Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: Szarpnięcie i przełączenie na PB.. ?

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rosomak79
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Skąd
    Kraków
    Witajcie,
    Cewka w reduktorze wyczyszczona, było troszkę czarnego nagaru ale po benzynie ekstrakcyjnej wszystko ładnie zeszło i jest git -:). Po zmontowaniu wszystkiego z powrotem podpiąłem się pod sterownik, laptoka do kabiny i jazda, niestety znów to samo lecz teraz na live'ie udało mi się złapać błąd ciśnienia gazu a dokładniej za niskie ciśnienie lpg. W głównym oknie ciśnienie gazu równe 0, MAP = 0. Czy to wskazuje na uszkodzony czujnik map-sensor(PS-01) ?Reduktora nie podejrzewam, bo ma dopiero około 30tyś max.

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Skąd
    Myszków
    "Najczęstszym objawem uszkodzenia tego elementu jest automatyczne przełączanie układu
    z zasilania gazem na benzynę, podczas gdy takie parametry jak ciśnienie gazu pozostają
    w normie."
    Sprawdź czy faktycznie jest ciśnienie. Wg mnie powinno przechodzić bez szarpnięć jeśli jest ciśnienie. Jeśli będzie to na pewno map.

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rosomak79
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Skąd
    Kraków
    Witam -:))
    Diagnoza trafna, dziś nabyłem czujnik ciśnienia gazu tzw. map-sensor PS-01. Od razu wymieniłem, samochód był już rozgrzany więc po odpaleniu od razu ładnie przełączyło się na lpg. Przejechałem kilka krótkich odcinków z krótszymi i dłuższymi postojami. Za każdym razem bez problemów się przełącza. Jutro dla pewności jeszcze wepnę się do sterownika i zobaczę jakie wskazania ciśnienia lpg i MAP. Na starym czujniku rok produkcji 2006, więc działał bezawaryjnie jakieś 5 lat. Jako info muszę jeszcze napisać, że stary czujnik miał metalowe króćce, a nowy już plastikowe.
    Pozdrawiam

  4. #14
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    26
    BMW
    w planach
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Miałem podobny problem kiedy już reduktor nie wydalał.

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rosomak79
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Skąd
    Kraków

    Czujnik PS-01 map-sensor

    Odnowię na chwilkę temat-:)), czy ktoś już wymieniał ten czujnik? Ja po wymianie zauważyłem niewielki spadek spalania lpg w granicach 1-3 litrów. Czy ktoś ogarnia temat instalacji lpg i ten czujnik PS-01 mógł mieć wpływ na spalanie ? u mnie teraz 100km=15l lpg -:)) wcześniej było w granicach 16-18l.

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar grzechu4don
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    530
    BMW
    E38 na gwincie w 20 calach
    Skąd
    Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez rosomak79 Zobacz posta
    u mnie teraz 100km=15l lpg -:)) wcześniej było w granicach 16-18l.
    to jeździsz jak emeryt chyba :D

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    692
    BMW
    e38 m52 + LPG
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    takie spalanie kolego to ja mam w 2.8 :P 18-20 miasto..
    Biały

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rosomak79
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Skąd
    Kraków
    heh, niom wyprzedzam każdego kto jedzie przede mną -:) tak już mam jak każdy emeryt -:). bialydaro to Ty chyba z pedałem w podłodze jeździsz-:) Często się spotykam z tym stereotypem, że jak ktoś słyszy poj. 4.0 i BMW to od razu, że 30 litrów pali. Jeżdżę "agresywnie" i dochodzę do max. 18litrów, może to zaleta manuala -:)
    Ostatnio edytowane przez rosomak79 ; 22-11-2011 o 18:53

  9. #19
    Vip Vip Awatar hugoslawek
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    770
    BMW
    e38, 728i, manual, shadow line, 97' XI
    Skąd
    łuków, radzyń podl., warszawa
    troche późno zobaczyłem ten temat ale jak juz jestem to napisze o swoich przygodach z LPG (komp STAG 3000).
    objawy były identyczne!!!! A nasilały się jak postałem trochę w warszawskich korkach (wisko załączało sie cały czas).
    nie powiem wam o ciśnieniu i innych cyferkach bo nie pamietam.
    filtry wymienione, cisnienie na reduktorze właściwe, cewka ok, wymiana czujnika ciśnienia pomogło na około 1 minutę....

    wszystko teoretycznie tak jak PAN BÓG przykazał... tyle że po porządnym rozgrzaniu auta nonstop przełączało mnie na benzynkę :(
    i weź człowieku bądź madry.
    ROZEBRAŁEM REDUKTOR (raptem z 50-60 tys km) wyczysciłem wszystko zwłaszcza taki cyngielek który dotyka do membramy, żeby przesuwał się bez oporu. złożyłem reduktor. rozgrzałem auto aż sie wisko załączyło... i to samo!!!!
    a nastepnego dnia a było to 2,5 miecha temu problem znikł :)
    i pojawił sie 2 razy ale ponowne przełaczenie na lpg załatwiało sprawe.
    Ogólnie diagnoza jest taka ze reduktor czasem się przycina i nic z tym nie zrobie zeby miec pewnośc. pozostaje wymiana reduktora.
    :)



  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Skąd
    Myszków
    Cytat Zamieszczone przez rosomak79 Zobacz posta
    Odnowię na chwilkę temat-:)), czy ktoś już wymieniał ten czujnik? Ja po wymianie zauważyłem niewielki spadek spalania lpg w granicach 1-3 litrów. Czy ktoś ogarnia temat instalacji lpg i ten czujnik PS-01 mógł mieć wpływ na spalanie ? u mnie teraz 100km=15l lpg -:)) wcześniej było w granicach 16-18l.
    Możliwe że nowy czujnik pokazuje troszkę inne wartości niż stary. Instalacja została wyregulowana na starym i takie bajki. Jak masz jak to zrób nowe mapy i ustaw gaz od nowa. Swoją drogą to jeden gold nie jest na piłowanie 4.0 jak nie chcesz wykończyć głowic to dołóż jeszcze jednego no chyba że Ci nie zależy na silniku.

    Hugoslawek jeśli masz golda to wystarczy założyć zewnętrzny filtr z cewką i problem mija.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •