Pierw trzeba sprawdzić, czy przewody są drożne:
1) zdejmujesz żółto-czarny wężyk z elektrozaworu
2) włączasz silnik
3) palcem sprawdzasz, czy w wężyku jest podciśnienie -- przy okazji słuchasz, czy silnik reaguje (wężykiem dajesz mu lewe powietrze)
Sprawdzenie elektrozaworu -- ja bym podał 12V na elektrozawór i tym sprawdził, czy podciśnienie ma szansę otworzyć zawór dodatkowy:
1) zdejmujesz wtyczkę z elektrozaworu i podajesz 12V - sprawdzasz czy "klika"
2) zdejmujesz niebiesko-czarny wężyk z elektrozaworu
3) włączasz silnik
4) podajesz 12V na elektrozawór i palcem sprawdzasz, czy jest podciśnienie i od razu słuchasz, czy silnik reaguje na lewe powietrze.
Sprawdzanie zaworu dodatkowego - jak już wiadomo, że w niebiesko-czarnym jest podciśnienie:
1) zdejmujesz rurę od dmuchawy przy filtrze
2) podajesz 12V na elektrozawór
3) właczasz silnik i sprawdzasz, czy z rury od dmuchawy lecą spaliny
4) odłączasz 12V i tym zamykasz elektrozawór - spaliny powinny przestać lecieć
Spalin w ogóle będzie lecieć niedużo -- bo nie ma podciśnienia tylko atmosfera.
Jak rura dmuchawy jest podłączona do obudowy filtra, to podciśnienie wysysa z niej spaliny.
Sprawdziłem to wszystko co jest wyżej napisane. Wynika z tego że wszystko jest ok a samochód dalej nie jedzie wciaż ten jeden błąd jest.
Seban w którym Analogu sprawdzić ta mase powietrza i przy jakich obrotach bo tylko to mi teraz zostalo do sprawdzenia.
Nowe informacje co to może być że takie wartośći pokazuje??
![]()