Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Dzziwny odgłos z tyłu 740. Most? Skrzynia? Zawieszenie?

  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar d1siara
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    32
    BMW
    BMW 740i E32 1993r
    Skąd
    DOL

    Dzziwny odgłos z tyłu 740. Most? Skrzynia? Zawieszenie?

    Witam.

    Od jakiegoś czasu słyszę dziwne dźwięki dochodzące gdzieś z tyłu. Nie wiem czy to może byc z mostu, czy z zawieszenia, czy z czego. Otóż, podczas skręcania przy niewielkiej prędkości (najczęściej w lewo, ale nie tylko) słychac takie lekkie chrobotanie, stukotanie, rzegotanie (?) nie wiem jakiego słowa najlepiej użyc... Nie jest do odczuwalne, tylko słyszalne. A nadmienię, że bardziej słyszalne jest np. rano na zimno, kiedy wyjeżdżam spod domu. Jakiś tydzień temu byłem na szarpakach, powiedzieli że do wymiany mam tulejki tylnej belki. Może to od tego?

    Jeszcze podzielę się wątkiem o skrzyni biegów. Otóż, na nei rozgrzanym silniku pracuje bardziej twardo, minimalnie się ociąga przy zmianie biegów, czuc że delikatnie szarpie i później przerzuca. Po chwili kiedy przejadę 2-3km i silnik też już jakąś wyższa temperaturę osiągnie wszystko wraca do normy, ale... Ostatnio wracając do domu zrobiłem kick down'a i miałem dziwne zjawisko. Zredukowało chyba o dwa biegi (nieważne) po czym gdy wskazówka zbliżała się do czerwonego pola automat tak jakby chciał zmienic bieg na wyższy, ale się rozmyślił, podciągnał jeszcze sekundę (z taką przerwą jakby już był w trakcie przełożenia) na niższym i dopiero wrzucił wyższy.

    Co z czym ma tu jakiś związek? W mojej okolicy ciężko o jakiegoś pewnego mechanika, któremu z czystym sumieniem mogłbym oddac samochód do diagnozy, a który przy tym nie skasuje mnie jak w ASO.

    Z góry dziękuję za wskazówki, odpowiedzi.

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Kolego ten dźwięk hmm tuleje belki tylnej raczej wplywają na lekkie pływanie a ja bym to stawiał na tłumik drgań skrętnych właśnie na zimnym silniku słychac a jak się wszystko ponagrzewa to u mnie mijało wymiana załatwiła sprawę warto również sprawdzić podporę wału chociaż ona raczej cały czas daje o sobie znać chyba że jest dopiero naderwana możesz też zainteresować się tym czy poduszki skrzyni są w dobrym stanie. Co do skrzyni na zimnym silniku lepiej jechac spokojnie i wedlug mnie jeśli skrzynia troche przeciąga lub nie chodzi idealnie płynnie to normalne jest wkońcu zimna po rozgrzaniu skrzyni wszystko działa jak należy.
    Ale to z kickdownem może byc niepokojące chociaż automaty mają własne myślenie i to może nie być nic złego.

  3. #3
    Początkujący Użytkownik Awatar d1siara
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    32
    BMW
    BMW 740i E32 1993r
    Skąd
    DOL
    A jeszcze daje się czasami odczuc, przy prędkości między 120-130km/h (zawsze przy tej) takie delikatne drganie na samochodzie, ciężko, wręcz niemożliwie mi określic skąd dokładnie. Może to i ma związek? Na chłopski rozum mi przyszła do głowy właśnie podpora wału, która jak się okazuje może również miec wpływ na te dziwne dźwięki przy skręcaniu na niewielkiej prędkości.

    Dodam, że przy skręcaniu też mi chrobocze jak już się rozgrzeje, jak już dłużej pojeżdzę. Ale mniej i wydaje mi się, że jak dodaje bardziej gazu to częsciej zachrobocze niż jak delikatnie dodam.
    Ostatnio edytowane przez d1siara ; 09-11-2011 o 15:21

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    podpora wydaje dosyć nieprzyjemny dźwięk ale zależy to też od poziomu destrukcji a tłumik drgań skrętnych reaguje dźwiękiem właśnie bardziej przy skręcie w lewo do tego słychać dźwięk jak by otwartej szyby lub jakieś wibracje taki dosyć nieprzyjemny. Zajrzeć do układu przeniesienia napędu, podporę poduszki skrzyni oraz w jakim stanie jest łącznik wału czyli tz. tłumik drgań skrętnych..

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar arturo193
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    2,178
    BMW
    W planach E38 750i
    Skąd
    Norwegia
    Miałem takie objawy w mojej 740stce...okazało sie,że tuleje ławy były wyjechane...odgłos chrobotania i jakby metel uderzał lekko o metal...ale takie głuche uderzanie...pojawiał się przy gwałtownym ruszaniu i ostrej redukcji a takze przy skręcaniu...a co do tego tlumika drgań to 740 chyba nie posiada takiej części,przynajmniej u mnie nie widziałem a mam calutki,kompletny nowy wał prosto z ASO...od skrzyni do mostu.A jesli chodzi o skrzynie to kiedy wymieniałeś w niej olej i czy wogóle kiedykolwiek był wymieniany?U mnie skrzynia też już trochę dziwnie sie zachowywała ale po przelaniu przez nią 20 litrów oleju i zaaplikowaniu nowego filtra przeszło jej.Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez arturo193 ; 09-11-2011 o 20:26
    Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Podpora jak i cały wał napędowy z przyległościami do przejrzenia i odbudowy.
    Czarne e32 w benzynie!


  7. #7
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Tuleje ławy? Czyli masz na myśli te duże tuleje na belce?
    Tłumik drgań to ważny element i mysle ze w kazdym cywilizowanym samochodzie z tylnym napędem on jest, tu pokazany jako 2.
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...48&hg=26&fg=10

  8. #8
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez ManiacDrifting Zobacz posta
    Tuleje ławy? Czyli masz na myśli te duże tuleje na belce?
    Tłumik drgań to ważny element i mysle ze w kazdym cywilizowanym samochodzie z tylnym napędem on jest, tu pokazany jako 2.
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...48&hg=26&fg=10
    Normalnie teraz mi ubliżyłeś :) To znaczy, że jak go nie ma w 750 to już nie jest cywilizowane :)
    pozdrawiam Bartek

  9. #9
    Początkujący Użytkownik Awatar d1siara
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    32
    BMW
    BMW 740i E32 1993r
    Skąd
    DOL
    No to jak to jest w przypadku 740? Jest ten łącznik (tłumik) czy go nie ma? A te tuleje ławy to co to dokładnie jest? Gdzie to jest i ile to kosztuje?

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    hehe nie trol nawet jeśli 750 go nie ma bo nie widze zeby na real oem byl za to jak dobrze widzę zamiast niego jest przegub, to i tak to najwyższa półka wśród E32 :P
    W 740 na schemacie występuje więc pewnie on jest.
    Tuleje brałem lemforder to płaciłem 60zł chyba, idą dwie.
    Tuleje masz tu opisane jako nr. 2
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...20&hg=33&fg=30
    Ostatnio edytowane przez ManiacDrifting ; 10-11-2011 o 13:35

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •