woda'. Najlepiej wypadł Millers. w tescie nie bylo Liqui Moly, Xado ponieważ bylo to ladne parę lat temu i wówczas te oleje byly ciezko dostepne w PL.
    Ostatnio edytowane przez dobrus ; 12-02-2012 o 17:16

  5. #25
    Zaawansowany Użytkownik Awatar krzysiek7er
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    661
    BMW
    brak... tym czasem Omega B FL 2.2
    Skąd
    Finlandia
    Jak miałem E36 to pojechałem do serwisu olejowego na wymianę oliwy i filtrów. Facet zanim zabrał się za robotę to przez 5 min wypytywał mnie jak silnik pracuje, czy bierze olej, jak użytkuje samochód ( ostro czy delikatnie ) ect. Z racji, że często miałem wskazówkę obrotomierza przy czerwonej skali i przebieg zbliżał się ku 300tys km, olejarz zaproponował mi Valvoline 10W60 ( podobno odporniejszy na wysokie temperatury i ostre traktowanie ). I mówił broń boże mineralnego. Stwierdził, że mineralnym zalewa się stare konstrukcje, albo auto, którego chcesz się szybko pozbyć. Jeśli silnik zaczyna "brać" olej czy też gubić uszczelkami, to trzeba naprawić jednostkę i na nowo uszczelnić i trzymać się olejów zalecanych przez producenta ( parametry oleju są ważne - marka już mniej ). P.S Może jak nie Valvoline i Motul to może Selenia??
    Ostatnio edytowane przez krzysiek7er ; 12-02-2012 o 17:33

  6. #26
    Zaawansowany Użytkownik Awatar siwymetal
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    708
    BMW
    E65 745i 2001
    Skąd
    Göteborg,Szwecja
    U mnie w mieście są dwa warsztaty zajmujące się tylko BMW i nie autoryzowane (te autoryzowane leją tylko Castrola),są to pasjonaci związani z marką od kilkudziesięci lat i leją tylko Motula,tylko w pełni syntetyczny.
    "Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać" (Cyceron)

  7. #27
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    kolego dobrus porównaj 15w40 do np.0w40 przy -30 ,jaką ma płynność i zastanów się w jakim czasie taki smalec dotrze np.do hydroregulatorów

  8. #28
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Cytat Zamieszczone przez jędrek Zobacz posta
    kolego dobrus porównaj 15w40 do np.0w40 przy -30 ,jaką ma płynność i zastanów się w jakim czasie taki smalec dotrze np.do hydroregulatorów
    Dziś to zrobiłem :D

    Temp. ok -20st - porównałem dwa oleje - mineralny 15w40 i syntetyk 5w40.

    15w40 nie chciał się z butelki wylewać (trzeba było na niego czekać), gdy 5w40 wylewał się natychmiast (o mało co się nie oblałem ;-) - płynoość była drastycznie lepsza niż 15w40).

    Więc nie wiem ile trzeba czekać aż taki 15w40 w takich temp. dotrze do odległych części silnika (a warto sobie uzmysłowić, że wtedy wszystko pracuje niemal na sucho - metal trze o metal...).

  9. #29
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez jędrek Zobacz posta
    kolego dobrus porównaj 15w40 do np.0w40 przy -30 ,jaką ma płynność i zastanów się w jakim czasie taki smalec dotrze np.do hydroregulatorów
    jędrek nie musisz mi tlumaczyc takich banałów. Akurat gęstość minerala przy niskich temp to maly pikuś w porownaniu z jego gęstością przy np 120 st C,czyli w normalnej temp pracy oleju - wowczas jest rzadszy niz syntetyk, co zapewne pogarsza jego wlasciwosci ALE silniki m60/m62 to stare, proste jak cep jednostki, które nie maja wysokich wymagan olejowych ;) szczegolnie w przypadku e38 ktorym sie jezdzi z natury spokojnie. Moj kolega ma swapnietego do e36 4,4 i od dobrze ponad roku upala to (glownie 1/4, w dodatku psika nitro) na mineralu, bo gdzies mu tam zalali i nic sie nie dzieje. Takze nie napinałbym się tutaj na superdobre oleje, bo zwyczajnie nic one nie pomogą - dostepny w kazdym motoryzacyjnym mobil 5w50 lub 10w40 spokojnie wystarcza

  10. #30
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    dobrus piszesz debilyzmy m60/62 to strasznie stare proste konstrkcje z 4 zaworami na każdy gar oddzielnymi cewkami zapłnowymi dla lepszego zapłonu w wersji m62 z podniesiona temp spalania i nawet z vanosami w latach 90 ojjj ludzie dobry olej nie zaszkodzi żadnemu silnikowi bo kurde w jaki sposób????????? a gówniany zniszczy każdy silnik m60 powinno jeździ na pełnym syntetyku i koniec kropka jajeżdze na castrol edge sport 0w-40 i sobie chwalę na jeden sezon przesiadłem się na lm 10w-60 ich właściwie najdroższy wyrób i zero różnicy więc nie będe przepłacał

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •