Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 11 do 20 z 22

W±tek: Szarpniêcie i prze³±czenie na PB.. ?

  1. #11
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar rosomak79
    Do³±czy³
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Sk±d
    Kraków
    Witajcie,
    Cewka w reduktorze wyczyszczona, by³o troszkê czarnego nagaru ale po benzynie ekstrakcyjnej wszystko ³adnie zesz³o i jest git -:). Po zmontowaniu wszystkiego z powrotem podpi±³em siê pod sterownik, laptoka do kabiny i jazda, niestety znów to samo lecz teraz na live'ie uda³o mi siê z³apaæ b³±d ci¶nienia gazu a dok³adniej za niskie ci¶nienie lpg. W g³ównym oknie ci¶nienie gazu równe 0, MAP = 0. Czy to wskazuje na uszkodzony czujnik map-sensor(PS-01) ?Reduktora nie podejrzewam, bo ma dopiero oko³o 30ty¶ max.

  2. #12
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Sk±d
    Myszków
    "Najczêstszym objawem uszkodzenia tego elementu jest automatyczne prze³±czanie uk³adu
    z zasilania gazem na benzynê, podczas gdy takie parametry jak ci¶nienie gazu pozostaj±
    w normie."
    Sprawd¼ czy faktycznie jest ci¶nienie. Wg mnie powinno przechodziæ bez szarpniêæ je¶li jest ci¶nienie. Je¶li bêdzie to na pewno map.

  3. #13
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar rosomak79
    Do³±czy³
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Sk±d
    Kraków
    Witam -:))
    Diagnoza trafna, dzi¶ naby³em czujnik ci¶nienia gazu tzw. map-sensor PS-01. Od razu wymieni³em, samochód by³ ju¿ rozgrzany wiêc po odpaleniu od razu ³adnie prze³±czy³o siê na lpg. Przejecha³em kilka krótkich odcinków z krótszymi i d³u¿szymi postojami. Za ka¿dym razem bez problemów siê prze³±cza. Jutro dla pewno¶ci jeszcze wepnê siê do sterownika i zobaczê jakie wskazania ci¶nienia lpg i MAP. Na starym czujniku rok produkcji 2006, wiêc dzia³a³ bezawaryjnie jakie¶ 5 lat. Jako info muszê jeszcze napisaæ, ¿e stary czujnik mia³ metalowe króæce, a nowy ju¿ plastikowe.
    Pozdrawiam

  4. #14
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2011
    Posty
    26
    BMW
    w planach
    Sk±d
    D±browa Górnicza
    Mia³em podobny problem kiedy ju¿ reduktor nie wydala³.

  5. #15
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar rosomak79
    Do³±czy³
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Sk±d
    Kraków

    Czujnik PS-01 map-sensor

    Odnowiê na chwilkê temat-:)), czy kto¶ ju¿ wymienia³ ten czujnik? Ja po wymianie zauwa¿y³em niewielki spadek spalania lpg w granicach 1-3 litrów. Czy kto¶ ogarnia temat instalacji lpg i ten czujnik PS-01 móg³ mieæ wp³yw na spalanie ? u mnie teraz 100km=15l lpg -:)) wcze¶niej by³o w granicach 16-18l.

  6. #16
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar grzechu4don
    Do³±czy³
    Jun 2011
    Posty
    530
    BMW
    E38 na gwincie w 20 calach
    Sk±d
    Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez rosomak79 Zobacz posta
    u mnie teraz 100km=15l lpg -:)) wcze¶niej by³o w granicach 16-18l.
    to je¼dzisz jak emeryt chyba :D

  7. #17
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    692
    BMW
    e38 m52 + LPG
    Sk±d
    Jastrzêbie Zdrój
    takie spalanie kolego to ja mam w 2.8 :P 18-20 miasto..
    Bia³y

  8. #18
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar rosomak79
    Do³±czy³
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Sk±d
    Kraków
    heh, niom wyprzedzam ka¿dego kto jedzie przede mn± -:) tak ju¿ mam jak ka¿dy emeryt -:). bialydaro to Ty chyba z peda³em w pod³odze je¼dzisz-:) Czêsto siê spotykam z tym stereotypem, ¿e jak kto¶ s³yszy poj. 4.0 i BMW to od razu, ¿e 30 litrów pali. Je¿d¿ê "agresywnie" i dochodzê do max. 18litrów, mo¿e to zaleta manuala -:)
    Ostatnio edytowane przez rosomak79 ; 22-11-2011 o 18:53

  9. #19
    Vip Vip Awatar hugoslawek
    Do³±czy³
    Oct 2009
    Posty
    770
    BMW
    e38, 728i, manual, shadow line, 97' XI
    Sk±d
    ³uków, radzyñ podl., warszawa
    troche pó¼no zobaczy³em ten temat ale jak juz jestem to napisze o swoich przygodach z LPG (komp STAG 3000).
    objawy by³y identyczne!!!! A nasila³y siê jak posta³em trochê w warszawskich korkach (wisko za³±cza³o sie ca³y czas).
    nie powiem wam o ci¶nieniu i innych cyferkach bo nie pamietam.
    filtry wymienione, cisnienie na reduktorze w³a¶ciwe, cewka ok, wymiana czujnika ci¶nienia pomog³o na oko³o 1 minutê....

    wszystko teoretycznie tak jak PAN BÓG przykaza³... tyle ¿e po porz±dnym rozgrzaniu auta nonstop prze³±cza³o mnie na benzynkê :(
    i we¼ cz³owieku b±d¼ madry.
    ROZEBRA£EM REDUKTOR (raptem z 50-60 tys km) wyczysci³em wszystko zw³aszcza taki cyngielek który dotyka do membramy, ¿eby przesuwa³ siê bez oporu. z³o¿y³em reduktor. rozgrza³em auto a¿ sie wisko za³±czy³o... i to samo!!!!
    a nastepnego dnia a by³o to 2,5 miecha temu problem znik³ :)
    i pojawi³ sie 2 razy ale ponowne prze³aczenie na lpg za³atwia³o sprawe.
    Ogólnie diagnoza jest taka ze reduktor czasem siê przycina i nic z tym nie zrobie zeby miec pewno¶c. pozostaje wymiana reduktora.
    :)



  10. #20
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Sk±d
    Myszków
    Cytat Zamieszczone przez rosomak79 Zobacz posta
    Odnowiê na chwilkê temat-:)), czy kto¶ ju¿ wymienia³ ten czujnik? Ja po wymianie zauwa¿y³em niewielki spadek spalania lpg w granicach 1-3 litrów. Czy kto¶ ogarnia temat instalacji lpg i ten czujnik PS-01 móg³ mieæ wp³yw na spalanie ? u mnie teraz 100km=15l lpg -:)) wcze¶niej by³o w granicach 16-18l.
    Mo¿liwe ¿e nowy czujnik pokazuje troszkê inne warto¶ci ni¿ stary. Instalacja zosta³a wyregulowana na starym i takie bajki. Jak masz jak to zrób nowe mapy i ustaw gaz od nowa. Swoj± drog± to jeden gold nie jest na pi³owanie 4.0 jak nie chcesz wykoñczyæ g³owic to do³ó¿ jeszcze jednego no chyba ¿e Ci nie zale¿y na silniku.

    Hugoslawek je¶li masz golda to wystarczy za³o¿yæ zewnêtrzny filtr z cewk± i problem mija.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •